Page 26 of 50
Re: Sv: Jockes E28. UPPSTARTAD! AKUT HJÄLP. SPRUT
Posted: 16 Nov 2013, 22:02
by JockE28
Bmw*Alex wrote:Titt ja hade inte ens koll. Wastespark är kopplat 1-2-3-4-5-6 .wastefire 1-6 2-5 3-4. Men har du tillgång till multimeter och en diod så kan ja fortf förklara om du vill felsöka kablara till spridarna.
Mvh
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
Jo det ska jag väll kunna ordna. Förklara på!

Re: Jockes E28. UPPSTARTAD! AKUT HJÄLP. SPRUT
Posted: 17 Nov 2013, 15:29
by JockE28
Nu har jag mätt alla kablar och motstånd och dom är ok. Även bytt tändkablar..
Lyfte upp spridarna och kollade när jag vrider på starten så kommer det rätt ur alla spridare men när motorn går andra varvet så kommer det ingenting ur 1 2 och 4 ans spridare
Re: Jockes E28. UPPSTARTAD! AKUT HJÄLP. SPRUT
Posted: 18 Nov 2013, 10:41
by JockE28
Kamsync triggerfel
Klantat mig med triggerarmen. Böjde ut den ca 6 mm

så fick den kontakt igen
Lufta kyl,koppling, efterdra topp och provköra ikväll

Re: Jockes E28. mycket vevhusventilation?
Posted: 19 Nov 2013, 13:49
by JockE28
Skulle varmkört igår och luftat kyl. Så sprack en slang.
Märkte också att det puffade och rök lite från vevhusventilationen har inte kollat kompet. Men troligtvis någon ring som är dålig eller? Vet inte om den ändras med gördel kanske?
Re: Jockes E28. hög vevhusventilation?
Posted: 19 Nov 2013, 14:18
by cerveza
Tror mer att du har etanol i oljan som kokar ut.
Re: Jockes E28. hög vevhusventilation?
Posted: 19 Nov 2013, 15:40
by JockE28
cerveza wrote:Tror mer att du har etanol i oljan som kokar ut.
Ärtan sa det kunde ryka där om det var kallt. Ska kolla kompet och se för att vara säkrare
Re: Jockes E28. hög vevhusventilation?
Posted: 19 Nov 2013, 16:18
by Sandén
Garanterat lugnt! Småkyligt och framförallt fuktigt så ryker det som fan både ur vevhusventen och avgaserna om man åker etanol
Re: Jockes E28. hög vevhusventilation?
Posted: 20 Nov 2013, 17:42
by JockE28
Re: Jockes E28. Bromsad! :)
Posted: 20 Nov 2013, 17:50
by Ripper
Grattis

Re: Jockes E28. Bromsad! :)
Posted: 20 Nov 2013, 20:59
by Pimpolainen
Bra jobbat!!

Re: Jockes E28. Bromsad! :)
Posted: 20 Nov 2013, 21:46
by Woohoo
Grattis till finfina siffror. Vad satte stop?
Re: Jockes E28. Bromsad! :)
Posted: 21 Nov 2013, 00:02
by JockE28
Inget elektroniskt laddtryckstyrning och min Kina WTG ville inte vara med vilket resulterade i 857wnm vid 5700rpm och 2.1 bar. Även min dyra fina pysventil var bara att kasta i skogen.

bilden är en screenshot ur en film
Så vi bytte till en Precision WTG och satte i en 1.5/6bars fjäder som resulterade i detta
Jätte nöjd efter alla bakslag. Tack till alla som hjälpt mig och speciellt grabbarna på PPF. Äntligen!
Nu är det bara till att vänta tills att snön ska smälta. När den väl kommer...
Tankad dagen innan
Försov mig i 3 timmar

tur man har mjölkhållare i biltransporten
Framme 12 istället för 8
Uppe i Dynapacken
ny wtg
knappetiknapp
Klart!

Re: Jockes E28. M20B25 Bromsad! :) 567whp 616wnm @1,6bar
Posted: 22 Nov 2013, 10:43
by JockE28
Grattis Joakim på 25års dagen, man tackar!

Re: Jockes E28. M20B25 Bromsad! :) 567whp 616wnm @1,6bar
Posted: 22 Nov 2013, 12:26
by JohnE
Jaaaaa! Fan va fett, äntligen! Grattis!
Re: Jockes E28. M20B25 Bromsad! :) 567whp 616wnm @1,6bar
Posted: 22 Nov 2013, 12:49
by JockE28
JohnE wrote:Jaaaaa! Fan va fett, äntligen! Grattis!
Ja precis!! ÄNTLIGEN! Tack som fan
Re: Jockes E28. M20B25 Bromsad! :) 567whp 616wnm @1,6bar
Posted: 23 Nov 2013, 18:04
by JockE28
Re: Jockes E28. M20B25 567whp 616wnm @1,6bar bygger El spark
Posted: 23 Nov 2013, 19:01
by nicke.t
ballt. va använder du för motor å batterier?