Page 28 of 80
Posted: 08 Nov 2007, 23:34
by Ålands Adde
Zito gillar ja.. håller me Hulta!
Posted: 09 Nov 2007, 09:24
by M3JONAS
Zwofurti wrote:bbs rs splittare med guldcentrum, då hade du haft så otroligt vacker bil =)
Har 16 tums RS fälgar som är rätt skabbiga. Funderar på om man ska lacka dem mattsvarta?! Kanske svarva av kanten sen så blir det svarta fälgar med blank kant, precis som Zitofälgarna.
Posted: 09 Nov 2007, 10:36
by Pimplaren
Guld! inte svart...
Posted: 20 Nov 2007, 12:22
by M3JONAS
Usch och fy, nu har jag försiktigt påbörjat jobbet med att försöka få dit en konstig snigel på grenröret...
Enkelt uttryckt så kan man säga att det är trångt! Någonstans där nere var planen att turbon skulle hamna, får se om det var en dum idé eller om det kan bli verklighet!?
Första planen var att ha den ungefär här men det sket sig genom att inloppet till avgashuset är i jämnhöjd med avgasportarna
Nu funderar jag på om man kan ha det lite snett framåt under rambalken eller är det någon annan som har tips på var man ska placera turbon?
Har iofs testat med ett gt40 nu som är rätt stort. Hur stort är tex en sc61:a i jämförelse rent fysiskt?
Posted: 20 Nov 2007, 13:33
by Bäckis
En SC61 är betydligt mindre.
Posted: 20 Nov 2007, 15:40
by M3JONAS
Bäckis wrote:En SC61 är betydligt mindre.
Antar att det är ungefär samma mått på ett bw 258 el 362 agg också?
Har ni möjligtvis något sånt agg att mäta på för att se längd och diameter på husen?
Har ni alltid placerat turbon högt på de s14 maskiner ni byggt?
Posted: 20 Nov 2007, 15:41
by Bmwandreas
362 har lika stort yttermått som HX50.
Nä kör på en SC61 med P-trim och 0.63 A/R samt kör på E85
Posted: 20 Nov 2007, 18:41
by M3JONAS
E85 är jag tveksam till. Känns som om det inte är tillräckligt utbrett än, dessutom måste jag isf byta ut både spridare, kör 1000cc nu, och soppapumpen eller komplettera med en pump till.
Men en sc61:a är intressant, har ni några mått på den? Lilla avgashuset säger du, hur mycket räcker ett sådant till effektmässigt?
Oops, trodde att s362 var ett rätt smidigt aggregat men så verkar det ju inte vara.
Posted: 20 Nov 2007, 20:32
by M3JONAS
Bäckis wrote:Med en SC61 med 0.63 får du bättre respons och betydligt mer effekt än du någonsin haft med kompressor, lätt.
Längtar efter att se ditt slutresultat Jonas!
Tack för det Bäckis!
Satt det 0,63 hus på cabben ni byggde? Vad gav den för effekt?
Målet är att iaf hamna närmare 600hk än 500hk och det borde inte vara något bekymmer med tanke på att maskinen tidigare flödade luft och soppa för ca 560hk vid 1,4 bars laddtryck. Sen snodde ju remmen 100hk så det blev inte så mycket ut...
Posted: 20 Nov 2007, 20:34
by Bmwandreas
Har kört 563hk på hjulen med mindre turbin på SC61 samt 0.63 A/R.
E85 äger!
Posted: 20 Nov 2007, 20:43
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Har kört 563hk på hjulen med mindre turbin på SC61 samt 0.63 A/R.
E85 äger!
Å vad du är jobbig...
Försöker ju hålla mig ifrån spriten!
Har ni kört någon bil som gått med sc61 och bf95 eller98?
Posted: 20 Nov 2007, 20:46
by Bäckis
Cabben gav mkt kändes det som men den är inte bromsad. Jag gissar på 600+, men det var på E85.
Vi har kört massvis med motorer över 500hk på hjulen med 0.63 på bensin.
Posted: 20 Nov 2007, 22:39
by Nicke Blom
lura inte grabben...kanske blir spritmissbrukare som vi andra
Posted: 21 Nov 2007, 10:12
by M3JONAS
Nicke Blom wrote:lura inte grabben...kanske blir spritmissbrukare som vi andra
Tack Nicke.
Jag får ta ett steg i taget. Första steget är det läskigaste och det är att sätta en snigel på grenröret
Posted: 21 Nov 2007, 10:56
by Nicke Blom
he,hee
Posted: 21 Nov 2007, 11:20
by M3JONAS
Bäckis wrote:Vi har kört massvis med motorer över 500hk på hjulen med 0.63 på bensin.
Det låter positivt!
Blir troligtvis en turbobeställning inom en rätt snar framtid!
Posted: 21 Nov 2007, 16:40
by Bonje
Skönt att du ÄNTLIGEN har kastat kompressorn i soptunnan!
De där med turboplaceringen... Varför inte helt enkelt toppmontera den?
En GT40 vet jag av erfarenhet att den får plats där uppe utan att modifiera någonting. (Knacka plåt eller liknande)