Page 28 of 34
Posted: 06 May 2009, 09:36
by vicco
Hansa wrote:Den som väntar på något gott blir aldrig tjock
Haha
Du vet Hansa, Mange är och sladdar i garaget
Posted: 06 May 2009, 13:20
by ZAK
Här Niklas har du bevis på att jag jobbar.
Elcentral för elfläkten
Massa mätare och knappar. Behöver ett nytt "Ride hard die free" klistermärke!
Maaassa sladdar göms det där bakom.
Kan snart åka till Rymden!
...och för er som undrar varför varvmätaren sitter där den sitter så kan ni få fundera på det ^^
Posted: 06 May 2009, 13:31
by Hansa
vicco wrote:Hansa wrote:Den som väntar på något gott blir aldrig tjock
Haha
Du vet Hansa, Mange är och sladdar i garaget
Nu förstår jag vad du menar med sladdar i garaget
Posted: 07 May 2009, 23:41
by Kajan
Varvräknaren sitter där nere för att han är så liten så han ser den ändå... Hahaha!
Posted: 08 May 2009, 07:32
by ZAK
Kajan wrote:Varvräknaren sitter där nere för att han är så liten så han ser den ändå... Hahaha!
Du är inte så stor du heller Snabbe Bromsnippelkaj! (om man bortser från bredden =p)
Så här jobbar man på dockans.
En försöker laga ett par bromsar och en hjälper till samt så har man lite övervakning =p
När inte det funkar så hör man ett svagt - "...Maaange. Kan du hjälpa mig?" hähä
Gjorde adapterplatta från M50 TPS så den passar M20 spjället.
Drog el och renoverade upp en m-tech II bakspegel som vägrade lysa.
Now it works!
Posted: 08 May 2009, 19:42
by M-techer
Mycket imponerad av din kämparglöd
Kör på bara!
Mvh
Posted: 08 May 2009, 22:50
by dgyldmark
Nu börjar bygget bli lite intressant mange
Posted: 08 May 2009, 22:54
by ZAK
M-techer wrote:Mycket imponerad av din kämparglöd
Kör på bara!
Mvh
Jo jag kör på fortfarande men mest på halvfart =]
Här är en liten uppdatering.
Nyare termostathuset VS gamla. Egentligen nästan samma fast med 2 pluggat i ena och lite flyttat hål på nyare.
Jag undrar vad det här är för 3 st rackare. Vet ju att till höger är bland annat för bränslepump. Men är det för spridarna också?
Var ska jag isåfall koppla in MegaSquirt sladdarna till spridarna?
60-2 hjul monterat och klart
Sen är jag på jakt efter 600cc bränslespridare om någon råkar sitta på 6 st
Posted: 08 May 2009, 22:58
by birro
Ena är bränslepumpsrelä, andra är huvudrelät och det tredje är lambda relät tror jag.
Posted: 08 May 2009, 23:03
by ZAK
birro wrote:Ena är bränslepumpsrelä, andra är huvudrelät och det tredje är lambda relät tror jag.
Jag har ingen lambda.
Sen vet jag att längst till vänster så gick nog backljuskontakten från lådan in i det reläet
Posted: 10 May 2009, 00:47
by Xuri
ZAK wrote:birro wrote:Ena är bränslepumpsrelä, andra är huvudrelät och det tredje är lambda relät tror jag.
Jag har ingen lambda.
Sen vet jag att längst till vänster så gick nog backljuskontakten från lådan in i det reläet
De stora svarta relät är till både soppapumpen å te spridarmatningen gösta, därför som jag bryggade både stift 30+ 87,87b
87 är te spridarna å 87b te pumpen om jag inte minns fel
men ska ms de där relät får man nog göra lite tjuvkoppling... de var 7 poligt de relät så tror de har nåe krockskydd eller så att pumpen ska stänga av vid en smäll...man behöver nog köra + matning/ jorda på 2 stift för att relät ska kunna dra... jag hann inte mäta upp de sist å ingen kunde ge mig några bra svar heller
har lite tasktigt om tid nu te å spendera på andras bilar
får se om jag får av tofflerna å kan hjälpa te nåndag
Posted: 10 May 2009, 10:17
by ZAK
Xuri wrote:ZAK wrote:birro wrote:Ena är bränslepumpsrelä, andra är huvudrelät och det tredje är lambda relät tror jag.
