Page 27 of 35

Posted: 24 Jun 2010, 18:46
by ippe
MHansson wrote:Malmgren kan göra fina saker å priser han :)

Ser kanon bra ut :D


Ja både fästet för pumparna (2x bosch 044) och detta var det sjuk finnish på!

wuffee wrote:De där va fan den snyggate insugsflänsen jag sett :).. Riktigt bra när de är utfräst för oringarna också.. funkar fan inge vidare med vanlig packning alltså..


Precis det jag kände, halvjobbigt att kleta packningsklister och hur många gånger jag en efterdrar sprutar det klister överallt när man laddat på ett tag :@

Bmwandreas wrote:Synd att det inte är inbyggd övergång till runt rör. Då skulle den vara perfekt :wink:


Tänkte samma sak, dock blev det här perfekt ser jag nu efter montering. Tror också att med en koning till ett rör skulle det bygga på tok för mycket utåt, och att det skulle vara "omöjligt" att få till med denna lutning på spridarna..

Här ser man nog vad jag menar

Image

Det enda jag saknar är en liten kant som förhindrar att slangen glider av, dock är det fort gjort att lägga några punkter där.

silverryggen wrote:Snacka om att måla in sig i ett hörn... men det blänkte ju fint om flänsen annars...

mvh


Utveckla :o

Posted: 24 Jun 2010, 18:51
by ippe
Monterade insuget och började kloppla lite bränsle idag.

Fint att kunna smälla in orig tätningar

Image

Gick bra att få på slangen efter man böjt klammret lite.

Image

Plug´n Play :)

Image


Blir väl att fira midsommar i garaget gissar jag..

Posted: 24 Jun 2010, 19:08
by M-techer
ippe wrote:Blir väl att fira midsommar i garaget gissar jag..


Låter ju kanon :D

Posted: 24 Jun 2010, 20:03
by Holm
Jäkla fin insugsfläns!

Hoppas bara att du får tätt där röret är plant. Slangklämmorna ger ju inte lika bra tryck mot slangen där det är plant...
Återstår att se, bara att provtrycka.

Posted: 24 Jun 2010, 20:07
by M-techer
Holm wrote:Jäkla fin insugsfläns!

Hoppas bara att du får tätt där röret är plant. Slangklämmorna ger ju inte lika bra tryck mot slangen där det är plant...
Återstår att se, bara att provtrycka.


Har för mig att det finns "konade" klämmor.

Hade kanske varit nåt. Om det inte håller tätt dvs.

Posted: 24 Jun 2010, 20:24
by Bmwandreas
Provtryck med 2 bar och se om det är tätt. Har alltid varit skeptisk till att det ska bli tätt med ovala rör. Är det tätt så blir det grymt!

Posted: 24 Jun 2010, 20:43
by silverryggen
Såg ju bra mycket trevligare ut nu :)
Blir det tätt... blir det grymmt :)

Posted: 24 Jun 2010, 22:17
by MHansson
mm precis :)
Det blir mycket fina saker :)
Har Fuelrail å 044 fäste där ifrån ja med :)

Blev ju kanon bra på din bil :D

Posted: 25 Jun 2010, 05:58
by Pitbull
Kollade hemsidan ich hittade priset på insugsflänsen. Satan va billigt. =)

Jag hade nog svetsat en "Hulling" där slangarna sitter. Så dom är säkrade. Känns som om du kommer att skjuta dom annars.

/ Mvh

Re: e36 328 -93 m50b28 sc6265 turbo 10-06-24 Billet

Posted: 25 Jun 2010, 09:19
by Grefven
ippe wrote:Har planer på att turbokonvertera min relativt nyinköpta e36 325.

Min budget kommer att ligga kring ~25 000 :-


den summan passerade du ganska snabbt kan jag tänka mig :D

Posted: 25 Jun 2010, 21:34
by M-techer
Fått något gjort denna misserabla dag??

Posted: 26 Jun 2010, 13:01
by ippe
Ska bli kul att provtrycka när turbon kommer på, annars lät det jävligt intressant med klammer gjord för ovala rör :o


Blev några timmars skruvning igår, dock kom polarna och slet ut mig vid 18 tiden ;)

Började med att göra klart oljereturen med lite ny an10 stålomspunnen slang och svarta fräna kopplingar, har legat farligt nära grenröret tidigare så nu drog jag om den.

Image

Image

Image

Sen gjorde jag klart bränslematningen, dock inga bilder på det.

Nu bär det av mot garaget igen, kanske man hinner få upp vlådan och ordna klart bränslet

Posted: 26 Jun 2010, 20:05
by Bonje
Helfrän dragning av oljereturen :D
Gillar den skarpt 8)

Posted: 28 Jun 2010, 20:09
by TobyMontana
Det börjar dra ihop sig :)

Den här synen vill jag se i sommar

Image

Posted: 30 Jun 2010, 10:34
by ippe
Då var bilen bromsad efter 71mil körning enkel väg ner till avesta.

Bensin @ 1.4bar 432whp 563 wnm

e85 @ 2 bar 611whp 772 wnm

Nästintill strulfritt också! Nu återstår bara 71mil till för att ta sig hem... ;)

Posted: 30 Jun 2010, 11:17
by Snap3
Grattis!

Posted: 30 Jun 2010, 12:45
by Pimplaren
Galen resa! kör inte sönder på g hem nu :)