Page 30 of 50
Re: Jockes E28. nu med Misständningar :D
Posted: 21 Mar 2014, 22:48
by JockE28
Tror det är sorg-groggen som talar ikväll. Ska suga på detta. Tömde plånboken helt när jag satt i riktigt sprut.
Vi får se hur det blir
Re: Jockes E28. nu med Misständningar :D
Posted: 22 Mar 2014, 23:21
by Doktorn
Är det komp i cylindern?
Re: Jockes E28. nu med Misständningar :D
Posted: 22 Mar 2014, 23:24
by JockE28
Doktorn wrote:Är det komp i cylindern?

Re: Jockes E28. nu med Misständningar :D
Posted: 23 Mar 2014, 12:39
by Doktorn
Det ser ju bra ut?
Re: Jockes E28. nu med Misständningar :D
Posted: 23 Mar 2014, 12:40
by Bmwandreas
Toppen sipprar vatten vid kamlagren:(
Re: Jockes E28. nu med Misständningar :D
Posted: 23 Mar 2014, 15:36
by Pimpolainen
Jag har en topp ifall du behöver!

Re: Jockes E28. nu med Misständningar :D
Posted: 23 Mar 2014, 15:41
by JockE28
Pimpolainen wrote:Jag har en topp ifall du behöver!

Bra att veta

Re: Jockes E28. nu med Misständningar :D
Posted: 23 Mar 2014, 16:14
by Pimpolainen
Vi m20 bröder måste ju hålla ihop!;)
Re: Jockes E28. nu med Misständningar :D
Posted: 25 Mar 2014, 10:15
by JockE28
Någon som vet om ett s38 grenrör passar på en m30, blir det någon skillnad i mos?
Re: Jockes E28. nu med Misständningar :D
Posted: 25 Mar 2014, 19:50
by Doktorn
C/c är ju samma men du får lägga en hel del jobb och byta flänsen
Re: Jockes E28. nu med Misständningar :D
Posted: 26 Mar 2014, 18:44
by JockE28
Plockat ur toppen nu men allt ser jävligt bra ut?
Förutom att jag missat att limma packningen...
Är den sprucken innuti toppen tro så man inte ser det?. Kan man provtrycka kylkanalerna i toppen på något vis?
Keligt att bygga nytt om det inte är fel. Jag menar oljekanalen går ju upp i mitten på toppen och det hade ju inte hunnit komma någon glykol i oljan utan vi såg ju detta först med ventilkåpan av att det låg ytterst lite i toppen jämte oljereturkanalerna och när vi provtryckte kylsystemet att det sipprade vatten från kamlagren
I mitten. Som är närmst olja från block till topp.
Men sen har ju kammen gått med glykol/olja som smörjning en kort stund. Men felet från början var ju ett smält stift. .
Vad säger ni experter?
Mvh joakim
Re: Jockes E28. det finns hopp!
Posted: 26 Mar 2014, 19:22
by flexbert
Har du plockat ur kammen ur toppen?
Om du inte har det så gör det och kolla botten av kamlagringarna. Brukar synas tydligt om det spruckit.
Re: Jockes E28. det finns hopp!
Posted: 26 Mar 2014, 19:23
by Bmwandreas
Ta ur kammen och syna kamlagren, syns om det är spricka.
Re: Jockes E28. det finns hopp!
Posted: 26 Mar 2014, 19:31
by JockE28
Jag får göra det imorgon då. Men brukar det inte spricka vidare ut från dom så man ser? Känns som att det borde göra det

.
Men om vi fortsätter och filosoferar i detta

. Om det nu inte är sprucket i lagringen. Kan det då spruckit inuti toppen

?
Eller kan jag haft sånt flyt att det är packningen? Med min tur så är det väl både block och topp

Re: Jockes E28. det finns hopp!
Posted: 26 Mar 2014, 19:49
by Bmwandreas
Nä de spricker vid kamlagren och mellan dem.
Re: Jockes E28. det finns hopp!
Posted: 26 Mar 2014, 19:56
by JockE28
Bmwandreas wrote:Nä de spricker vid kamlagren och mellan dem.
Jao. Får plocka isär och titta imorn!
Re: Jockes E28. det finns hopp!
Posted: 26 Mar 2014, 22:19
by wallin
Du kan ju trösta dej med att det är billigare att lyfta toppen och och kika
än att få delar av en kolv eller ringar igenom
Turboaggregatet. Lycka till