BMW e30 -->M20 Turbo<--
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Ok, är naven olika på olika z3:or?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Drivaxlarna är lite grövre som 323ti men 87mm istället för 100mm emot diffen.
T0ny 3skel1nen
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
t79sk8s wrote:Drivaxlarna är lite grövre som 323ti men 87mm istället för 100mm emot diffen.
Allright, grövre drivaxlar är ju inte fel
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
1mm vs problem med diffen_TH_ wrote:t79sk8s wrote:Drivaxlarna är lite grövre som 323ti men 87mm istället för 100mm emot diffen.
Allright, grövre drivaxlar är ju inte fel
Men e30 bärarm emot z3 med drivaxel är en bra deal
5-bult e30
T0ny 3skel1nen
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Kan ha en liggandes i garaget. Ska kolla nästa gång jag åker dit, Blir nog imorgon
Nissan S14-M50 turbo
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Ok, det vore kanon om du kan kolla upp de
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Hade tyvärr ingen [PENSIVE FACE]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nissan S14-M50 turbo
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Tyvärr inte intressant. Jag är för latmeijer wrote:Jag har en hel compakt o sälja med skivbromsar bak
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Började mekdagen med att fylla på motivationen
Testmomterade styrservo.
Rev ut motor och växelåda.
Trött hardy
Trött tryckplatta
Spår av den trasiga tryckplattan.
Testplacsering av catchtank och batteri.
Passade på att sätta i spacers till styrväxeln.
Nu är typ allt isär. Nu sks bara de nya grejerna anlända så ska allt ihop igen
Testmomterade styrservo.
Rev ut motor och växelåda.
Trött hardy
Trött tryckplatta
Spår av den trasiga tryckplattan.
Testplacsering av catchtank och batteri.
Passade på att sätta i spacers till styrväxeln.
Nu är typ allt isär. Nu sks bara de nya grejerna anlända så ska allt ihop igen
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Jag måste byta lamell.
Vilken tycker ni jag borde köra med?
Har 311whp och 440nm
Original, organisk eller sinter?
Vilken tycker ni jag borde köra med?
Har 311whp och 440nm
Original, organisk eller sinter?
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
6-puck sinter. Så har du lite att växa i när du ska vrida upp trycket =)
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Ok, jo jag funderade på de. Fjädrad va?markus wrote:6-puck sinter. Så har du lite att växa i när du ska vrida upp trycket =)
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Fjädrarna har en tendens att gå sönder när man kör med sinter så det är bättre utan.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
jag håller inte med, enda anledningen att man kör sinter är för att det inte orkar att hålla i med något annat.
Om jag var du så skulle jag köra organisk.
Körde själv en 765:a med organisk sportkoppling på min m42 turbo (612whp 618nwp) och den kopplingen var som en orginal bil.
Enda nackdelen är ju priset.
Om jag var du så skulle jag köra organisk.
Körde själv en 765:a med organisk sportkoppling på min m42 turbo (612whp 618nwp) och den kopplingen var som en orginal bil.
Enda nackdelen är ju priset.