M3 E30 S50B30 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

grattis!!! Ser sjukt fint ut!! Inge alls avis att ha turnkey.... ;) kommer du på nåt av de närmsta evetsen? Orsa, Gatebil mantorp?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
vectramicke
Posts: 524
Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland

Post by vectramicke »

Jääla fin kurva på den du!
Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

Post by Nicke Blom »

Grattis som fan! Skönt att se ett maskinrum utan en massa blåa slangar och annat tjafs... helt i min stil :D
Mvh Nicke Blom
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Jørg1e30 wrote:Grattis! Dette er på e85 ja? Så jævligt fint motorom du har. Perfekt kompromiss mellom funktion og finish :D


Ja, alltid e85 när det är möjligt. Det är sjukt smidigt med racesoppa på nästan alla bensinmackar :)

r.ivars wrote:grattis!!! Ser sjukt fint ut!! Inge alls avis att ha turnkey.... kommer du på nåt av de närmsta evetsen? Orsa, Gatebil mantorp?


Vet inte när man skulle kunna tänkas åka på nåt event, Orsa blir inget, har lite andra planer på midsommar men kanske Gatebil om jag fått de sista delarna jag saknar utvändigt.

vectramicke wrote:Jääla fin kurva på den du!


Ja, den blev bra. En riktigt skön gatmaskin :)

Nicke Blom wrote:Grattis som fan! Skönt att se ett maskinrum utan en massa blåa slangar och annat tjafs... helt i min stil


Tack! Roligt att det är uppskattat. Får säga som Haglund "bara det ser dyrt ut är jag nöjd"
Last edited by johankihl on 18 Jun 2010, 01:05, edited 1 time in total.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Grefven

Post by Grefven »

enormt fint maskinrum.
User avatar
mbma
Posts: 723
Joined: 02 Apr 2009, 04:20
Location: karlshamn

Post by mbma »

Nicke Blom wrote:Grattis som fan! Skönt att se ett maskinrum utan en massa blåa slangar och annat tjafs... helt i min stil :D


håller helt med på denna punkt.
detta är så stilrent den kan bli. faller i min smak det! : )

grattis till grymt med effekt också och fin fin kurva :)
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Grattis till riktigt fina siffror 8)
Erik Kihlgren, 070/6346837
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Bäckis wrote:284 dur på kammarna.

Grymt att se nya PPF dumpen i rätt färg, de är klara till försäljning väldigt snart nu :)


Precis köpt en ny av er... Fan va jag hatar dig Bäckis.. :lol: Då får man beställa en sådan me då! :twisted:

Va blir det för diam på dom?

/ Mvh
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Sjukt snyggt motorum och bil. =)

Du har lyckats!
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

grattis gosse!!
-skönt att det börjar bli färdig efter allt slit!

hur var det med spikningar, fanns det några tendenser till det?
-sägs ju att dom är spikbenägna dom där rackarns motorerna!

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Med dessa kammar så var det sjuk skillnad på spikkänsligheten. Känns skönt som fan att vi hitta något så det blev bättre..
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

-AL- wrote:
johankihl wrote:
-AL- wrote:
johankihl wrote:Härliga dag som sällan skall glömmas.



Trodde att det här skulle komma en text om att det var för att du träffat mig :shock: :lol:

Sjukt snygg bil du lyckats bygga ihop och det såg riktigt fint ut och lät riktigt gott det lilla jag såg och hörde. Lämnade för övrigt min e30 för mappning idag. Bör vara klar om nån vecka hoppas jag. Jag siktar dock på 310 whp...


Mycket trevligt att råkas! Hoppas att man kan få bjuda en M3 broder på en åktur någon gång :)

Lycka till med mappningen, det är lika roligt som det är nervkittlande varje gång :) Vem sköter mappningen?


Du får gärna bjuda på en tur när vi ses nästa gång! Har tänkta lägga några bankörningar på Kinnekulle under juli och augusti. Så skall du dit så syns vi säkert där. Då kan du få åka med i min, den är rätt hardcore för rejs... :D

Gällande mappningen så är det Haltech gurun Mats I som har lagt vantarna på den och det känns tryggt.


Kinnekulle har jag en bit till men om du ska till Gelleråsen tar det 10 min från garaget i M3:an. Vore kul att åka med i ban-bilen, den verkar vara riktigt grym!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Återigen tack alla som tycker om bilen!

Som Ärtan skriver så gjorde kammarna succé i ännu en S motor, S50 som tidigare varit så spikkänslig tålde nu mer tändning. Nu har de presterat i S14/S38 och S50. Den största fördelen som jag ser det är att man får en så trevlig låglast, jag kan lägga i 5:an i 50 och bara släppa upp kopplingen så går den på tomgång utan att rycka eller hoppa eller vara störig på något sätt, precis som en standard S50. Att de gör susen för effekten är inte tråkigt heller :)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Låter ju skitbra!
undrar hur pass stor skillnad dom kammarna skulle göra i min maskin...
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

schnygggt
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Post by nicke.t »

grymt fint blev allt ,bra mos oxo.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
User avatar
JMK Racing
Posts: 587
Joined: 14 Jul 2008, 18:34
Location: Karlstad///SunCity

Post by JMK Racing »

Härligt johan,, ja gillar stuket på både motor o snygg kaross ;) riktigt med mos är ju heller inte helt fel..
-vi syns på Gatebil på Mantorp då?
Magnus /// Kristiansson
Bmw m3e30 2.8l
Effekt 500whp & 700wnm
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=41361
Post Reply