Page 30 of 68
Posted: 08 Jun 2009, 16:37
by Micke johansson
Posted: 08 Jun 2009, 23:22
by Lindgrennkpg
billet vippor ? hade inte du hd ? dom håller ju bättre än billet vad man hört ju..
Posted: 09 Jun 2009, 00:00
by stecka
de vet jag inte riktigt att jag kan hålla med om.
Posted: 09 Jun 2009, 00:04
by jocke_e30
Lindgrennkpg wrote:billet vippor ? hade inte du hd ? dom håller ju bättre än billet vad man hört ju..
Det där är ju nukes vippor det var väll dom amerikanska billet vipporna som va skit?
Posted: 09 Jun 2009, 06:21
by Micke johansson
Lindgrennkpg wrote:billet vippor ? hade inte du hd ? dom håller ju bättre än billet vad man hört ju..
Jo jag har kvar HD ska sälja dom nu när ja hittade dom här , känns lite knas att en gjuten vippa skulle vara starkare ?
jocke_e30 wrote:Lindgrennkpg wrote:billet vippor ? hade inte du hd ? dom håller ju bättre än billet vad man hört ju..
Det där är ju nukes vippor det var väll dom amerikanska billet vipporna som va skit?
Ja vet inte ? Funkar inte billet vipporna karel kör med? är de någon som kört sönder nukes vippor?
Posted: 09 Jun 2009, 08:28
by Lindgrennkpg
Micke johansson wrote:Lindgrennkpg wrote:billet vippor ? hade inte du hd ? dom håller ju bättre än billet vad man hört ju..
Jo jag har kvar HD ska sälja dom nu när ja hittade dom här , känns lite knas att en gjuten vippa skulle vara starkare ?
jocke_e30 wrote:Lindgrennkpg wrote:billet vippor ? hade inte du hd ? dom håller ju bättre än billet vad man hört ju..
Det där är ju nukes vippor det var väll dom amerikanska billet vipporna som va skit?
Ja vet inte ? Funkar inte billet vipporna karel kör med? är de någon som kört sönder nukes vippor?
Fråga karel vad han tycker om dom han har 1 i nyckelknippan nu och har hd monterade och är helnöjd
Posted: 09 Jun 2009, 08:55
by Nisse Järnet
Jag har kört Nuke vipporna över 1000 mil utan problem, var väl dom där röda billetvipporna som bla Karel körde med som inte funkade?
Posted: 09 Jun 2009, 10:44
by jocke_e30
Posted: 09 Jun 2009, 11:35
by Micke johansson
Bäckis har nuke vipporna gått sönder någon gång ?
Posted: 09 Jun 2009, 11:38
by Mattias Sandgren
Det har väl varit problem med klackar och slitage på en viss serie, sen är det nog en bra idé att köra med rätt olja och tillräckligt ventilfjädertryck.
Micke, har flödes-siffror på din topp ikväll.
.
Posted: 09 Jun 2009, 20:45
by BMWM20
var får man tag på nuke vippor, finns de att köpa nya än..?
Posted: 09 Jun 2009, 21:19
by peppe
Att det finns problem med slit sidan är väl inget nytt under solen. Eller rättare sagt FANNS problem då vi pratar om nuke vipporna.
Det åtgärdades väl ganska snabbt på nuke prylarna?
Posted: 09 Jun 2009, 21:39
by stecka
Inga problem för oss heller ca 800mil
Posted: 09 Jun 2009, 21:46
by Bäckis
En del har slitit en eller ett par klackar. För många fungerar det helt klanderfritt.
Verkar vara många faktorer som spelar in. Nya är på men kommer inte förrens i höst då det är många nya produkter i pipeline.
Posted: 09 Jun 2009, 22:02
by Mattias Sandgren
Flödade Mickes topp igen efter sätesjobb och större ventiler. Sätes-jobbet gjorde susen.
Det är inte riktigt slipat till i grytan efter fräsningen, så det kan bli marginellt bättre.
En bild säger mer än tusen ord. MJ = före, MJ2 = efter.
Posted: 09 Jun 2009, 22:04
by Bmwandreas
Mattias Sandgren wrote:Flödade Mickes topp igen efter sätesjobb och större ventiler. Sätes-jobbet gjorde susen.
Det är inte riktigt slipat till i grytan efter fräsningen, så det kan bli marginellt bättre.
En bild säger mer än tusen ord. MJ = före, MJ2 = efter.
Jävlar vilken skillnad.
Posted: 09 Jun 2009, 22:11
by Mattias Sandgren
Mickes Motor i Överboda gjorde sätet, han har använt ett stål som tydligen ska användas på BMW-motorer med 2 ventiler/cyl för "high performance". Funkar tydligen.