Page 30 of 80
Posted: 20 Dec 2007, 20:05
by M3JONAS
Haha, är det så illa?
Finns det nånting som funkar förutom autronics inbyggda?
Posted: 20 Dec 2007, 20:12
by Bmwandreas
Enda som jag vet funkar är Eboost.
Nej sälj, annars kommer du bli galen.
Har själv pysslat med sån där i bänken..
Posted: 20 Dec 2007, 20:25
by M3JONAS
Det står på deras hemsida att den är bra. Då måste den väl vara det
Var iaf rätt kurs på den, måste iaf läsa igenom bruksen för att se hur det är tänkt att funka...
Jobbar ni imorrn? Ringer dig isf för beställning av lite prylar.
Posted: 20 Dec 2007, 20:27
by Bmwandreas
ring mellan 09-11
Posted: 21 Dec 2007, 15:27
by M3JONAS
Nu förstår jag Ärtans taktik... Vill inte att jag ska lägga pengar på laddtrycksstyrningen utan köpa andra tuffa prylar istället...
Turbo och flänsar beställda iaf. Får se när de dyker upp. Ska bli kul att snickra grenrör å föröska få dit allting på bilen.
Posted: 27 Dec 2007, 22:56
by M3JONAS
Planen är att hag har tänkt att åka med original plenum. Är det någon som har gjort det och har nånting att säga om det? Bu eller bä?
Posted: 27 Dec 2007, 23:24
by FoX
Bonje körde med det på sin m3:a funka fin fint vad jag har fått höra
http://www.e30.se/Bonje/M3/Bonje%20m3e30.htm
pm:a honom
Han har väll liknande setup som du .. give or take
det här har säkerts nämts förut med saxat från länken
"Motorn bromsades hos VM-Perfomance och gav 473Hk och 587Nm vid 1,45 bar" - notera motor hästar
Posted: 28 Dec 2007, 00:05
by johankihl
Greddys laddtrycksstyrningar fungerar riktigt bra, åtminstone med mindre turbos. Har även testat en Apexi som fungerade mycket bra.
Posted: 28 Dec 2007, 00:10
by M3JONAS
johankihl wrote:Greddys laddtrycksstyrningar fungerar riktigt bra, åtminstone med mindre turbos. Har även testat en Apexi som fungerade mycket bra.
Spännande att du säger så och Ärtan precis tvärtom... Eller iofs, vad räknas som liten turbo? Jag har beställt en sc61:a. Är den stor eller liten?
Posted: 28 Dec 2007, 21:31
by johankihl
Greddy styrning körde vi med SC61 på Volvo 16V, fungerade bra. Efter intuning stämde laddtrycket på hektot med vad som stod på displayen. Kompisen hade en likadan på en standard Nissan turbo och den fungerade lika bra där. Apexi körde vi på en Audi 20v med Master Power T61 och den fungerade bra som fan också, dock fanns problem med surge på den av andra anledningar. Med korrekt inkoppling och intuning så verkar de här styrningarna fungera lika bra som andra.
Posted: 31 Dec 2007, 17:35
by M3JONAS
I väntan på ork och nya delar och motivation så får man fördriva garagetiden med nånting iaf... Ventilkåpan var så ful så jag tyckte att det var lika bra att lacka den och fräsa av texten.
Helst så skulle man väl brästrat av hela kåpan och lackat med blan krymplack som man sen lägger matt klarlack på men dessvärre så hade jag inget sånt så kåpan blev lite för blank med klarlack på. Får väl duga till han som ska ha´t iaf...
Före:
Efter:
Posted: 31 Dec 2007, 18:44
by Bäckis
Blev ju skitsnyggt!
Posted: 31 Dec 2007, 20:53
by Fisåkare
Bäckis wrote:Blev ju skitsnyggt!
Håller med Bäckis
Vart köpte du krymplacken?
Posted: 01 Jan 2008, 17:59
by M3JONAS
Fisåkare wrote:Bäckis wrote:Blev ju skitsnyggt!
Håller med Bäckis
Vart köpte du krymplacken?
Det är bara lackat ovanpå original krymplack.
Någon som vet vart man kan få tag på krymplack om man vill lacka annat?
Posted: 01 Jan 2008, 20:13
by Vision79
M3JONAS wrote:Fisåkare wrote:Bäckis wrote:Blev ju skitsnyggt!
Håller med Bäckis
Vart köpte du krymplacken?
Det är bara lackat ovanpå original
krymplack.Någon som vet vart man kan få tag på krymplack om man vill lacka annat?
Vad e d för ngt?
Edit: Ja nu hänger ja med...tur google finns
, sånt där ska ja skaffa!!
Posted: 01 Jan 2008, 20:39
by Nisse Järnet
för oss som inte orkar Google, vad är krymplack?
Posted: 01 Jan 2008, 20:50
by pelko
Nisse Järnet wrote:för oss som inte orkar Google, vad är krymplack?
Färgen drar ihop sig/krymper under tiden den torkar, slutresultatet blir lite skrovligt och halvruggit.
Det är min gissning utan att googla
mvh Mathias