Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Jävla SKITBIL!!!
Bytte lysknappen i dag men ingen skillnad.
Allt annat ljus dör fortfarande när man slår på halvljuset...
Är så jävla trött på sånt här!
Till råga på allt slutade generatorn ladda på tantens bil och hitta regulator till en Delco generator (Opel Astra 1.6 16V -95 verkar ju i princip omöjligt!!!
Bytte lysknappen i dag men ingen skillnad.
Allt annat ljus dör fortfarande när man slår på halvljuset...
Är så jävla trött på sånt här!
Till råga på allt slutade generatorn ladda på tantens bil och hitta regulator till en Delco generator (Opel Astra 1.6 16V -95 verkar ju i princip omöjligt!!!
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Generatorn löst.. bytte hela skiten, diodbryggan kass..
Åter till BMW:n.. blir galen...
Vad ska jag göra...?!?!
Åter till BMW:n.. blir galen...
Vad ska jag göra...?!?!
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Chrille wrote:Generatorn löst.. bytte hela skiten, diodbryggan kass..
Åter till BMW:n.. blir galen...
Vad ska jag göra...?!?!
gjör så här:
dricka en öl och äta ett kex och lugna ner dig lite så fixar du det till sisst.
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Lampkontrollmodul??? Säker på att du inte drömt det...
Enda elen som finns i bagaget på en E30 är en centrallåsmotor till tankluckan samt batteri i 325:orna
Har nu äntligen fått ordning på det.
Säkringen till blinkerserna var trasig. (Säkring nr. 4 om jag inte minns fel)
Bytte den och nu funkar ljuset som det ska...
Var tyskarna fulla när de kopplade elen på E30:isarna eller... nästan pinsamt ju.
Man tycker ju inte att säkringen till blinkerserna borde slå ut halvljus/parkeringsljus funktionerna.
Enda elen som finns i bagaget på en E30 är en centrallåsmotor till tankluckan samt batteri i 325:orna
Har nu äntligen fått ordning på det.
Säkringen till blinkerserna var trasig. (Säkring nr. 4 om jag inte minns fel)
Bytte den och nu funkar ljuset som det ska...
Var tyskarna fulla när de kopplade elen på E30:isarna eller... nästan pinsamt ju.
Man tycker ju inte att säkringen till blinkerserna borde slå ut halvljus/parkeringsljus funktionerna.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Det finns faktiskt ljusmodul på E30. Den sitter på vänster sida bakom bakre hjulhuset.
Skönt att det var ett så enkelt fel i alla fall.
Skönt att det var ett så enkelt fel i alla fall.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
Chrille wrote:......Var tyskarna fulla när de kopplade elen på E30:isarna eller... nästan pinsamt ju.......
frågan är väl vem som var full då dem kolla säkringarna hihi
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
flp wrote:Chrille wrote:......Var tyskarna fulla när de kopplade elen på E30:isarna eller... nästan pinsamt ju.......
frågan är väl vem som var full då dem kolla säkringarna hihi
*hahahohohihi*
Fin bil annars, blir nog bra snyt i den
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Vad för motorfästen och kuddar ska jag köra med?
Eller passar E34 fästen och M20 kuddar.. blir det rätt då?
Eller passar E34 fästen och M20 kuddar.. blir det rätt då?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Gött mos... Då kör vi på det!
Tråkigt att behöva slipa av på insuget dock
Tråkigt att behöva slipa av på insuget dock
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Tog ut bilen och spolade av den, var ju riktigt dammig efter 1,5 år.
Nu blev det ju orange igen
Fick sedan göra lite besiktnings anti nedslags fix.
Reflexer i bak och montera park ljusen fram i blinkerserna.
Reflex test... Japp, funkar bra.
Sånt här chafs måste man ju ha med:
Sådär... Allt på plats.
Fet cambervinkel fram
Sen bar det av till besiktningen.. Inte glömma nemo. Han ska alltid med...
Och på besiktningen gick det så här!
Nu ska 320 äcklet ur igen... Sen blir det och börja måtta in för M50:in.
Nu blev det ju orange igen
Fick sedan göra lite besiktnings anti nedslags fix.
Reflexer i bak och montera park ljusen fram i blinkerserna.
Reflex test... Japp, funkar bra.
Sånt här chafs måste man ju ha med:
Sådär... Allt på plats.
Fet cambervinkel fram
Sen bar det av till besiktningen.. Inte glömma nemo. Han ska alltid med...
Och på besiktningen gick det så här!
Nu ska 320 äcklet ur igen... Sen blir det och börja måtta in för M50:in.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Nu var det länge sen det hände nåt, dags för uppdatering.
Tyvärr glömde jag kameran så det fick bli mobilbilder Dock bättre än inget.
Planen var från början att bygga ett eget grenrör, dock sopades dom planerna under bokhyllan när jag fick tag på ett beggat i stället.
Tyvärr visade sig när jag fick det att flänsen mot toppen var "Banana-edition".
Vad göra åt detta... bara plana av skiten antar jag?
Passade ju givetvis på att provmontera och det vekar ju sitta bra.
Började i dag riva ner motorn, började med kabelhärvan:
Massa sladdar blir det
Till min stora förvåning hittade jag vad jag antar är knacksensorer, har jag användning av dessa när jag kör MegaSquirt?
Riv riv.
Varför är det bara plast/svkalpskydd över ena kammen, eller rättare sagt varför sitter det där i överhuvudtaget?
Det är nu det börjar bli lurigt...
Har aldrig mekat dubblakammar och kedjor innan.
hur får jag isär detta så jag kan lyfta toppen.
Måste jag ha bort främre bröstkåpa för att lyfta toppen/ få av kedjan från kammen/kammarna?
Den berömda vevaxelbulten/muttern sitter ju som vanligt så in i helv**e och den måste ju bort för att kunna lossa bröst kåpan eller?
Tyvärr glömde jag kameran så det fick bli mobilbilder Dock bättre än inget.
Planen var från början att bygga ett eget grenrör, dock sopades dom planerna under bokhyllan när jag fick tag på ett beggat i stället.
Tyvärr visade sig när jag fick det att flänsen mot toppen var "Banana-edition".
Vad göra åt detta... bara plana av skiten antar jag?
Passade ju givetvis på att provmontera och det vekar ju sitta bra.
Började i dag riva ner motorn, började med kabelhärvan:
Massa sladdar blir det
Till min stora förvåning hittade jag vad jag antar är knacksensorer, har jag användning av dessa när jag kör MegaSquirt?
Riv riv.
Varför är det bara plast/svkalpskydd över ena kammen, eller rättare sagt varför sitter det där i överhuvudtaget?
Det är nu det börjar bli lurigt...
Har aldrig mekat dubblakammar och kedjor innan.
hur får jag isär detta så jag kan lyfta toppen.
Måste jag ha bort främre bröstkåpa för att lyfta toppen/ få av kedjan från kammen/kammarna?
Den berömda vevaxelbulten/muttern sitter ju som vanligt så in i helv**e och den måste ju bort för att kunna lossa bröst kåpan eller?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II