Page 28 of 69
Posted: 20 May 2010, 09:17
by Grefven
efterdra nu så att du slipper att hata dig själv senare i sommar.
Posted: 20 May 2010, 11:24
by johankihl
Grefven wrote:efterdra nu så att du slipper att hata dig själv senare i sommar.
Efterdrar om den läcker vatten, annars får det vara. Följde Ärtans anvisningar och drog den en gång, lät den sedan sitta ett dygn och drog den igen.
Nästa gång jag ska montera en motor ska jag ta en raggares tips. Han slänger i en varmluftspistol i en insugskanal och lät toppen bli varm, sedan efterdrog han. Det lär ju iaf vara nästan lika bra som att starta upp den.
Posted: 20 May 2010, 11:26
by johankihl
-AL- wrote:Kör du med original bromsservo?
Kör med bromsservo från VW Polo -91. Passar rakt på, man får byta ut gaffeln mot bromspedalen, jag svetsade dit e30 gaffeln och förlänga framåt med en M6 skruv mot cylindern tills pedalen tar i topp.
Posted: 20 May 2010, 11:28
by johankihl
Wiell wrote:mitt första inlägg på detta forum. den ser jävligt clean ut i mina ögon. inga sladdar och slangar som hänger lite här och där.
tummen up!
Tackar! Det är målet med installationen. Städat, enkelt och fungerande
Posted: 20 May 2010, 15:15
by Grefven
jag funderade själv på något som cirkulerade varmvatten för att slippa montera kammarna och starta och sen demontera och efterdra.
anledningen till att jag ö.h.t bytte toppackning var ju för att den inte var varmkörd och efterdragen. så därför kändes det tvunget att göra det efter att packningen svek första gången. den var efterdragen 3 ggr kallt men den ville inte ändå. och när jag varmkört och skulle efterdra så kunde man dra lite "längre" innan momentet satt. så visst behövdes det på min maskin iaf.
men det är min erfarenhet bara. ingen lag.
men bara så att du inte tror att jag sitter och hittar på allt. det har dock funkat för bäckis att efterdra kallt varenda gång. men jag som är otursförföljd måste göra rätt för annars kommer jag inte en meter
Posted: 20 May 2010, 21:36
by johankihl
Grefven wrote:jag funderade själv på något som cirkulerade varmvatten för att slippa montera kammarna och starta och sen demontera och efterdra.
anledningen till att jag ö.h.t bytte toppackning var ju för att den inte var varmkörd och efterdragen. så därför kändes det tvunget att göra det efter att packningen svek första gången. den var efterdragen 3 ggr kallt men den ville inte ändå. och när jag varmkört och skulle efterdra så kunde man dra lite "längre" innan momentet satt. så visst behövdes det på min maskin iaf.
men det är min erfarenhet bara. ingen lag.
men bara så att du inte tror att jag sitter och hittar på allt. det har dock funkat för bäckis att efterdra kallt varenda gång. men jag som är otursförföljd måste göra rätt för annars kommer jag inte en meter
Vi hade också planer på att köra 80gr varmvatten från kranen igenom en motor en gång i tiden. Varmluftspickan är dock den bästa idén jag hört om, då blir toppen riktigt varm efter en stund...
Posted: 26 May 2010, 11:57
by Lindblad1990
Ser riktigt bra ut. bara hoppas det lirar som det ska utan problem. Så kan jag köpa bilen av dig sen när man har sparat ihop cash.
Posted: 29 May 2010, 09:41
by johankihl
Nu är motorn varmkörd och konstaterat tät på vatten och olja vilket känns sjukt skönt
Kommer ev en bild eller film om jag får lite finare gång i maskinen idag.
Posted: 30 May 2010, 13:29
by 1800
Vartifrån har du tagit olja till turbon?
Posted: 30 May 2010, 17:15
by johankihl
1800 wrote:Vartifrån har du tagit olja till turbon?
Har ett fördelningsblock vid oljetryckskontakten som förser mätare, tryckgivare och turbo med olja.
Posted: 30 May 2010, 17:23
by 1800
johankihl wrote:1800 wrote:Vartifrån har du tagit olja till turbon?
Har ett fördelningsblock vid oljetryckskontakten som förser mätare, tryckgivare och turbo med olja.
ok, funderar på att ta bort oljetempgivaren och ta därifrån för jag har ändå inge tempmätare. Borde ju funka lika bra?
Posted: 30 May 2010, 22:56
by johankihl
1800 wrote:johankihl wrote:1800 wrote:Vartifrån har du tagit olja till turbon?
Har ett fördelningsblock vid oljetryckskontakten som förser mätare, tryckgivare och turbo med olja.
ok, funderar på att ta bort oljetempgivaren och ta därifrån för jag har ändå inge tempmätare. Borde ju funka lika bra?
Ja, absolut, men sätt dit en oljetemp också, det är inte dumt alls att ha.
Posted: 16 Jun 2010, 13:56
by Bmwandreas
Nu har Kihltech 750 whp att leka med
Posted: 16 Jun 2010, 14:39
by Grefven
grattis =)
Posted: 16 Jun 2010, 14:50
by Pimplaren
Gott mos:) lagom att halka runt med.
Posted: 16 Jun 2010, 15:17
by 1800
Gratulerar
Posted: 16 Jun 2010, 15:49
by peppe
Bra snyt, lär ju slira om man vill!