Page 28 of 29
Re: Precision SC62
Posted: 08 Apr 2013, 18:54
by Aleex
Bmwandreas wrote:856 whp med en 6766 på en B23 16 ventilers med standard kolvar =)
Nice, då har man lite riktlinjer
Re: Precision SC62
Posted: 20 Apr 2013, 19:51
by brains
Kan denna dyno stämma?
En 6266BB på en 2.6L motor. Det är ju en jävla vridkruva! Redan från 3800rpm hela vägen bort till 7800rpm.
Re: Precision SC62
Posted: 20 Apr 2013, 20:20
by Bmwandreas
Ja det ser inget konstigt ut med en BB.
Re: Precision SC62
Posted: 02 May 2013, 16:26
by brains
Tack för idag! Det går tydligen att kräma ur en del effekt ur dessa snurror
Re: Precision SC62
Posted: 02 May 2013, 17:00
by Bmwandreas
Jodu:) 765 whp ur en 6266 på en RB26:)
Re: Precision SC62
Posted: 19 May 2013, 13:49
by keda
Gatvänlig mappning med säkra marginaler på min Audi S6:
741hk och 805nm i motorn med barnstolarna i
SC6262, MaxxECU, alledels för vassa Jonus Racing-kammar som inte gillade så låga varvtal (7100rpm) ..... men bilen går bra nu och nu börjar vi samla grejer till vinterns projekt
Det ska bli en SC64 och större tryckrör/spjäll, större spridare samt genomgång av toppen så jag VET att man kan varva upp till 8300rpm iaf
Ha en bra sommar!
MVH Keda
Re: Precision SC62
Posted: 08 Jul 2013, 05:51
by Sandén
Vad är det för vband in i avgashuset 6262? Dim? Kan man köpa bara flänsen till grenröret?
Re: Precision SC62
Posted: 21 Sep 2013, 01:31
by M3JONAS
Imponerande liten snurra det där! 749 på hjulen med en 6262:a med lilla avgashuset tycker jag bannemig e bra på en liten 4:a.
Re: Precision SC62
Posted: 07 Mar 2014, 09:23
by Kim2770
Vad anser ni för maxx laddtryck på en glidlagret 6262:a ?!
Står ju i beskrivningen att för höga laddtryck rekommenderar ni kullagret!
Re: Precision SC62
Posted: 07 Mar 2014, 18:28
by Bmwandreas
Beror på mottrycket. Men det är många som kör 2.5 bar iaf. Vad är det för motor?
Re: Precision SC62
Posted: 08 Mar 2014, 13:08
by Kim2770
4 cylindrig 2.2 16V kommer varva 9.000!
fint! så længe att ni inte menar att 1,5 bar eller nåt sånt kräver kullagret!
Re: Precision SC62
Posted: 09 Mar 2014, 14:29
by erikjakan
Över 3 bar brukar man väl rekommendera kullagrat?
Re: Precision SC62
Posted: 09 Mar 2014, 19:42
by Moker
Det funkar fint med glidlagrat på höga laddtryck också...
Däremot så krävs de bra turbo för att kunna ha bra verkningsgrad vid höga laddtryck
Re: Precision SC62
Posted: 10 Mar 2014, 07:20
by Bmwandreas
Man ska hålla koll på mottrycket för annars får axiallagret för mycket belastning.
Re: Precision SC62
Posted: 10 Mar 2014, 13:02
by Silverboy
Bmwandreas wrote:Man ska hålla koll på mottrycket för annars får axiallagret för mycket belastning.
Vad er tumreglen vid mottryck og glidlagrat? 1:1? 1:1.x? 1:0.x?
Re: Precision SC62
Posted: 10 Mar 2014, 16:31
by Bmwandreas
Mer än 1:1.3 skulle inte jag gå.
Re: Precision SC62
Posted: 21 Mar 2014, 22:45
by Rayman
Precision SC6262BB M50B28 T3 82eksoshus, 794whp 844wnm 1.75bar, rekord på SC6262?