Page 26 of 33
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 21 Nov 2014, 12:50
by _TH_
Ok, är naven olika på olika z3:or?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 21 Nov 2014, 20:22
by t79sk8s
Drivaxlarna är lite grövre som 323ti men 87mm istället för 100mm emot diffen.
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 22 Nov 2014, 11:35
by _TH_
t79sk8s wrote:Drivaxlarna är lite grövre som 323ti men 87mm istället för 100mm emot diffen.
Allright, grövre drivaxlar är ju inte fel
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 22 Nov 2014, 15:12
by t79sk8s
_TH_ wrote:t79sk8s wrote:Drivaxlarna är lite grövre som 323ti men 87mm istället för 100mm emot diffen.
Allright, grövre drivaxlar är ju inte fel
1mm vs problem med diffen
Men e30 bärarm emot z3 med drivaxel är en bra deal
5-bult e30
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 28 Dec 2014, 22:37
by _TH_
Söker remskivan nr:2 på bilden till servostyrning på m20.
Hör av er om ni har en att sälja.
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 29 Dec 2014, 08:35
by Lunkan89
_TH_ wrote:Söker remskivan nr:2 på bilden till servostyrning på m20.
Hör av er om ni har en att sälja.
Kan ha en liggandes i garaget. Ska kolla nästa gång jag åker dit, Blir nog imorgon
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 29 Dec 2014, 11:40
by _TH_
Lunkan89 wrote:_TH_ wrote:Söker remskivan nr:2 på bilden till servostyrning på m20.
Hör av er om ni har en att sälja.
Kan ha en liggandes i garaget. Ska kolla nästa gång jag åker dit, Blir nog imorgon
Ok, det vore kanon om du kan kolla upp de
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 31 Dec 2014, 19:12
by Lunkan89
Hade tyvärr ingen [PENSIVE FACE]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 03 Jan 2015, 09:44
by meijer
Jag har en hel compakt o sälja med skivbromsar bak
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 09 Jan 2015, 22:46
by _TH_
meijer wrote:Jag har en hel compakt o sälja med skivbromsar bak
Tyvärr inte intressant. Jag är för lat
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 09 Jan 2015, 22:48
by _TH_
Köpte mig en Omp sparkdräkt idag !
Imorn ska jag ut och röja i garaget. Återkommer med bilder.
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 12 Jan 2015, 16:38
by _TH_
Började mekdagen med att fylla på motivationen
Testmomterade styrservo.
Rev ut motor och växelåda.
Trött hardy
Trött tryckplatta
Spår av den trasiga tryckplattan.
Testplacsering av catchtank och batteri.
Passade på att sätta i spacers till styrväxeln.
Nu är typ allt isär. Nu sks bara de nya grejerna anlända så ska allt ihop igen
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 13 Jan 2015, 21:28
by _TH_
Jag måste byta lamell.
Vilken tycker ni jag borde köra med?
Har 311whp och 440nm
Original, organisk eller sinter?
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 13 Jan 2015, 23:23
by markus
6-puck sinter. Så har du lite att växa i när du ska vrida upp trycket =)
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 14 Jan 2015, 08:34
by _TH_
markus wrote:6-puck sinter. Så har du lite att växa i när du ska vrida upp trycket =)
Ok, jo jag funderade på de. Fjädrad va?
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 14 Jan 2015, 17:50
by markus
Fjädrarna har en tendens att gå sönder när man kör med sinter så det är bättre utan.
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Posted: 15 Jan 2015, 07:33
by FoX
jag håller inte med, enda anledningen att man kör sinter är för att det inte orkar att hålla i med något annat.
Om jag var du så skulle jag köra organisk.
Körde själv en 765:a med organisk sportkoppling på min m42 turbo (612whp 618nwp) och den kopplingen var som en orginal bil.
Enda nackdelen är ju priset.