Page 28 of 29

Re: Precision SC62

Posted: 08 Apr 2013, 18:54
by Aleex
Bmwandreas wrote:856 whp med en 6766 på en B23 16 ventilers med standard kolvar =)


Nice, då har man lite riktlinjer :)

Re: Precision SC62

Posted: 20 Apr 2013, 19:51
by brains
Kan denna dyno stämma?
Image
En 6266BB på en 2.6L motor. Det är ju en jävla vridkruva! Redan från 3800rpm hela vägen bort till 7800rpm.

Re: Precision SC62

Posted: 20 Apr 2013, 20:20
by Bmwandreas
Ja det ser inget konstigt ut med en BB.

Re: Precision SC62

Posted: 02 May 2013, 16:26
by brains
Tack för idag! Det går tydligen att kräma ur en del effekt ur dessa snurror :D

Re: Precision SC62

Posted: 02 May 2013, 17:00
by Bmwandreas
Jodu:) 765 whp ur en 6266 på en RB26:)

Re: Precision SC62

Posted: 19 May 2013, 13:49
by keda
Gatvänlig mappning med säkra marginaler på min Audi S6:

741hk och 805nm i motorn med barnstolarna i ;-)

SC6262, MaxxECU, alledels för vassa Jonus Racing-kammar som inte gillade så låga varvtal (7100rpm) ..... men bilen går bra nu och nu börjar vi samla grejer till vinterns projekt ;-)
Det ska bli en SC64 och större tryckrör/spjäll, större spridare samt genomgång av toppen så jag VET att man kan varva upp till 8300rpm iaf ;-)

Ha en bra sommar!
MVH Keda

Re: Precision SC62

Posted: 08 Jul 2013, 05:51
by Sandén
Vad är det för vband in i avgashuset 6262? Dim? Kan man köpa bara flänsen till grenröret?

Re: Precision SC62

Posted: 21 Sep 2013, 01:31
by M3JONAS
Imponerande liten snurra det där! 749 på hjulen med en 6262:a med lilla avgashuset tycker jag bannemig e bra på en liten 4:a.

Re: Precision SC62

Posted: 07 Mar 2014, 09:23
by Kim2770
Vad anser ni för maxx laddtryck på en glidlagret 6262:a ?!

Står ju i beskrivningen att för höga laddtryck rekommenderar ni kullagret!

Re: Precision SC62

Posted: 07 Mar 2014, 18:28
by Bmwandreas
Beror på mottrycket. Men det är många som kör 2.5 bar iaf. Vad är det för motor?

Re: Precision SC62

Posted: 08 Mar 2014, 13:08
by Kim2770
4 cylindrig 2.2 16V kommer varva 9.000!

fint! så længe att ni inte menar att 1,5 bar eller nåt sånt kräver kullagret! :D

Re: Precision SC62

Posted: 09 Mar 2014, 14:29
by erikjakan
Över 3 bar brukar man väl rekommendera kullagrat?

Re: Precision SC62

Posted: 09 Mar 2014, 19:42
by Moker
Det funkar fint med glidlagrat på höga laddtryck också...

Däremot så krävs de bra turbo för att kunna ha bra verkningsgrad vid höga laddtryck :)

Re: Precision SC62

Posted: 10 Mar 2014, 07:20
by Bmwandreas
Man ska hålla koll på mottrycket för annars får axiallagret för mycket belastning.

Re: Precision SC62

Posted: 10 Mar 2014, 13:02
by Silverboy
Bmwandreas wrote:Man ska hålla koll på mottrycket för annars får axiallagret för mycket belastning.

Vad er tumreglen vid mottryck og glidlagrat? 1:1? 1:1.x? 1:0.x?

Re: Precision SC62

Posted: 10 Mar 2014, 16:31
by Bmwandreas
Mer än 1:1.3 skulle inte jag gå.

Re: Precision SC62

Posted: 21 Mar 2014, 22:45
by Rayman
Precision SC6262BB M50B28 T3 82eksoshus, 794whp 844wnm 1.75bar, rekord på SC6262?



Image