Page 26 of 33

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 21 Nov 2014, 12:50
by _TH_
Ok, är naven olika på olika z3:or?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 21 Nov 2014, 20:22
by t79sk8s
Drivaxlarna är lite grövre som 323ti men 87mm istället för 100mm emot diffen.

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 22 Nov 2014, 11:35
by _TH_
t79sk8s wrote:Drivaxlarna är lite grövre som 323ti men 87mm istället för 100mm emot diffen.

Allright, grövre drivaxlar är ju inte fel :twisted:

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 22 Nov 2014, 15:12
by t79sk8s
_TH_ wrote:
t79sk8s wrote:Drivaxlarna är lite grövre som 323ti men 87mm istället för 100mm emot diffen.

Allright, grövre drivaxlar är ju inte fel :twisted:
1mm vs problem med diffen :?
Men e30 bärarm emot z3 med drivaxel är en bra deal :)
5-bult e30 8)

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 28 Dec 2014, 22:37
by _TH_
Söker remskivan nr:2 på bilden till servostyrning på m20.

Image

Hör av er om ni har en att sälja.

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 29 Dec 2014, 08:35
by Lunkan89
_TH_ wrote:Söker remskivan nr:2 på bilden till servostyrning på m20.

Image

Hör av er om ni har en att sälja.
Kan ha en liggandes i garaget. Ska kolla nästa gång jag åker dit, Blir nog imorgon :)

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 29 Dec 2014, 11:40
by _TH_
Lunkan89 wrote:
_TH_ wrote:Söker remskivan nr:2 på bilden till servostyrning på m20.

Image

Hör av er om ni har en att sälja.
Kan ha en liggandes i garaget. Ska kolla nästa gång jag åker dit, Blir nog imorgon :)
Ok, det vore kanon om du kan kolla upp de :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 31 Dec 2014, 19:12
by Lunkan89
Hade tyvärr ingen [PENSIVE FACE]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 03 Jan 2015, 09:44
by meijer
Jag har en hel compakt o sälja med skivbromsar bak :P

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 09 Jan 2015, 22:46
by _TH_
meijer wrote:Jag har en hel compakt o sälja med skivbromsar bak :P
Tyvärr inte intressant. Jag är för lat :P

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 09 Jan 2015, 22:48
by _TH_
Köpte mig en Omp sparkdräkt idag !

Image

Imorn ska jag ut och röja i garaget. Återkommer med bilder.

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 12 Jan 2015, 16:38
by _TH_
Började mekdagen med att fylla på motivationen ;)

Image


Testmomterade styrservo.

Image


Rev ut motor och växelåda.

Image


Trött hardy

Image

Trött tryckplatta

Image

Image

Spår av den trasiga tryckplattan.

Image

Testplacsering av catchtank och batteri.

Image

Passade på att sätta i spacers till styrväxeln.

Image

Nu är typ allt isär. Nu sks bara de nya grejerna anlända så ska allt ihop igen :D

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 13 Jan 2015, 21:28
by _TH_
Jag måste byta lamell.
Vilken tycker ni jag borde köra med?
Har 311whp och 440nm
Original, organisk eller sinter?

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 13 Jan 2015, 23:23
by markus
6-puck sinter. Så har du lite att växa i när du ska vrida upp trycket =)

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 14 Jan 2015, 08:34
by _TH_
markus wrote:6-puck sinter. Så har du lite att växa i när du ska vrida upp trycket =)
Ok, jo jag funderade på de. Fjädrad va?

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 14 Jan 2015, 17:50
by markus
Fjädrarna har en tendens att gå sönder när man kör med sinter så det är bättre utan.

Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--

Posted: 15 Jan 2015, 07:33
by FoX
jag håller inte med, enda anledningen att man kör sinter är för att det inte orkar att hålla i med något annat.

Om jag var du så skulle jag köra organisk.
Körde själv en 765:a med organisk sportkoppling på min m42 turbo (612whp 618nwp) och den kopplingen var som en orginal bil.


Enda nackdelen är ju priset. :?