525 M50 Turbo = 588hk 720nm DÖD!!!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by Sten »

Bullen! wrote:Flera överladdade standard m50 verkar kröka ventiler. Två vänner har gjort det efter de dragit ut bilen och sen bara släppt gasen och motorbromsat. Sen när de ska möta upp med gas så har maskin bara gått på 5 burkar eller mindre.

Men varför? Så lär ju folk göra på autobahn alla dagar i veckan. Motorbromsa från 200+ till 100km/h.

Är det gamla hydrauliska tryckare som spökar?


Vanos eller icke vanos,eller båda?
Bolero
Posts: 808
Joined: 10 Jan 2011, 21:49
Location: Skåne

525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by Bolero »

615rshp har du att slå innan motorn lämnar in. ;) annars är jag fortfarande överst med en original bottendel arp och coopering :)
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
User avatar
Bullen!
Posts: 1614
Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by Bullen! »

Sten wrote:
Bullen! wrote:Flera överladdade standard m50 verkar kröka ventiler. Två vänner har gjort det efter de dragit ut bilen och sen bara släppt gasen och motorbromsat. Sen när de ska möta upp med gas så har maskin bara gått på 5 burkar eller mindre.

Men varför? Så lär ju folk göra på autobahn alla dagar i veckan. Motorbromsa från 200+ till 100km/h.

Är det gamla hydrauliska tryckare som spökar?


Vanos eller icke vanos,eller båda?



Vanos
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by Bmwandreas »

Ventilfjädrar..
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by cerveza »

Titta gärna in på vår nya sida som vi släppte idag :)

Www.fartverket.se

Kommer uppdateras flitigt den närmsta tiden, både sidan och forumet
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
Barry
Posts: 225
Joined: 28 Aug 2012, 17:14
Location: skaraborg

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by Barry »

härlig sida :D
får man joina fastän man inte är bäst i välden på att skruva? :wink:
Robin
Skaraborg. Sweden
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by cerveza »

Barry wrote:härlig sida :D
får man joina fastän man inte är bäst i välden på att skruva? :wink:





Självklart =D
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by Magnaten »

Jag ska regga mej när jag blitt ordentligt skev
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by Pimplaren »

Vad händer?? blev de nå runkish i börmingham?
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by Ronnie AVR »

Och nu lär då 20 papp budgeten vara sprängd!! :)
dre racing@
Posts: 726
Joined: 18 Sep 2008, 16:43
Location: Flisa, Norge

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by dre racing@ »

vad för fjädrar och retainers är budget til en m50 vanos då?
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by VanDamage »

nice som fan!
Fillppa
Posts: 4
Joined: 28 Oct 2012, 21:43
Location: Pajala

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by Fillppa »

Vilken tråd !! de är som uppgjort för succe ! :lol: börjar genast på sida 1 igen så man får garva fillingarna fulla igen :mrgreen:
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by cerveza »

Skiten ihop igen.

Beter hon sig som folk nu så ska jag ge henne lite pulverlack på tryckrören.

Image
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
silverryggen
Posts: 1184
Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by silverryggen »

dre racing@ wrote:vad för fjädrar och retainers är budget til en m50 vanos då?


Ickevanos inner o ytterfjädrar med specialretainers som ppf säljer.
Den e inte lång men den e smal
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by Ronnie AVR »

Vad hade hänt så du fick riva och smeka dit ny cooper?
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by cerveza »

Ronnie AVR wrote:Vad hade hänt så du fick riva och smeka dit ny cooper?


Ringarna som inte passade i packningen som dom skulle = paj :(
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Post Reply