Page 26 of 27

Re: Bmw E30 M5 Turbo (Grenrörsbygge)

Posted: 22 Apr 2014, 22:15
by Dajb
Pimplaren wrote:
Dajb wrote:
wuffee wrote:skönt å bygga bilen runt turbon ;)

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Haha ja de va antingen det eller åka med fetingbula i huven. Och vem vill ha en bula i huven liksom? ;)

Dock så vet jag inte hur jag ska lösa vevhusventen utan bula i huven haha. Meeen de ger sig nock ;)

INTE JAG, hatar min bula, slipper den iår dock =)

Svetsa igen skiten o gör något annat, dendär lösningen är bra men inte snygg :P
haha exakt. Bulor e inte bra ;)
Skönt va?

Jag vettifan. Har ju både slang och catch till an20 så får fan leva med den storleken. Och en omplacering är nog inte heller på tal om. Jag får se hur fan jag gör
forskar lite i om de finns anslutningar som inte bygger lika mycket på höjden. Typ en 180 graders anslutning istället. Tror dock de kommer ta i endå

får se vad bästa lösningen blir
men just nu är de så långt ifrån prio som de går haha
bilfan ska ihop och mappas innan sommaren hinner ta slut. Om de blir med ett hål i huven för anslutningen. Må så vara. Då har jag tills nästa säsong att lösa de bättre ;)

Re: Bmw E30 M5 Turbo (Grenrörsbygge)

Posted: 23 Apr 2014, 09:44
by xelerator
Dajb wrote:Japp :P
innerskärmen kommer att byggas upp igen men original var helt värdelös konstruerad för en stor turbo

Krockbalken är lite lätt modifierad den med ;)

hehe, ja se till att du förstärker upp bara, samt inte 100% stumt, din kropp lär uppskatta deformationszoner om olyckan e framme :roll: ..

Re: Bmw E30 M5 Turbo (Grenrörsbygge)

Posted: 23 Apr 2014, 11:16
by Dajb
xelerator wrote:
Dajb wrote:Japp :P
innerskärmen kommer att byggas upp igen men original var helt värdelös konstruerad för en stor turbo

Krockbalken är lite lätt modifierad den med ;)

hehe, ja se till att du förstärker upp bara, samt inte 100% stumt, din kropp lär uppskatta deformationszoner om olyckan e framme :roll: ..

Jadå :)
Det är bara den främre delen som är modifierad. Den bakre delen av balken är orörd :)

Re: Bmw E30 M5 Turbo (Grenrörsbygge)

Posted: 25 Apr 2014, 23:58
by Dajb
Vinkelharry har fått gå varm idag. Skönt att de snart e slut med detta grenrörsbygge medans man har alla fingrar kvar ;)


Image

alla rören från cylindrarna punktade

Image

Ett rör kvar. 60mm upp till wastegaten..blir klart imorgon
sen ska det iväg för helsvetsning :)

Re: Bmw E30 M5 Turbo (Grenrörsbygge)

Posted: 26 Apr 2014, 18:28
by Dajb
Grenröret klart. Fy fan vad gött. Har varit rätt roligt men ett helvete med bara en vinkelslip
nästa gång måste jag ha bättre maskiner att jobba med isf hehe


Image

Re: Bmw E30 M5 Turbo Grenrörsbygge avklarat :)

Posted: 27 Apr 2014, 08:54
by uranium
Bra jobbat! Fan vilket bök att bygga grenrör :shock:

Re: Bmw E30 M5 Turbo Grenrörsbygge avklarat :)

Posted: 27 Apr 2014, 11:23
by Dajb
uranium wrote:Bra jobbat! Fan vilket bök att bygga grenrör :shock:

Tack! :)

Ja som fan. S38 i e30 med gt4788. Never again ;)
Och bara vikelharry till hjälp. De lär jag inte göra om någon gång snart haha

Re: Bmw E30 M5 Turbo Grenrörsbygge avklarat :)

