Page 30 of 42
Posted: 25 Feb 2008, 12:46
by St3v3
Chrille wrote:moonzhine wrote:jo men de måste väl vara bra pilligt med kammarna kvar..
är ju ingen sak att plocka bort dom heller..
ang hylsan passar 7mm på dom 3 bultarna i framkant..
Nope var inte pilligt med kammarna kvar i.
3 mindre bultar i framkant??? 2 st är det väl bara.
Prövat med vanlig 7mm hylsa men den går bara runt.
En eller två är väl samma bult som kedjesträckaren sitter i..
Posted: 27 Feb 2008, 08:51
by Chrille
Posted: 27 Feb 2008, 09:59
by ippe
Känner igen det med torxen i framkant! Bytte dom själv till insex.
Vad har du för planer till motorn i övrigt då?
Posted: 27 Feb 2008, 10:06
by Andreas K
upp med motorspec och effektmål så jag ser hur mycket du tänkt köra från mig
Posted: 02 Mar 2008, 10:51
by Chrille
Spec ska finnas längre bak i tråden tror jag.. Blir typ orginal...
I går tvättades och målades blocket.
Posted: 02 Mar 2008, 23:39
by Chrille
Sådär, kammarna bortplockade.
Ställde dem så att bara tryck fanns på 1 ans cylinder enligt tips på PelicanTech, lossade 1 ans överfall sist.
Posted: 03 Mar 2008, 18:00
by shomakie
ser nice ut! ska bli kul om man får se bilen live i sommar =)
Posted: 04 Mar 2008, 10:43
by Daniel_J
Tjaba!
Lycka till med allt bygge framöver!
Posted: 10 Mar 2008, 08:51
by Chrille
Tack för kommentarerna.... det ska nog att få i hop den här skiten till slut.
Eftersom de flesta kör med silvrig eller svart ventilkåpa och remhjul ville jag pröva något annat...
Ser ju rätt fjantig ut nu men kanske inte blir så "hEj JAg e fJoRTon År oCH LuKTar KisS" när det väl kommer på motorn/bilen,
Vad tror ni?
Posted: 10 Mar 2008, 11:12
by wuffee
jag tror att de oranga kommer matcha vääldigt fint när de väl sitter på bilen.. tror inte du kommer lukta 14åring för de
Mvh
Uffe
Posted: 11 Mar 2008, 13:32
by P.Herrdahl
Har jag en härmapa i sikte?
Just kiddin, det är bra fint med orange/röd ventilkåpa m.m.
Kommer bli fint det där Chrille!
Posted: 11 Mar 2008, 13:50
by Chrille
Sedär ja.. Skönt att se att man inte är ensam
Jag har beställt
-packning och
-bultar.
Så fort de kommit är det dags att banka ihop motorn igen.
Posted: 13 Mar 2008, 19:11
by Chrille
Toppen e hämtad från planing...
Oljereturen fixad... lite dum vinkel men va fan...
Posted: 15 Mar 2008, 18:30
by k3ZZk
hahaa det den där färgen är ju lyx en annan kör me ung samma färg som peppe har på sitt block! baby blått block och ventilkåpa!....DET kommer blir en :"HEj Jag Är FjorTon ÅR ocH lukTAR KISs" =)hahaha! ha det bra och lycka till!
mvh steve!
Posted: 18 Mar 2008, 19:25
by Chrille
Posted: 18 Mar 2008, 19:32
by ippe
Skall tydligen vara tight med en ny kedja med mlsen. Behövde kämpa lite för att få på drevet på kammen men inget allvarligt.
Vad använde du för hylsa när du lossade toppen med kammar och bryggorna monterade?
Posted: 18 Mar 2008, 19:35
by Chrille
ippe wrote:Skall tydligen vara tight med en ny kedja med mlsen. Behövde kämpa lite för att få på drevet på kammen men inget allvarligt.
Vad använde du för hylsa när du lossade toppen med kammar och bryggorna monterade?
Ska ju köra med original kedjan 23K mil så det borde väl gå då antar jag.. slapp och uttänjd
använde mig av vanlig biltema torxhylsa med 3/8 infästning samt förlängare.
inga problem alls att komma åt... Behövde inte ans anväda led..