Page 29 of 61

Posted: 20 May 2010, 21:49
by m_ellisson
Jag har ju inget utav ´´säkerhetsprylarna`` ovanstående! Har du det ZAK?

Posted: 20 May 2010, 22:06
by CrazyVikingsRacing
Vilka jävla fjompar rent ut sagt, men samtidigt förstår man ju dom. Nej inte vad jag vet så har han inget av dom sakerna :shock: .


MVH

Posted: 21 May 2010, 08:32
by ZAK
m_ellisson wrote:Jag har ju inget utav ´´säkerhetsprylarna`` ovanstående! Har du det ZAK?


Kardanring sitter ju i mitten av kardanen ;)

Posted: 22 May 2010, 09:44
by m_ellisson
ZAK wrote:
m_ellisson wrote:Jag har ju inget utav ´´säkerhetsprylarna`` ovanstående! Har du det ZAK?


Kardanring sitter ju i mitten av kardanen ;)


jo det är sant :)
jag ska bygga en till främre delen av kardanen idag tänkte jag!

Posted: 22 May 2010, 10:01
by Pitbull
m_ellisson wrote:Dragbil & trailer ordnat!!! :twisted:

Kommer inte in på forumet på braclub.se...
Hittade lite info här ist http://www.feringe.com/cms/content/view/157/2/

Och till detta jobbiga!!!!
ABSOLUT BREAKOUT
Om du kör fortare en du får enligt säkerhetsreglerna -
då har du gjort en säkerhetsbreakout. Det är det som
kallas
för Absolut Breakout.
I ET-racingen (det vi kör) finns det olika tidsgränser såsom
ex:
Under 14 sekunder - Kardanring
Under 12 sekunder - 4-punktsbälte
Under 11 sekunder - Båge
Under 10 sekunder - Bur

Detta innebär att om du har en bil med båge så får du
köra ned till 10.00 Ditt Absoluta Breakout blir då 09.99
sek. Om du kör under din tillåtna tid så ska besiktaren
kolla att din bil har en bur - du kanske hade en gömd
under takstoppningen:-)
Har du det så är allt frid och fröjd, men...
Om inte, så är det bara att åka hem och bygga bur tills
nästa gång.


Men de är ju lungt.
Du åker ju inte under 20 sec. :lol:

Nej, fan va drygt. Du får kontakta ngn som kan montera in en båge i
din bil. :twisted:

Posted: 22 May 2010, 10:14
by flexbert
Om man inte har bur eller båge så har dom då inte sagt något till mig om 4-punktsbälte under 12 sek.

Den regeln verkar lite kass?
Man vill ju inte sitta fast rakt i stolen om bilen skulle börja rulla... :?

Posted: 22 May 2010, 10:21
by m_ellisson
Pitbull wrote:
m_ellisson wrote:Dragbil & trailer ordnat!!! :twisted:

Kommer inte in på forumet på braclub.se...
Hittade lite info här ist http://www.feringe.com/cms/content/view/157/2/

Och till detta jobbiga!!!!
ABSOLUT BREAKOUT
Om du kör fortare en du får enligt säkerhetsreglerna -
då har du gjort en säkerhetsbreakout. Det är det som
kallas
för Absolut Breakout.
I ET-racingen (det vi kör) finns det olika tidsgränser såsom
ex:
Under 14 sekunder - Kardanring
Under 12 sekunder - 4-punktsbälte
Under 11 sekunder - Båge
Under 10 sekunder - Bur

Detta innebär att om du har en bil med båge så får du
köra ned till 10.00 Ditt Absoluta Breakout blir då 09.99
sek. Om du kör under din tillåtna tid så ska besiktaren
kolla att din bil har en bur - du kanske hade en gömd
under takstoppningen:-)
Har du det så är allt frid och fröjd, men...
Om inte, så är det bara att åka hem och bygga bur tills
nästa gång.


Men de är ju lungt.
Du åker ju inte under 20 sec. :lol:

Nej, fan va drygt. Du får kontakta ngn som kan montera in en båge i
din bil. :twisted:


Du menar att man kontaktar Mattias Skoglund då? :)

Posted: 22 May 2010, 10:22
by CrazyVikingsRacing
m_ellisson wrote:
Pitbull wrote:
m_ellisson wrote:Dragbil & trailer ordnat!!! :twisted:

Kommer inte in på forumet på braclub.se...
Hittade lite info här ist http://www.feringe.com/cms/content/view/157/2/

Och till detta jobbiga!!!!
ABSOLUT BREAKOUT
Om du kör fortare en du får enligt säkerhetsreglerna -
då har du gjort en säkerhetsbreakout. Det är det som
kallas
för Absolut Breakout.
I ET-racingen (det vi kör) finns det olika tidsgränser såsom
ex:
Under 14 sekunder - Kardanring
Under 12 sekunder - 4-punktsbälte
Under 11 sekunder - Båge
Under 10 sekunder - Bur

Detta innebär att om du har en bil med båge så får du
köra ned till 10.00 Ditt Absoluta Breakout blir då 09.99
sek. Om du kör under din tillåtna tid så ska besiktaren
kolla att din bil har en bur - du kanske hade en gömd
under takstoppningen:-)
Har du det så är allt frid och fröjd, men...
Om inte, så är det bara att åka hem och bygga bur tills
nästa gång.


