Page 26 of 42
Posted: 18 Jan 2008, 22:48
by bumper
Fan, du är snabbare än snabbast med att fixa saker.
Posted: 18 Jan 2008, 23:18
by AndreasT
Wallin, jepps snart vankas det valsning, funderar på hur mycket man måste valsa för få in 265:or?
Bumper, jag vill ju kunna köra med bilen i sommar gäller ligga i då
Posted: 19 Jan 2008, 13:24
by AndreasT
Hmm, det är dessa som är 5-6ohm iallafall.
Posted: 20 Jan 2008, 00:49
by AndreasT
Försökte mecka ihop trippla wallbro i org armaturen idag, blir ett jävla pill så kanske kastar den ideen och kör med catchtank och en weldon 2025 pump istället förmodligen. Får väl skaffa hörselkåpor i bilen bara
Har även mätt upp kamaxlarna och gjort en modell för kolvrörelsen i matlab för att kolla ventil/kolvspelet. 3mm frigång har jag som minst, men skall utvärdera mer för undersöka om jag fräsa något på kolvarna eller ej.
Införskaffade även material och ritade upp kamdrevsadapter i cad idag, så blir till att svarva till dom inom kort.
Posted: 20 Jan 2008, 13:04
by s2_i_e30
det är ford spridare
Posted: 22 Jan 2008, 22:35
by AndreasT
Har köpt mig en Weldon bränslepump men nu vettefan om jag skall ha den eller trippla wallbro.
1400hk skall den klara av och skall klara kontinuerlig drift men kanske låter som ett mindre plan
Posted: 22 Jan 2008, 22:48
by pelko
AndreasT wrote:Har köpt mig en Weldon bränslepump men nu vettefan om jag skall ha den eller trippla wallbro.
1400hk skall den klara av och skall klara kontinuerlig drift men kanske låter som ett mindre plan
Vad du grinar över lite ljud då
Det man inte får ur motorn får man ur pumpar
mvh Mathias
Posted: 22 Jan 2008, 23:49
by danneeee
bler de annat grenrör och turbo nu eller
? såg de andra på annons
Posted: 23 Jan 2008, 13:50
by AndreasT
Vi får se Pelko vilken pump sort det blir, har ju bränslematning å retur till org tanken redan dragen iofs.
Nja vi får se bara mest koll.
Iallafall så skulle jag vilja få iväg bilen på lack inom kort. Men verkar lite strul med lackarn, så om någon är lackare eller kan ordna till bra pris så PM gärna mig.
Posted: 25 Jan 2008, 23:41
by AndreasT
Tillverkade kamdrevs adaptrar idag i svarven.
En polare hade en 250mm massiva alutstång och adaptern blev 96mm så blev rätt mycket spånor. Satte även upp svänghjulet å tog bort en hel del material, men väntar på tilton kopplingen innan jag gör klart den och lämnar för balansering tillsammans med vevpartiet.
Posted: 26 Jan 2008, 12:37
by AndreasT
Bild på kamdreven:
Svarvade av "piggarna" på huben så det blev plan yta. Fräste även bort trigger på på baksidan av huben så det enbart blev en pigg. Sedan svaravade jag adaptrarna i alu och hålborrade dem. Hade kunnat göra helt ny hubb men visste inte hur jag skulle lösa kamtriggern då.
Posted: 26 Jan 2008, 18:55
by AndreasT
Då gick man ut med en polare i garaget och valsade skärmkanterna ikväll. Vänstersidan gick kanon och det gav säkert plats för ytterliggare 1cm. När vi kom till högersidan var skärmen så jävla kexig av all rost som lång under ytan att vissa ställen vek sig som fan när man applicerade tryck. Ser för jävligt ut, som en puckelpist
Skall se om man kan få tag på en ny skärmkant, eller om man skall dra fram pistolen.
Posted: 26 Jan 2008, 22:48
by bumper
AndreasT wrote:Då gick man ut med en polare i garaget och valsade skärmkanterna ikväll. Vänstersidan gick kanon och det gav säkert plats för ytterliggare 1cm. När vi kom till högersidan var skärmen så jävla kexig av all rost som lång under ytan att vissa ställen vek sig som fan när man applicerade tryck. Ser för jävligt ut, som en puckelpist
Skall se om man kan få tag på en ny skärmkant, eller om man skall dra fram pistolen.
Nu har du chansen att bredda bilen lite. =)
Posted: 26 Jan 2008, 23:34
by AndreasT
Haha, via mig snygga breddningar då som är billiga
Tror jag nöjer mig med org
Posted: 27 Jan 2008, 01:37
by pelko
Trodde inte det fanns så allvarlig rost på bilen. Tråkigt hur som, blir ju lite extra arbete.
Modda på E30 M3 breddning
mvh Mathias
Posted: 01 Feb 2008, 18:21
by AndreasT
Var bara en del på skärmkanten som nött mot däcket tidigare som var åt helvete. I övrigt är den i bra skick.
Fick hem lite mer prylar:
Sedan har det väl slagit snett i hvududet på mig, för nu har jag besämt mig för ställa upp motorn och bygga toppmonterad turbo, alu insug tillsammans med torrsump.
Posted: 01 Feb 2008, 18:34
by plato
AndreasT wrote:Var bara en del på skärmkanten som nött mot däcket tidigare som var åt helvete. I övrigt är den i bra skick.
Fick hem lite mer prylar:
Sedan har det väl slagit snett i hvududet på mig, för nu har jag besämt mig för ställa upp motorn och bygga toppmonterad turbo, alu insug tillsammans med torrsump.
fan va rätt med torrsump! kommer bli riktigt grym men hade gärna sett en fullbur också : ) lycka till o hoppas man får se den i gbg te sommarn.