Page 29 of 33
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 20 Apr 2015, 08:47
by _TH_
Dåså, i lördags var jag en sväng på Mantorp på Dotz Drift break.
Tänk om man haft bilen färdig. Väldigt få som körde.
Men det gjorde iaf så att jag fick motivation nog att bygga färdigt.
I love V-band.
Och så fick jag köra e30'in med servostyrning för första gången.
https://vimeo.com/125391776
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 22 Apr 2015, 09:04
by _TH_
En till bara, [FACE THROWING A KISS]
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 04 May 2015, 20:57
by _TH_
Jag kom på en grej nu.
Förra säsongen hade jag ett block med svarvade kattkolvar och en 2liters topp, nu har jag ett orört block och en 2,5l topp och original-packning. Vilket betyder original-komp.
Frågan är: kommer det gå åt helvete för mig nu?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 17 May 2015, 19:50
by _TH_
Nu är bilden redo för drifting på Mantorp 29maj med 5100.
Det som stod på listan idag var.
*hjulinställning, Gjordes lite grovt med måttband. Måste ta min till en firma, men det kommer jag ta när jag har semester sen.
*få på fronten
* köpa och kränga på däck
* dekor. Meningen var att jag skulle chocka alla nu med den tuffaste bilen av alla.
Men jag ändrade mig, måste lägga mer tid än vad jag hade idag på att göra det om det ska gå att titta på utan att få huvudvärk.
Här är det jag tänkte göra.
Det turkosa i fronten och grå baktill.
Förhoppningsvis blir det gjort på "semestern"
Men det blev iaf en tvätt.
Är det någon mer som kommer till Mantorp 29:e?
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 30 May 2015, 10:01
by _TH_
Nu har jag varit på Mantorp och kört årets första driftevent.
Vädret var med oss (de kom en skvätt regn men det torkade snabbt)
Jättemycket bilar, Martin Enmar var där med sin rx7:a med Viper v10:a. Kan vara åtets Svensksladd vinnare på Gatebil.
Jag var överallt på banan, motorn hade ingen ork över 0,5 i ladd, kunde knappt varva mer än 3500 -4000. Först tänkte jag om min WG stod öppen. Men det gjorde den inte.
Ser mer ut som att den inte får tillräckligt med soppa.
Förra året körde jag med 2st bosch 984 och det fungerade bra tills min catchtank sprack.
Nu hade jag en 984:a och det fungerade ju bra när jag testkörde för ett par veckor sedan.
Det kan ju vara så att en sådan inte hänger med.
Ska montera 2st inför gatebil.
Funderar också på om det kan vara min BTR som strular.(en Nuke BTR har jag)
Vet att det finns membran att köpa och byta. Finns det någon som säljer sådat över disk i Stockholm ?
Och så hände en grej.
Så nu som inte gillade fronten kan pusta ut.
Inte änns alla buntband i världen kan laga min front
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 30 May 2015, 17:17
by _TH_
Tyvärr blev det inte mer sladdande än såhär.
https://youtu.be/0vaL9egn-CU" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 30 May 2015, 18:24
by _TH_
Var köper jag alu-säte till Nuke BTR. Har googlat som en tok men hittar bara membran.
Eller får man med säte när man köper membran ?
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 31 May 2015, 18:55
by _TH_
Hittade en bild som jag fastnade på
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 05 Jun 2015, 18:00
by _TH_
Sitter och kollar på kvalet på Formula D.
Har fått hem lite nya grejer, dock har jag inte fått mitt membran till min nuke btr än
Men det är ju en vecka kvar till gatebil.
Nackkrage, bra att ha på gatebil.
an-kopplingar, alltid lika kul att plocka med.
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 08 Jun 2015, 12:35
by _TH_
Ibland är det bra att vara guldsmed.
För liten bricka.
För stor.
Då kan man sträcka ut den mindre på en "svanhals" , som jag vanligtvis ökar och minskar ringar med.
Perfekt!
Fräste även ett nytt läge i sätet för kulan i min btr.
Tog min största kulfräs på 10mm.
Den kändes ganska liten i sammanhanget. Men är väldigt stor, vanligtvis använder jag me mellan 0,50mm -> 5mm
Hoppas på att få nytt membran idag.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 09 Jun 2015, 10:01
by _TH_
Thanks PPF för snabb leverans.
nytt vs gammalt
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 14 Jun 2015, 21:35
by _TH_
Då var man hemma igen. Sjuk skönt att få känna av fint väder och sol.
Jag loggade en repa när den slår av vid 4000varv.
Om någon som kan Vems känner sig manad att kolla på log-filen för att ev hitta felet, så pm'a mailadress så kan jag skicka den.
Skruvade ut min tändstift och de ser ut så här.
En spricka i ena.
Någon som har tips på stift till m20 men e85?
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 14 Jun 2015, 23:22
by Nisse Järnet
Jag körde bcpr7es, skönt med 16mm skalle ist för 21
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 15 Jun 2015, 07:55
by _TH_
Nisse Järnet wrote:Jag körde bcpr7es, skönt med 16mm skalle ist för 21
Ok, då ska jag prova de.
Knackade du ihop de något?
BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 18 Jun 2015, 18:00
by _TH_
Då har man varit med på Speedhunters
Här finns hela artikeln att läsa.
Why Gatebil? - Speedhunters
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 21 Jun 2015, 17:50
by _TH_
Sökes:Plats i mekgarage i Stockholm, gärna ihop med andra.
PM'a om ni har någon plats över eller om ni vet någon som har.
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 06 Jul 2015, 12:52
by _TH_
Finns det liknande tändstift där man kan skruva av toppen så att jag kan använda original tändkablar ?