Nu har det hänt en del igen.
Motorn har ramlat ner i bilen tillsammans med växellåda, startmotor, koppling och hela den biten. Var lite problem i början då jag inte tänkte på att lagret i veven är för stort på M50 då jag ska köra med en Getrag 260 låda. Men efter lite bök och mek så byttes lagret och allt monterades ihop. Sitter en förstärkt tryckplatta, lik 618, på plats med originallamell, dvs M20 svänghjul också.
Har inte haft en kamera tillgänglig under en period men tråget har fått oljeretur och ny packning har monterats till tråget, oljefilterhuset m.m.
Hämtade även fronten och huven från JR idag, blev kalasbra som vanligt!
Lister och rutor ska monteras här näst vad gäller karossen, innan dess ska jag göra klart det mesta i motorrummet.
Har även punktat upp ett halvt grenrör och byggt en kollektor. Blir ett "välbyggt snikrör" som jag hoppas kan skjuta fram lite avgaser till turbon åtminstone.
Huven ligger lös på bilderna och dörrarna är inte justerade, därför ser det mesta halvdant ut. Ventilkåpan ska lackas med lite andra saker i motorrummet så häng inte upp er på allt sketet
Kommer mer snart...
Bilder:
Mvh