Page 28 of 42
Posted: 08 Jan 2008, 00:20
by Chrille
Jävla SKITBIL!!!
Bytte lysknappen i dag men ingen skillnad.
Allt annat ljus dör fortfarande när man slår på halvljuset...
Är så jävla trött på sånt här!
Till råga på allt slutade generatorn ladda på tantens bil och hitta regulator till en Delco generator (Opel Astra 1.6 16V -95 verkar ju i princip omöjligt!!!
Posted: 08 Jan 2008, 12:26
by david__
går de att byta regulator på den överhuvudtaget?
om de gör de så kolla orginal nr på regulatorn så kan ja nog översätta de till dej
Posted: 08 Jan 2008, 18:40
by Chrille
Generatorn löst.. bytte hela skiten, diodbryggan kass..
Åter till BMW:n.. blir galen...
Vad ska jag göra...?!?!
Posted: 08 Jan 2008, 20:30
by PaparaZZi
Chrille wrote:Generatorn löst.. bytte hela skiten, diodbryggan kass..
Åter till BMW:n.. blir galen...
Vad ska jag göra...?!?!
gjör så här:
dricka en öl och äta ett kex och lugna ner dig lite så fixar du det till sisst.
Posted: 09 Jan 2008, 21:27
by Icee
Som sakt, lampkontrollmodulen bak i bilen styr allt med lampor att göra på bilar med checkkontroll. Byt den om itt annat, men den finns endast på bilar med checkkontroll. Har du haft rost i hjulhuset så vatten trängt in brukar denna ge upp.
Posted: 09 Jan 2008, 23:22
by Chrille
Lampkontrollmodul??? Säker på att du inte drömt det...
Enda elen som finns i bagaget på en E30 är en centrallåsmotor till tankluckan samt batteri i 325:orna
Har nu äntligen fått ordning på det.
Säkringen till blinkerserna var trasig. (Säkring nr. 4 om jag inte minns fel)
Bytte den och nu funkar ljuset som det ska...
Var tyskarna fulla när de kopplade elen på E30:isarna eller... nästan pinsamt ju.
Man tycker ju inte att säkringen till blinkerserna borde slå ut halvljus/parkeringsljus funktionerna.
Posted: 09 Jan 2008, 23:43
by JohanE
Det finns faktiskt ljusmodul på E30. Den sitter på vänster sida bakom bakre hjulhuset.
Skönt att det var ett så enkelt fel i alla fall.
Posted: 10 Jan 2008, 21:16
by flp
Chrille wrote:......Var tyskarna fulla när de kopplade elen på E30:isarna eller... nästan pinsamt ju.......
frågan är väl vem som var full då dem kolla säkringarna
hihi
Posted: 10 Jan 2008, 23:35
by Pimplaren
flp wrote:Chrille wrote:......Var tyskarna fulla när de kopplade elen på E30:isarna eller... nästan pinsamt ju.......
frågan är väl vem som var full då dem kolla säkringarna
hihi
*hahahohohihi*
Fin bil annars, blir nog bra snyt i den
Posted: 19 Jan 2008, 21:32
by Chrille
Vad för motorfästen och kuddar ska jag köra med?
Eller passar E34 fästen och M20 kuddar.. blir det rätt då?
Posted: 19 Jan 2008, 22:53
by HULTA
e36 motorfästen och e28 535 kuddar+använd dom yttre hålen på balken,e21 bromservo,slipa av insuget i bakkant lite grann,sen e de bara att hinka i
Posted: 20 Jan 2008, 09:50
by Chrille
Gött mos... Då kör vi på det!
Tråkigt att behöva slipa av på insuget dock
Posted: 20 Jan 2008, 10:03
by Chrille
Posted: 20 Jan 2008, 12:30
by Avvah
Härligt!
Måste skaffa mig en besiktningsmotor till min bil också (: längtar inte direkt tills det är dags att byta (: se till att få i M50 maskinen nu! (:
Posted: 20 Jan 2008, 21:48
by Krillian
Wohoo !!
måste väl kännas bra ?
Posted: 23 Feb 2008, 20:48
by Chrille
Nu var det länge sen det hände nåt, dags för uppdatering.
Tyvärr glömde jag kameran så det fick bli mobilbilder
Dock bättre än inget.
Planen var från början att bygga ett eget grenrör, dock sopades dom planerna under bokhyllan när jag fick tag på ett beggat i stället.
Tyvärr visade sig när jag fick det att flänsen mot toppen var "Banana-edition".
Vad göra åt detta... bara plana av skiten antar jag?
Passade ju givetvis på att provmontera och det vekar ju sitta bra.
Började i dag riva ner motorn, började med kabelhärvan:
Massa sladdar blir det
Till min stora förvåning hittade jag vad jag antar är knacksensorer, har jag användning av dessa när jag kör MegaSquirt?
Riv riv.
Varför är det bara plast/svkalpskydd över ena kammen, eller rättare sagt varför sitter det där i överhuvudtaget?
Det är nu det börjar bli lurigt...
Har aldrig mekat dubblakammar och kedjor innan.
hur får jag isär detta så jag kan lyfta toppen.
Måste jag ha bort främre bröstkåpa för att lyfta toppen/ få av kedjan från kammen/kammarna?
Den berömda vevaxelbulten/muttern sitter ju som vanligt så in i helv**e och den måste ju bort för att kunna lossa bröst kåpan eller?
Posted: 23 Feb 2008, 22:54
by PiLlEvAn
plast skyddet är för att det inte ska stänka när du öppnar oljelocket när motorn är igång