Page 27 of 29
Re: Precision SC62
Posted: 01 Mar 2013, 08:20
by Bmwandreas
1480 kg om man gogglar på Evo 8 vikt.
Re: Precision SC62
Posted: 01 Mar 2013, 09:13
by Aleex
8,98 körde han och 780 whp hade han.
Förutsättningarna är ju bra mycket bättre att köra snabbt i det landet med.
Sen är det ju inte effekten man kör fort på utan registret.
Re: Precision SC62
Posted: 01 Mar 2013, 09:22
by Bmwandreas
Han körde ju iaf 253 blås med över 1400kg med en liten 6262, det är sjukt.
Re: Precision SC62
Posted: 01 Mar 2013, 11:03
by brains
Det känns som min 6266 var ett bra val när man läser alla dessa sjuka resultat
Mappningen kommer bli intressant!
Re: Precision SC62
Posted: 01 Mar 2013, 15:50
by JohanH
Bmwandreas wrote:Körde en Audi 2.2 med en 6262 v-band 0.82 igår till 739 whp vid 2.5 bar. Ylar på fint
4cyl motorer gillar 6262an.
Undra vad min skullle ge med 6466??
Precision SC62
Posted: 01 Mar 2013, 18:00
by Ronnie AVR
Bmwandreas wrote:Han körde ju iaf 253 blås med över 1400kg med en liten 6262, det är sjukt.
Ööö a det är fan helt sjukt
Re: Precision SC62
Posted: 02 Mar 2013, 11:28
by Bmwandreas
Ibland kan jag ha en motor som ger max 600 hk med en 6262 och sen kommer några andra som ger 740 hk, allt handlar om harmoni. Finns maskiner som har helt fel kamaxlar och laddar så inåthelvete men det blir inge effekt ändå, och sen skyller man på att turbon inte räcker:)
Re: Precision SC62
Posted: 02 Mar 2013, 12:50
by Aleex
Det håller jag absolut med dig om. Testade olika kammar på min bil. Bromsade först med ett par kammar då gav de bara 640whp med min stora turbo. Men motorn lät hur trött som helst. Bytte kammar omgående så klart. Då blev de 720whp utan att göra nått typ. Sen vred jag på kammarna och fick då 827 whp. Nu får vi se vad de blir denna gång, ska prova vrida lite till och ladda lite mer.
Så visst fan gör kammarna massor:)
Re: Precision SC62
Posted: 02 Mar 2013, 17:09
by mr_z
Aleex wrote:Det håller jag absolut med dig om. Testade olika kammar på min bil. Bromsade först med ett par kammar då gav de bara 640whp med min stora turbo. Men motorn lät hur trött som helst. Bytte kammar omgående så klart. Då blev de 720whp utan att göra nått typ. Sen vred jag på kammarna och fick då 827 whp. Nu får vi se vad de blir denna gång, ska prova vrida lite till och ladda lite mer.
Så visst fan gör kammarna massor:)
Vad för motor?
Re: Precision SC62
Posted: 02 Mar 2013, 17:27
by Aleex
2L gammel evo motor, 6 bult
Re: Precision SC62
Posted: 03 Mar 2013, 10:13
by Bullen!
6262 gav snudd på 700whp i min gamla s14 på 1,6bar.
2,4 liter.
Re: Precision SC62
Posted: 05 Mar 2013, 10:40
by Nisse977
Det var fint resultat minns jag, men den hade väl rätt masserad topp och passande kammar också!?
Re: Precision SC62
Posted: 05 Mar 2013, 11:36
by mr_z
Är det då värt att byta till turbo kammar på en m50b25 iv med 6262, eller ska man köra dubbla insug?
Re: Precision SC62
Posted: 05 Mar 2013, 21:19
by Bmwandreas
Jag har aldrig gjort en jämförelse på en 2.5 liters vad jag kan minnas.
Re: Precision SC62
Posted: 06 Mar 2013, 21:49
by Bullen!
Nisse977 wrote:Det var fint resultat minns jag, men den hade väl rätt masserad topp och passande kammar också!?
Japp, ville bara flika in det ärtan pratade om. Att en motor som flödar fint och harmonerar sväljer undan bra.
Min volvo gav 644hk (på veven) vid 1,2bar. Två st 15g aggregat. Den hade fint flöde:
toppflöde:
2mm 73,5
4mm 148,8
6mm 216,8
8mm 259,6
10mm 292,6
12mm 316,5
14mm 330,0
http://www.garaget.org/?car=259714&image=2458483
Re: Precision SC62
Posted: 08 Mar 2013, 10:36
by Nisse977
Ja det var gött med jobb nedlagt i den 240in !
Flödar bättre än min gamle M20-harv kan man säga
Men vad gör man inte för ljudet
Re: Precision SC62
Posted: 08 Apr 2013, 17:47
by Bmwandreas
856 whp med en 6766 på en B23 16 ventilers med standard kolvar =)