Men de är ju lungt.
Du åker ju inte under 20 sec. :lol:

Nej, fan va drygt. Du får kontakta ngn som kan montera in en båge i
din bil. :twisted:


Du menar att man kontaktar Mattias Skoglund då? :)


Haha ! Men är inte det här lite som när dom kör bracket ?

MVH

Posted: 22 May 2010, 10:23
by m_ellisson
tomsan wrote:Autoverkstaden


Vad heter du? Örjan visste inte vem du var?

Posted: 22 May 2010, 10:25
by m_ellisson
flexbert wrote:Om man inte har bur eller båge så har dom då inte sagt något till mig om 4-punktsbälte under 12 sek.

Den regeln verkar lite kass?
Man vill ju inte sitta fast rakt i stolen om bilen skulle börja rulla... :?


mmm håller med dig.det vill man ju inte.. Men dom kanske inte är så hårda med reglerna!

Posted: 22 May 2010, 10:28
by Pitbull
m_ellisson wrote:
Pitbull wrote:
m_ellisson wrote:Dragbil & trailer ordnat!!! :twisted:

Kommer inte in på forumet på braclub.se...
Hittade lite info här ist http://www.feringe.com/cms/content/view/157/2/

Och till detta jobbiga!!!!
ABSOLUT BREAKOUT
Om du kör fortare en du får enligt säkerhetsreglerna -
då har du gjort en säkerhetsbreakout. Det är det som
kallas
för Absolut Breakout.
I ET-racingen (det vi kör) finns det olika tidsgränser såsom
ex:
Under 14 sekunder - Kardanring
Under 12 sekunder - 4-punktsbälte
Under 11 sekunder - Båge
Under 10 sekunder - Bur

Detta innebär att om du har en bil med båge så får du
köra ned till 10.00 Ditt Absoluta Breakout blir då 09.99
sek. Om du kör under din tillåtna tid så ska besiktaren
kolla att din bil har en bur - du kanske hade en gömd
under takstoppningen:-)
Har du det så är allt frid och fröjd, men...
Om inte, så är det bara att åka hem och bygga bur tills
nästa gång.


Men de är ju lungt.
Du åker ju inte under 20 sec. :lol:

Nej, fan va drygt. Du får kontakta ngn som kan montera in en båge i
din bil. :twisted:


Du menar att man kontaktar Mattias Skoglund då? :)


haha. Vem är han??!! :lol:

Vi får styra upp en båge till dig till nästa år. :evil:

/ Mvh

Posted: 22 May 2010, 10:43
by m_ellisson
Haha..Pitbull! Låter bra det lr bur får det bli ;)
Kommer att´´få`` smidda kolvar/stakar i vinter så man kan bottna snurran :twisted:

Posted: 22 May 2010, 19:39
by tomsan
m_ellisson wrote:
tomsan wrote:Autoverkstaden


Vad heter du? Örjan visste inte vem du var?
Hemlis :D

Går på arbetsrehabilitering på Autoverkstan. Stog och mekade med en Moppebil när han var inne och skulle låna tech2 igen :-)

Posted: 22 May 2010, 20:29
by m_ellisson
Usch har börjat riva lådan idag igen pga det skrammlande/skrikande/knastrande otäcka oljud jag har från kopplingen, men kom inte så långt för jag började göra 2st ´´kardan ringar``istället..Gjorde dom i plattjärn & skruvbara så att dom går att demontera utan att ta bort kardanen :)
Placeringen av vart dom ska sitta vet jag inte riktigt så jag satte dom ungefär i mitten av varje kardanhalva! Var smidigast så, ska bara bygga om/ förstärka dom lite till..Såhär ser dom ut för tillfället! HEHE..
Image

Posted: 23 May 2010, 14:02
by m_ellisson
Kardanringar färdiga...Inte snygga men hoppas dom fyller funktionen iaf så man slipper smisk i röva om axeln skulle gå av..haha :)
Främre:
Image

Bakre:
Image






Har rivit ner lådan & koppling nu..urtrampningslagret som rasat! såhär ser pisset ut! Duktigt med massa jävlar jack i tryckplatta & växellådan..
Men som tur är så behövs det bara ett nytt lager!
Detta urtrampningslagret är ju nytt men hälften av det är plast piss & är från Mekonomen så nu har jag beställt ett nytt från Motornord istället för det ser inte ut att vara i plast!!!
Image
Image
Image
Image

Posted: 23 May 2010, 15:23
by CrazyVikingsRacing
Jaha ja ja, ett mindre problem iallafall ! Blir det blackrace för din del på lördag ?

MVH

Posted: 23 May 2010, 15:31
by Wiic
Tycker dem blev jävligt bra faktiskt :)