Jag har ingen lambda.
Sen vet jag att längst till vänster så gick nog backljuskontakten från lådan in i det reläet
De stora svarta relät är till både soppapumpen å te spridarmatningen gösta, därför som jag bryggade både stift 30+ 87,87b
87 är te spridarna å 87b te pumpen om jag inte minns fel
men ska ms de där relät får man nog göra lite tjuvkoppling... de var 7 poligt de relät så tror de har nåe krockskydd eller så att pumpen ska stänga av vid en smäll...man behöver nog köra + matning/ jorda på 2 stift för att relät ska kunna dra... jag hann inte mäta upp de sist å ingen kunde ge mig några bra svar heller
har lite tasktigt om tid nu te å spendera på andras bilar
får se om jag får av tofflerna å kan hjälpa te nåndag
Dom där tofflorna sitter hårt och är nog permanent monterade.
Ser ut som att jag får försöka koppla in det själv och därför man får fråga runt vad som går till vad. El och jag går ju inte hand i hand som sagt.
Posted: 10 May 2009, 10:22
by ZAK
Måttade in lite grejer igår och kompressorn sitter nu på plats igen.
Verkar vara lite små mods jag får göra, men det löser jag på måndag.
Tight om plats
luftkylaren
Posted: 10 May 2009, 21:54
by Xuri
ZAK wrote:Xuri wrote:ZAK wrote:birro wrote:Ena är bränslepumpsrelä, andra är huvudrelät och det tredje är lambda relät tror jag.
Jag har ingen lambda.
Sen vet jag att längst till vänster så gick nog backljuskontakten från lådan in i det reläet
De stora svarta relät är till både soppapumpen å te spridarmatningen gösta, därför som jag bryggade både stift 30+ 87,87b
87 är te spridarna å 87b te pumpen om jag inte minns fel
men ska ms de där relät får man nog göra lite tjuvkoppling... de var 7 poligt de relät så tror de har nåe krockskydd eller så att pumpen ska stänga av vid en smäll...man behöver nog köra + matning/ jorda på 2 stift för att relät ska kunna dra... jag hann inte mäta upp de sist å ingen kunde ge mig några bra svar heller
har lite tasktigt om tid nu te å spendera på andras bilar
får se om jag får av tofflerna å kan hjälpa te nåndag
Dom där tofflorna sitter hårt och är nog permanent monterade.
Ser ut som att jag får försöka koppla in det själv och därför man får fråga runt vad som går till vad. El och jag går ju inte hand i hand som sagt.
jo men de är ju inte bara tofflorna..både jobbet å min bil lägger jag rätt möe tid på :p
Posted: 11 May 2009, 21:51
by ZAK
Igår rensade jag bort en massa onödig el..
Slutade med en hel plastkasse från lokala affären.
Men startmotorn funkar fortfarande och lite andra bra att ha grejer som oljetryck och Vattentemp.
Idag har jag svarvat av remhjulet till vattenpumpen då det låg lite för tight mot kompressorremmen. Men nu går det fritt på hittefåret!
Sen har jag varit iväg till Fritte och fått mina tryckrör svetsade som jag ville ha det. Flyttade även bränsletrycksregulatorn till sin rätta plats.
Tryckrör raka vägen till spjället
Här går det in under lysena
Btr på plats och msd blaster II spolen
Här var jag och svarade lite till.. Kan någon gissa vad det ska bli kanske?
Gjorde klart min fina nummerplåtshållare med
Posted: 11 May 2009, 22:00
by dgyldmark
Vart beställde du hållaren? med fritext
Posted: 11 May 2009, 22:02
by ZAK
dgyldmark wrote:Vart beställde du hållaren? med fritext
Tog en random nummerplåtshållare och beställde text bara från lokala dekalfirman