Page 27 of 192
Posted: 14 Feb 2007, 14:43
by robbz
Posted: 14 Feb 2007, 15:02
by Nippe
Tur att man hann sticka hem innan kameran kom fram
Posted: 14 Feb 2007, 15:42
by Zwofurti
Fet pimpkedja på nobbe
Posted: 14 Feb 2007, 15:49
by Nobbe
Fan, om man skulle raka sig kanske och klippa sig? Får skylla på att de e vinter!
Zwofurti wrote:Fet pimpkedja på nobbe
Fet å fet, ska köpa en som e 10mm bredare nu, den där pajade typ nån timme efter att kortet togs.
Näfan, har blivit så jävla tanig efter 1 års uppehåll med träningen, så nu bär det av till gymmet...
Posted: 14 Feb 2007, 16:01
by birro
nu ångrar man att man inte lyssnade mer på cad lektionerna :/
Posted: 14 Feb 2007, 17:26
by robbz
birro wrote:nu ångrar man att man inte lyssnade mer på cad lektionerna :/
håller med.....fan man tyckte att det var stabilare å sitta o glo på brudar i cafeterian istället, det får man surt ångra nu
/mvh
Posted: 14 Feb 2007, 18:57
by Nobbe
robbz wrote:....det får man surt ångra nu
Det är väll bra bra? Nu kan du koncentrera dig på att fixa massa annat så ritar ja åt dig ist.
Hoppas hoppas att adapterplattan hinns med att tillverkas i veckan så vi an bulta dit motorn och lådan.
Posted: 14 Feb 2007, 18:59
by St3v3
Ser vettigt att ha motorn så där långt bak så det blir plats för lite grejjer framför..
Posted: 14 Feb 2007, 19:13
by Nobbe
St3v3 wrote:Ser vettigt att ha motorn så där långt bak så det blir plats för lite grejjer framför..
Kommer nog inte hamna en pryl framför framvagns-balken i onödan
Posted: 15 Feb 2007, 20:09
by robbz
sblir inte en grej för mycket där framme kan jag säga
...
idag började vi klä in bilen i aluplåt, utav alla ölburkar som nobbe lämnar efter sig
....nejdå det blir 0,5mm plåt.
sen börjar programmet för stödgördeln ta form med...
/mvh
Posted: 15 Feb 2007, 20:37
by Porris
kommer bli redigt najs det här...gött att det börjra ta form nu!
Posted: 15 Feb 2007, 20:41
by Nobbe
Innan nån undrar så svarar jag: Nej, stödgördeln ska inte bli tillverkad i papp!
robbz wrote:idag började vi klä in bilen i aluplåt, utav alla ölburkar som nobbe lämnar efter sig
Man måste ju göda hjärn-cellerna så dom kvicknar till å börjar arbeta
Btw: påmin mig i morrn å ringa laser/vatten skärnings firman!
Posted: 16 Feb 2007, 14:25
by robbz
nu är adapterplattan fräst, så nu blir det ner till garaget och kolla så det passar
, äntligen...
/mvh
Posted: 16 Feb 2007, 20:13
by Nippe
robbz wrote:nu är adapterplattan fräst, så nu blir det ner till garaget och kolla så det passar
, äntligen...
/mvh
Fan va nice! Hojta till om du ska ner till garaget nått i helgen så kikar jag förbi!
Posted: 16 Feb 2007, 23:08
by Nobbe
Adapterplattan passade ruskigt smutt!!
Posted: 18 Feb 2007, 22:24
by Nobbe
Nobbe wrote:Adapterplattan passade ruskigt smutt!!
Tar tillbaka det där!! Jag var oturligt nog för naiv och trode att iaf bulthålen och centrumhålet till sprängkåpan skulle gå att överföra från den andra plattan, eftersom iaf dom 4 bultarna passade. Men tji fick man samt ändå mer kött på benen till att vara skeptisk till saker andra har tillverkat!
Och inte fan blev det lättare när det visade sig att sprängkåpans centrumhål är omsvarvat, så det hålet litar jag inte en sekund på. Får försöka fixa en jigg mot en original växellåda nu och borra upp hålen i sprängkåpan så man kan justera den mot plattan, sen svetsa stumt. Plattan passade med skjutpassning mot lådan iaf.
Det absolut bästa vore om nån rackare sitter med
exakta mått på hålbilden på växel-lådan.
som det verkar nu så är hålbilden med nollan i centrumhålen:
Hål 1: x-60 y60
Hål 2: x62 y60
Hål 3: x-60 y-77
Hål 4: x62 y-77
Mao förskjutet 2mm i x led samt 2mm i y led.
Ja som ritade med jämn delning. Mao så är det antingen en klåpare som inte vet hur fan man riktar som svarvat eller så va även dessa mått på "original" adapterplatta fel och jag för korkad som följde den.
Jaja, bara att supa ner sig å gråta sig till sömns.
Posted: 18 Feb 2007, 22:54
by 3riksson
får man mat i ditt garage
kommer direkt =)