Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Icee wrote:De borde vara lampkontrolmodulen, sitter bak i bilen. Fastsatt i sidan nära antennen. Ta bort den å putsa upp kontakterna ska ni se de blir liv i allt på nytt.
Hmm, Ljusmodul??? Hade jag ingen aning om att det fanns, jag skall kolla detta, återkommer med besked.
david__ wrote:har du kollat säkringarna??
Japp
Roobin wrote:Gillar din bil chrille !
jobba på, alltid lika roligt o kolla på dina uppdateringar
hoppas bruksbilen funkar för dig än.
Gott nytt år Mvh
Har varit lite dålig på att uppdatera men ska bättra mig.
Tyvärr glömmer man ju alltid kameran hemma så det bara blir pissiga mobilbilder men det är ju bättre än inget.
Japp, brukisen rullar fint. Otroligt skön bil att åka i, drar trots V8:an inte så värst mycket soppa vid långkörning.
Åkte från jönköping till smålandsstenar på 0,85L/milen.
Inte illa pinkat
Finns inte en rostfläck på den samt nyligen polerad och lackbehanlad. 3" avgas från kattarna och bakåt mm. mycket fixat. Är riktigt fräsch nu.
Köp sugen... 35K så är han din igen
Ska ta lite bättre bilder på den när vädret tillåter.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Passar getrag 260 låda från E30 325 på en M50B25 motor?
Om det gör det så antar jag att jag skulle kunna köra med min orginal kardan?
Fråg är ju dock hållbarheten på en 260 låda mot en ZF- Från 525:a E34 -93:a
Om det gör det så antar jag att jag skulle kunna köra med min orginal kardan?
Fråg är ju dock hållbarheten på en 260 låda mot en ZF- Från 525:a E34 -93:a
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Men håller skiten då när man skickar på degen!
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 114
- Joined: 30 Oct 2007, 19:49
- Location: Bålsta
325/M3 kardan fixad
Nu till det tråkiga.
Besiktningsmotorn vill inte gå som den ska.
Jag lyfte ur den från min 320 touring i somras och har inte gjort något speciellt med den men nu jävlas den.
När den är kall går den enbart på tomgång rör man gasen så fetar den ner sig med soppa.
När den är riktigt genom varm går den som den ska förutom på fullgas då den bluddrar och går fett.
Va kan ha hänt?
Kan tempgivaren (den till boxen) som sitter på termostathuset ballar ut så pass att den kan gå så illa?! nä.. labbade mycket med det där på turbomotorn och hade aldrig problem med att det inte gick på fullgas.
Blir fan tokig.. Vågar inte besikta så här.. värdena är säkert helt åt helv**e.
Nån som har någon idé
Nu till det tråkiga.
Besiktningsmotorn vill inte gå som den ska.
Jag lyfte ur den från min 320 touring i somras och har inte gjort något speciellt med den men nu jävlas den.
När den är kall går den enbart på tomgång rör man gasen så fetar den ner sig med soppa.
När den är riktigt genom varm går den som den ska förutom på fullgas då den bluddrar och går fett.
Va kan ha hänt?
Kan tempgivaren (den till boxen) som sitter på termostathuset ballar ut så pass att den kan gå så illa?! nä.. labbade mycket med det där på turbomotorn och hade aldrig problem med att det inte gick på fullgas.
Blir fan tokig.. Vågar inte besikta så här.. värdena är säkert helt åt helv**e.
Nån som har någon idé
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Enklaste e ju om du tar en mätare och mäter tempgivarn.
här värdna.
http://i195.photobucket.com/albums/z256/Iceen/temp.jpg
Sku dock kunna tro på lmm mera, du råkar int ha lmm som du kört i din turbomotor monterar i bilen?=)
Sitter ju en tempsensor i lmm också.
Hur ser fördelarlocket ut föresten, de råkar int vara fullt med fukt, skit ..... Ta lös å putsa.
De ska inte finnas så mycket som kan bråka på en enkelt motronic insprutning
här värdna.
http://i195.photobucket.com/albums/z256/Iceen/temp.jpg
Sku dock kunna tro på lmm mera, du råkar int ha lmm som du kört i din turbomotor monterar i bilen?=)
Sitter ju en tempsensor i lmm också.
Hur ser fördelarlocket ut föresten, de råkar int vara fullt med fukt, skit ..... Ta lös å putsa.
De ska inte finnas så mycket som kan bråka på en enkelt motronic insprutning
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Tjo.
Har nu lånat en givare och en lys, av/på knapp.
Skall testa i morgon om det är givaren och av och på knapp...
Ska även ta och mäta upp den och jämföra med den andra.
Tack för värderna.
LMM:en är den som satt orginal på denna 320 motorn när den satt i min gröna kombi.
Till 325 turbomotorn körde jag 535 LMM.
Har nu lånat en givare och en lys, av/på knapp.
Skall testa i morgon om det är givaren och av och på knapp...
Ska även ta och mäta upp den och jämföra med den andra.
Tack för värderna.
LMM:en är den som satt orginal på denna 320 motorn när den satt i min gröna kombi.
Till 325 turbomotorn körde jag 535 LMM.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II