Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

jag har samma fel på min! har inte heller gjort något det bara kom efter att bilen hade stått ett tag :evil:
User avatar
Icee
Posts: 248
Joined: 06 Jan 2007, 23:48
Location: Finland Vasa

Post by Icee »

De borde vara lampkontrolmodulen, sitter bak i bilen. Fastsatt i sidan nära antennen. Ta bort den å putsa upp kontakterna ska ni se de blir liv i allt på nytt.
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

har du kollat säkringarna??
:D :D :D
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Gillar din bil chrille !

jobba på, alltid lika roligt o kolla på dina uppdateringar :)
hoppas bruksbilen funkar för dig än.

Gott nytt år Mvh
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Icee wrote:De borde vara lampkontrolmodulen, sitter bak i bilen. Fastsatt i sidan nära antennen. Ta bort den å putsa upp kontakterna ska ni se de blir liv i allt på nytt.


Hmm, Ljusmodul??? Hade jag ingen aning om att det fanns, jag skall kolla detta, återkommer med besked.






david__ wrote:har du kollat säkringarna??
:D :D :D


Japp :)





Roobin wrote:Gillar din bil chrille !

jobba på, alltid lika roligt o kolla på dina uppdateringar :)
hoppas bruksbilen funkar för dig än.

Gott nytt år Mvh


Har varit lite dålig på att uppdatera men ska bättra mig.
Tyvärr glömmer man ju alltid kameran hemma så det bara blir pissiga mobilbilder men det är ju bättre än inget.


Japp, brukisen rullar fint. Otroligt skön bil att åka i, drar trots V8:an inte så värst mycket soppa vid långkörning.

Åkte från jönköping till smålandsstenar på 0,85L/milen.
Inte illa pinkat :D


Finns inte en rostfläck på den samt nyligen polerad och lackbehanlad. 3" avgas från kattarna och bakåt mm. mycket fixat. Är riktigt fräsch nu.
Köp sugen... 35K så är han din igen :wink:

Ska ta lite bättre bilder på den när vädret tillåter.

Image
Image
Image
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

fan nu e han ju fin igen :D vilken skillnad tror knappt mina ögon
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

Vi står väl fortfarande som ägare :roll: bara att ge över nyckeln va ;) slut lånat :D haha
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Drömma kan ni ju göra :wink:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Passar getrag 260 låda från E30 325 på en M50B25 motor?
Om det gör det så antar jag att jag skulle kunna köra med min orginal kardan?

Fråg är ju dock hållbarheten på en 260 låda mot en ZF- Från 525:a E34 -93:a
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
powerpak
Posts: 228
Joined: 21 Nov 2005, 12:40
Location: Karlskoga

Post by powerpak »

Den passar och det blir m20 lutning då,= mer plats för grosse schnigelanlage! :twisted:
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Men håller skiten då när man skickar på degen! :lol:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
nalle_8009
Posts: 114
Joined: 30 Oct 2007, 19:49
Location: Bålsta

Post by nalle_8009 »

Diggar ditt bygge crille ser riktigt bra ut... keep up the good work å gott nytt år på er alla!!!
Speed limits sucks!!!
paytax
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2006, 20:10
Location: Hofors, gästrikland

m5025

Post by paytax »

har skickat dig ett pm

mvh
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

325/M3 kardan fixad :D




Nu till det tråkiga.
Besiktningsmotorn vill inte gå som den ska.

Jag lyfte ur den från min 320 touring i somras och har inte gjort något speciellt med den men nu jävlas den.

När den är kall går den enbart på tomgång rör man gasen så fetar den ner sig med soppa.

När den är riktigt genom varm går den som den ska förutom på fullgas då den bluddrar och går fett.

Va kan ha hänt?
Kan tempgivaren (den till boxen) som sitter på termostathuset ballar ut så pass att den kan gå så illa?! nä.. labbade mycket med det där på turbomotorn och hade aldrig problem med att det inte gick på fullgas.
Blir fan tokig.. Vågar inte besikta så här.. värdena är säkert helt åt helv**e.

Nån som har någon idé :idea:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Icee
Posts: 248
Joined: 06 Jan 2007, 23:48
Location: Finland Vasa

Post by Icee »

Enklaste e ju om du tar en mätare och mäter tempgivarn.

här värdna.
http://i195.photobucket.com/albums/z256/Iceen/temp.jpg

Sku dock kunna tro på lmm mera, du råkar int ha lmm som du kört i din turbomotor monterar i bilen?=)
Sitter ju en tempsensor i lmm också.

Hur ser fördelarlocket ut föresten, de råkar int vara fullt med fukt, skit ..... Ta lös å putsa.

De ska inte finnas så mycket som kan bråka på en enkelt motronic insprutning
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

satt dom där 2 givarna fram vid termostathuset rätt då?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Tjo.

Har nu lånat en givare och en lys, av/på knapp.
Skall testa i morgon om det är givaren och av och på knapp...


Ska även ta och mäta upp den och jämföra med den andra.
Tack för värderna.


LMM:en är den som satt orginal på denna 320 motorn när den satt i min gröna kombi.

Till 325 turbomotorn körde jag 535 LMM.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Post Reply