Hade jag kört mer på gata hade jag valt organisk, nu har jag beställt en sinter och ska prova me iaf.FoX wrote:jag håller inte med, enda anledningen att man kör sinter är för att det inte orkar att hålla i med något annat.
Om jag var du så skulle jag köra organisk.
Körde själv en 765:a med organisk sportkoppling på min m42 turbo (612whp 618nwp) och den kopplingen var som en orginal bil.
Enda nackdelen är ju priset.
BMW e30 -->M20 Turbo<--
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
mer mer mer...
Catchtank 2l 6utgångar autobahn 88
Hardy
reservpackning
Servorem
div ankopplingar o slang.
Kors med 1/8 npt och 1/4 npt gängor, Smidigt att ha till oljetryck o temp.
Tänkte även prova att göra rattaxel bussningen av en hockeypuck.
Funkar det har den kostat mig 15kr
snart dax att börja skruva o inte bara köpa köpa köpa
Catchtank 2l 6utgångar autobahn 88
Hardy
reservpackning
Servorem
div ankopplingar o slang.
Kors med 1/8 npt och 1/4 npt gängor, Smidigt att ha till oljetryck o temp.
Tänkte även prova att göra rattaxel bussningen av en hockeypuck.
Funkar det har den kostat mig 15kr
snart dax att börja skruva o inte bara köpa köpa köpa
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Ingen nackdel att luta tanken men ingen fördel heller? Du har ju redan fall till pumparna och pumpen i tanken ska hålla den fylld hela tiden ändå.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
ok, då ska jag inte krångla till detjohankihl wrote:Ingen nackdel att luta tanken men ingen fördel heller? Du har ju redan fall till pumparna och pumpen i tanken ska hålla den fylld hela tiden ändå.
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
-
- Posts: 109
- Joined: 18 Jun 2013, 08:45
- Location: Surahammar
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Vart ifrån köpte du allt till oljetryck och oljan in ?
Christoffer karlsson
0737429344
0737429344
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
m20turbokarlsson wrote:Vart ifrån köpte du allt till oljetryck och oljan in ?
Korset hittade jag på h2m racing. Monteringstillbehör mätare.
hydroskand borde ha kors med 1/4 eller 1/8 npt gänga. Men internet är närmre för mig
-
- Posts: 109
- Joined: 18 Jun 2013, 08:45
- Location: Surahammar
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Okej! passar d där bra i blocket ? Eller blir det tight att dra åt? Drar iväg ett pm till dig_TH_ wrote:m20turbokarlsson wrote:Vart ifrån köpte du allt till oljetryck och oljan in ?
Korset hittade jag på h2m racing. Monteringstillbehör mätare.
hydroskand borde ha kors med 1/4 eller 1/8 npt gänga. Men internet är närmre för mig
Christoffer karlsson
0737429344
0737429344
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Er det m50 råder du skal bruke? Isåfall, fra 2liter eller 2,5 liters m50 ??
Hva er lengden på disse rådene?
Hva er lengden på disse rådene?
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Idag har jag oxå hamnat i hockeypucksträsket
Gjorde en rattaxelbussning idag.
Delade pucken i rätt tjocklek:
pressade ut metallstyrningarna till bultarna ur den gamla bussningen:
Borrade hål i pucken o pressade i styrningarna i pucken:
Taaadaa:
Allt detta för 15kr
Nu väntar provmontering.
Det ramlade oxå inte lite mer godis.
2st reläer
Och en Bluetooth adapter så att jag kan köra med en adroid-platta som mätar-display
I helgen blire meka av !
Gjorde en rattaxelbussning idag.
Delade pucken i rätt tjocklek:
pressade ut metallstyrningarna till bultarna ur den gamla bussningen:
Borrade hål i pucken o pressade i styrningarna i pucken:
Taaadaa:
Allt detta för 15kr
Nu väntar provmontering.
Det ramlade oxå inte lite mer godis.
2st reläer
Och en Bluetooth adapter så att jag kan köra med en adroid-platta som mätar-display
I helgen blire meka av !
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
BMW e30 -->M20 Turbo<--
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Idag lekte jag lite med släggan och svetsen. Det blev en ny hållare till batteriet.
Och med lite färg på, fastbultad o fin.
Sen byggde jag ihop motorstativ osv, nästa på listan är att smälla ihop allt igen.
Kommer vänta med att bygga 2,7liters. Kommer bli köp av lägenhet här framöver. Så jag måste hålla i degen.
Om någon är sugen finns det vev, stakar till 2,7l och ett block med svarvade katt-kolvar, en 2liters topp, insug.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Och med lite färg på, fastbultad o fin.
Sen byggde jag ihop motorstativ osv, nästa på listan är att smälla ihop allt igen.
Kommer vänta med att bygga 2,7liters. Kommer bli köp av lägenhet här framöver. Så jag måste hålla i degen.
Om någon är sugen finns det vev, stakar till 2,7l och ett block med svarvade katt-kolvar, en 2liters topp, insug.
Skickas från min iPhone via Tapatalk