Posted: 27 Apr 2014, 14:38
by Dajb
Ett steg fram 10 tillbaka känns sådär just nu när mappning närmar sig

torpeden uppkapad igen pga downpipen får inte plats
rör till avgaset beställs imorgon
hoppas man kan ha det hemma tills nästa helg. Börjar fan brinna rejält i knutarna nu :/

Re: Bmw E30 M5 Turbo Grenrörsbygge avklarat :)

Posted: 06 May 2014, 16:18
by Dajb
Byggt golv i bagaget och börjat spana på soppasystemslayouten

Kapat till en bit snuskig eparaggare durkalu till golvet vid förarplatsen. Kräker lite på durk. Men det är jäkligt slitstarkt så de kan nog va bra

byggt ihop insuget och spjället för att börja dra tryckrör. Ska lackas med kryplavk både insug och ventilkåpa

skulle byggt avgassystemet men i avsaknad av vband så får de vänta tills jag fått hem det också
storleken är 5" och är det hela vägen. Hoppas på ett gött ljud ur s38an som vanligt vis låter ganska tråkigt förutom vidars m5a. Enda s38an som har varit porno ljudmässigt

tack till johnny på Ag:s för super service av rörböjarna!

Image

Image

Image

Image

Re: Bmw E30 M5 Turbo Grenrörsbygge avklarat :)

Posted: 06 May 2014, 17:41
by micke_
Snyggt, kommer att bli jävla fett. Var har du köpt fästet för 3st 044?

Re: Bmw E30 M5 Turbo Grenrörsbygge avklarat :)

Posted: 06 May 2014, 18:23
by Dajb
micke_ wrote:Snyggt, kommer att bli jävla fett. Var har du köpt fästet för 3st 044?

Tack som fan :)

de kommer från ebay. Fast sist jag sökte på det för de va någon annan som undrade så hittade jag inte det längre

Mvh

Re: Bmw E30 M5 Turbo Grenrörsbygge avklarat :)

Posted: 07 May 2014, 10:50
by wuffee
pröva å sök på typ fuel pump bracket.. borde komma upp något vettigt då ju

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Re: Bmw E30 M5 Turbo Grenrörsbygge avklarat :)

Posted: 07 May 2014, 11:52
by Dajb
wuffee wrote:pröva å sök på typ fuel pump bracket.. borde komma upp något vettigt då ju

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Finns massor. Men just den med 3 har jag inte hittat igen. Borde finnas någonstans. Men ja.testa googla :)

Re: Bmw E30 M5 Turbo Grenrörsbygge avklarat :)

Posted: 11 May 2014, 22:31
by Lofqvist
haha och jag som tyckte det var tight med ett 4´blås ! 5 är ju helt galet haha !!

Re: Bmw E30 M5 Turbo Grenrörsbygge avklarat :)

Posted: 11 May 2014, 23:28
by Dajb
Lofqvist wrote:haha och jag som tyckte det var tight med ett 4´blås ! 5 är ju helt galet haha !!

Haha ja det vettiga hade utan tvekan varit 4" då hade det varit "gott" om utrymme
5" är överdrift egentligen. Men vill åt ett riktigt gött ljud ur s38an. Får se om man klarar db kraven på banorna sen också bara :P

Re: Bmw E30 M5 Turbo Grenrörsbygge avklarat :)

Posted: 12 May 2014, 11:39
by Pimplaren
Redan 4" är onödigt stort.. 3,5 klarar lätt 1200hk :)
Tex kör (körde) Tony 3,5 från turbon och hela vägen bak i m5an! Men de lär väl låta helt sjukt ;)

Hinner du provåka iår tro? :)

Re: Bmw E30 M5 Turbo Grenrörsbygge avklarat :)

Posted: 12 May 2014, 12:46
by bmw_fredde
Tony trodde ju 3,5" började bli på gränsen till litet på min därför byter jag till 4" nu:)