Page 30 of 116
Posted: 04 Feb 2007, 12:29
by Zwofurti
ingen tror dig utan bilder..
Posted: 05 Feb 2007, 17:39
by bmw_fredde
Jobbar på så mycke ja kan
hade tänkt lägga upp bilder i helgem men datorn kracha:( men nu funkar den igen så ja får väl ta ett par bilder å slänga in!
Posted: 05 Feb 2007, 20:20
by skogsmulle
såg du var i rampljuset på gatbilars förstasida
Posted: 05 Feb 2007, 22:14
by bmw_fredde
japp
dom skrev även nått mail om att dom ville ha med bilen på nån medlemssida?? vet inte om det är i tidningen eller nätet...
Posted: 05 Feb 2007, 22:50
by wacco
ta o kom hit med din jävla datorn då, slö jävel! Du har bett mej fixa den 4 gånger nu! men du kommer aldrig med den! du bara ligger hemma o tofflar!
Posted: 06 Feb 2007, 05:56
by bmw_fredde
hehe får väl ta å göra det
Posted: 06 Feb 2007, 22:30
by bmw_fredde
AndreasT wrote:Nu får du slänga upp lite bilder
!
Har du även några bilder på hur du monterade dubbla wallbro pumparna?
Tror inte ja har några bilder på det! men den ena sitter i originalfästet och sen så sitter den andra med slangklämor runt den och så har ja plastat in en anslutning till i locket!!
Ikväll målade jag det sista i hjulhusen så nu är dom klara
Posted: 07 Feb 2007, 08:54
by david__
hellooåå.. undrar vad kommer kompressorn att ladda??
Posted: 07 Feb 2007, 09:26
by Porris
nu vill vi se bilder känns som om du snålar lite nu med dom
Posted: 07 Feb 2007, 12:20
by bmw_fredde
Det tänkta laddet på kompressorn är 0,8bar
ska ta bilder måste bara komma ihåg att ta med kameran till garaget... hehe
Posted: 08 Feb 2007, 10:48
by david__
bmw_fredde wrote:Det tänkta laddet på kompressorn är 0,8bar
ska ta bilder måste bara komma ihåg att ta med kameran till garaget... hehe
ok.. vad har du för diameter på remskivan då?
tännkte oxå köra eaton m90, men strax under 0.8bar..
hittar ingen bra spec på m90 heller..
Posted: 09 Feb 2007, 23:17
by bmw_fredde
Har inte svarvat den nedre än! men har för mig ja räkna ut att den skulle va 1,58 gånger större en kompressorhjulet för att ladda ca 0,8!
kompressorn pumpar 1,5liter per varv och kan varva antingen 12000 eller 14000rpm beroende på om det är en ny eller gammal version!
Började grov polera lite tryckrör idag fy faan va tråkigt det är! tror nog ja lackar dom istället...
Posted: 17 Feb 2007, 22:13
by bmw_fredde
Nu ligger motor å låda i bilen
dock endast en 320motor för nu är det dags för besiktning och lack!
Posted: 21 Feb 2007, 00:06
by bmw_fredde
Nu får ja bygga nytt tråg:( skulle svetsa igen porerna som läckte idag men det gick åt helvete! va så mycke inträngd olja i dom... så det sluta med att ja blev sur och vred upp tigen på fullt och brände sönder skiten
Så nu får det bli nytt helt egentillverkatt tråg med antingen cnc fräst eller laserskuren fläns och egen design på "koppen" ska mäta om ja får plats med torrsump när ja ändå bygger nytt, men troligtvis blir det vanlig pump med mycke skvalpskydd!!
Posted: 21 Feb 2007, 00:07
by Bmwandreas
Hoppas jag lyckas svetsa om mitt tråg.
Värmde du ut all olja med gasol och sen tvättade igen? Och till sist blästrade?
Posted: 21 Feb 2007, 00:30
by Ripper
Bmwandreas wrote:Hoppas jag lyckas svetsa om mitt tråg.
Värmde du ut all olja med gasol och sen tvättade igen? Och till sist blästrade?
Har fått som tips att lägga tråget i ett bad med kaustiksoda ett tag skulle tydligen fräta bort all skit....dock inte testat!
Kan vara värt ett test=)
Posted: 21 Feb 2007, 13:07
by bmw_fredde
Bmwandreas wrote:Hoppas jag lyckas svetsa om mitt tråg.
Värmde du ut all olja med gasol och sen tvättade igen? Och till sist blästrade?
japp både blästra, värmde med gasol, tvätta och slipade ur porerna!
första gången ja svetsa om det så gick det bra men nu hade det väl trängt in förmycke olja...
Ja det där badet skulle man ju testat men nu är det tyvärr försent.. brände ju sönder det