BMW E30 | 325 TURBO - 11.00sek / 208km/t
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Per Eriksson wrote:Säg inte att du ska bygga om med m5 bakvagnsbrygga?
Gissa vad jag slängde igår då, en komplett m5 bakvagnsbrygga som jag tagit nav och klump ifrån.
Det var lite jävla onödigt :F
Bäckis wrote:M5 klumpen har ju inge vidare utväxling om man ska köra jättehjul. E28 diffen passar ju i balken och är lika kraftig.
Bakvagnen är redan byggt och har suttit på en rakt fram åkar bil. Frågan är ju bara om det funkar bra för han kör med Jerico låda, M3 låda + M5 diff kanske blir kasst.
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Mina kompisar härikring lovordar den låga utväxlingen men hur kul är det att toppa 200?
Var tvungen att starta på 2'an och gå imål på 4'an på 201m o det är rötet.
Enda anledningen till att det blev 3.91:1 var att det var den jag hade o jag inte hade lust att leta rätt på nåt annat innan jag visste att resten skulle funka men i vinter ska jag byta utväxling.
Var tvungen att starta på 2'an och gå imål på 4'an på 201m o det är rötet.
Enda anledningen till att det blev 3.91:1 var att det var den jag hade o jag inte hade lust att leta rätt på nåt annat innan jag visste att resten skulle funka men i vinter ska jag byta utväxling.
/Per
a.k.a. Jevlar
a.k.a. Jevlar
Bäckis wrote:M5 klumpen har ju inge vidare utväxling om man ska köra jättehjul. E28 diffen passar ju i balken och är lika kraftig.
Det är ju med riktigt stora hjul 3.91 utväxlingen först kommer till sin rätt...
såg att du förtydligade det i ett inlägg nedan...
Dock passar väl innanmätet ifrån en e28 "stora" diffen (3.07) i e34 huset?
//Flaxis
förvirrad!!!
Bäckis wrote:M3 låda och M5 diff och dom däck du har nu så toppar bilen kanske 190-200 vid 7500 rpm.
Med 26" och 7500rpm har jag för mig top speed skulle vara 240km/h, men det behöver inte stämma.
Det spelar i vilket fall ingen roll. Motorn måste ju igång också. Den verkar mer död än någonsin.
Jävla bög wastegate, skulle lös med den för att ta grenröret, men alla 4muttrar blev runda, klart dom blev det eftersom det är typ 4mm insex, tittar man på dom blir dom runda.
Så det blev inget lyft av maskin idag, måste ut imorgon och svetsa fast skruvmejseln på alla muttrar och bryta loss dom, om det går d.v.s.
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Vi kastade upp gammle M20i ur gammle E30 idag. Tack till Micke och Anthon för supporten.
Sedan 100ggr tack igen till Micke som hjälpte mig att städa ur Golfen och laga avgasystemet, kvalité i bruksbilen är bra. Mattias ?
Nu väntar en vinter med mycket slit känner jag på mig. Det blir nog nytt chassie till 99% och ev. blir det en galen bakvagn också.
Sedan 100ggr tack igen till Micke som hjälpte mig att städa ur Golfen och laga avgasystemet, kvalité i bruksbilen är bra. Mattias ?
Nu väntar en vinter med mycket slit känner jag på mig. Det blir nog nytt chassie till 99% och ev. blir det en galen bakvagn också.
ha... kollade in peppemapp filmen... ql at se vad som sker i hamnen dit plåtskorven RG går
BMW E30 325 -86 ===>m20b25 GT37 .fi
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13589
får inte mohamed sitta å dricka öl me pojkarna vid berget får han dricka öl via FB
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13589
får inte mohamed sitta å dricka öl me pojkarna vid berget får han dricka öl via FB