Page 27 of 27

Posted: 07 Nov 2010, 11:19
by Thörn
inte rädd för att använda vinkeln där
ser bra ut :)
Får du plats med 325 bromsservot och m50 lutning?

Posted: 07 Nov 2010, 13:02
by MrQuickzilver
Thörn wrote:inte rädd för att använda vinkeln där
ser bra ut :)
Får du plats med 325 bromsservot och m50 lutning?
Nä, det är inte ens i närheten av o passa med orginal bromsservo, ska kolla om det funkar med ett från en Golf 2a som garagegrannen har liggandes.

Posted: 15 Dec 2010, 17:18
by MrQuickzilver
Står still lite me bygget för tillfället då det är dax för en M50 i brukis e30n oxå, men jag har iaf fått hem en ny "kambox" då den gamla som sagt var kass.
Den nya kommer från en motor utan vanos. Har jämfört dom båda och vad jag kan se så är enda skillnaden att första överfallet inte är lika på dom. Min, med vanos, har en lageryta fram mot kamdrevet men det har inte den andra.
Tror ni det funkar ändå eller ska ja försöka hitta en från en vanosmotor?

Posted: 15 Dec 2010, 19:23
by odd
MrQuickzilver wrote:Står still lite me bygget för tillfället då det är dax för en M50 i brukis e30n oxå, men jag har iaf fått hem en ny "kambox" då den gamla som sagt var kass.
Den nya kommer från en motor utan vanos. Har jämfört dom båda och vad jag kan se så är enda skillnaden att första överfallet inte är lika på dom. Min, med vanos, har en lageryta fram mot kamdrevet men det har inte den andra.
Tror ni det funkar ändå eller ska ja försöka hitta en från en vanosmotor?
är det inte skillnad på diameter på tryckarna? jag harför mej att de e de, så kolla upp de.

Posted: 15 Dec 2010, 19:47
by MrQuickzilver
odd wrote:
MrQuickzilver wrote:Står still lite me bygget för tillfället då det är dax för en M50 i brukis e30n oxå, men jag har iaf fått hem en ny "kambox" då den gamla som sagt var kass.
Den nya kommer från en motor utan vanos. Har jämfört dom båda och vad jag kan se så är enda skillnaden att första överfallet inte är lika på dom. Min, med vanos, har en lageryta fram mot kamdrevet men det har inte den andra.
Tror ni det funkar ändå eller ska ja försöka hitta en från en vanosmotor?
är det inte skillnad på diameter på tryckarna? jag harför mej att de e de, så kolla upp de.
Hmm, det får ja kolla för va bara inne på om kammen passade?

Posted: 16 Dec 2010, 17:12
by MrQuickzilver
Tryckarna verkar va samma så det ser bara ut som det är lagerytan på första överfallet som skiljer. Lagerytan på den "fasta" delen finns på båda.

Re: MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...

Posted: 10 Aug 2011, 10:48
by AnteGus
e30in kommer bli grym med m50 motorn! kul att se

Re: MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...

Posted: 10 Aug 2011, 14:04
by Thörn
Blev det något kört på actionmeet? såg du vart anmäld

Re: MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...

Posted: 10 Aug 2011, 16:15
by MrQuickzilver
AnteGus wrote:e30in kommer bli grym med m50 motorn! kul att se
Ja det får vi tro att den blir! =)
Thörn wrote:Blev det något kört på actionmeet? såg du vart anmäld
Nej det blev inget kört...2 av mina spridare har sagt upp sej så det har inte blivit nåt kört alls iår, men nya spridare är på g så man kanske hinner med o köra lite innan säsongen är slut. =)