Page 28 of 39

Re: 635csi turbo! B&W. Snart mappning

Posted: 14 Mar 2013, 14:06
by calle_aero
Haha härligt :)

Sitter på H&M!

Re: 635csi turbo! kardanmeck!

Posted: 14 Mar 2013, 20:19
by M3JONAS
Magnaten wrote:
Christian.N wrote:Hade jag haft den taxin från Garbo då hade man ju haft sin raggningsreplik färdig redan innan..

"Med mig kan jag lova och ge dig din livs upplevelse fastspännd och skrikande" ;)


Mvh Christian


jag klarar nog inte en hemresa från garbo med erik... men det vore inte fel med en 300kmh plus på e18 till garbo :mrgreen:


När ska vi dit? ;)

635csi turbo! B&W. Snart mappning

Posted: 14 Mar 2013, 20:31
by Magnaten
M3JONAS wrote:
Magnaten wrote:
Christian.N wrote:Hade jag haft den taxin från Garbo då hade man ju haft sin raggningsreplik färdig redan innan..

"Med mig kan jag lova och ge dig din livs upplevelse fastspännd och skrikande" ;)


Mvh Christian


jag klarar nog inte en hemresa från garbo med erik... men det vore inte fel med en 300kmh plus på e18 till garbo :mrgreen:


När ska vi dit? ;)


Om ett par veckor kanske :)

Re: 635csi turbo! B&W. Snart mappning

Posted: 18 Mar 2013, 16:21
by Fernis1
Hur gick mappning/bromsning idag :)

Re: 635csi turbo! B&W. Snart mappning

Posted: 18 Mar 2013, 18:51
by erikjakan
315whp inför sfro. 0.5 i ladd

Grymt bra knappat ärtan :)!

Re: 635csi turbo! B&W. Snart mappning

Posted: 18 Mar 2013, 19:00
by Bmwandreas
Gick den ok att köra?

Re: 635csi turbo! B&W. Snart mappning

Posted: 18 Mar 2013, 19:18
by Pimplaren
Gick skitbra :D

Film finns men den är hemligstämplad tills vidare :mrgreen:

Re: 635csi turbo! B&W. Snart mappning

Posted: 18 Mar 2013, 19:51
by erikjakan
Gick riktigt bra att köra, inga ryck eller dumheter påvägen hem!

Bra gjort än en gång :) !

Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!

Posted: 20 Mar 2013, 13:33
by Oberland
F E T! Lykke til med besiktningen :P

Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!

Posted: 22 Mar 2013, 22:13
by erikjakan
När man blir stoppad av knarkspan stillaståendes i en vändplan, då vet man att man har en kriminell bil haha :twisted: :twisted: :twisted:

Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!

Posted: 22 Mar 2013, 22:50
by J.Eklund
Hahaha!
Kan bli många intima kroppsvisitationer i sommar alltså.
Det är väl ingen slump att modellen har sina öknamn. :)

Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!

Posted: 22 Mar 2013, 22:51
by lelleal
:lol: 8) :twisted:

Re: 635csi turbo! B&W. Snart mappning

Posted: 23 Mar 2013, 09:51
by xelerator
erikjakan wrote:315whp inför sfro. 0.5 i ladd

Grymt bra knappat ärtan :)!



Coolt, hur mycket ska bilen vägas in på?

Btw kör du slang direkt till wastegaten eller genom en styrning (mekaniskt/elektriskt)?
Har för mig att jag nämnde det när vid sågs, men det gillas inte..

Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!

Posted: 23 Mar 2013, 10:17
by erikjakan
Den ska väl väga tillräckligt var det tänkt :)

Den är elektroninskt styrd. Har 0.2 bars fjäder i wgn.

Så utan styrningen laddar den 0.2, varför gillas inte det?

MVH

Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!

Posted: 23 Mar 2013, 11:41
by Pimplaren
erikjakan wrote:När man blir stoppad av knarkspan stillaståendes i en vändplan, då vet man att man har en kriminell bil haha :twisted: :twisted: :twisted:



Snacka om fördommar..

Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!

Posted: 23 Mar 2013, 12:21
by Henke P
erikjakan wrote:När man blir stoppad av knarkspan stillaståendes i en vändplan, då vet man att man har en kriminell bil haha :twisted: :twisted: :twisted:


haha synd att du inte jobbar som bagare.. kunde du har slängt upp en säck med vetemjöl o frågat om dom var sugna på att dela på en "lina" :lol:

//Henke P..

Re: 635csi turbo! B&W. Nymappad!

Posted: 23 Mar 2013, 21:51
by xelerator
erikjakan wrote:Den ska väl väga tillräckligt var det tänkt :)

Den är elektroninskt styrd. Har 0.2 bars fjäder i wgn.

Så utan styrningen laddar den 0.2, varför gillas inte det?

MVH


filosofin är att byggaren ska ha en setup, en viss motorvolym, en viss turbo, ett visst laddtryck etc o köra på det utan ändring.

Mekanisk/elektrisk styrning anses göra det för lätt att justera laddtrycket, en slang direkt gör det, ehmm "svårare" ( allt handlar om att ha ryggen fri)...

Så bort med styrningen och justera fjäderförspänningen på wg till vettigt laddtryck...

Btw, vilken fjäder beställde du från Lesjöfors ( om det nu vart från dem?)

Mvh