Dawes S50 turbo - den tappade mecken
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Dawe_A wrote:Wiic wrote:Dawe_A wrote:KOM HIT ?!
Haha, går det tåg idag?
bor du i ronneby?
jaja det går tåg.
kommer folk från växjö, luleå , skåne, växjö och gbg hit .
Fan vad gott! Japp.. Pma ditt nummer så hör jag av mig efter jag har idiotat mig lite på förfesten.
Edit: såg ditt nummer nu, haha.
E30 M50.
Då har man äntligen varit och slagit hand om lite ny sysselsättning fram till vår/sommarn.
Minus: Motor, låda, kardan och diff samt fälgar på bild.
(listerna fram finns).
Kw benen:
Några bilder när den va ihop:
(ratten köpte jag inte).
Info:
Kw w2 coilisar runt om, 100mil.
Powerflex i bakvagn och difffäste, 100mil.
Förstärkt golv till bakvagnens infästningar.
nästan helt rostfri. Enda rosten är under höger framskärm.
12mm bränsleledningar dragna fram till motorn
M3 speglar
nya motorkuddar
röktonade lampor fram/bak
Röktonade blinkes.
Zender front.
TOORA sportstol.
3" rör med rostfri dämp.
Brembo slitsade skivor fram
Nya bromsbelägg
Vikt: ~1100kg med drivlina och turbo.
To do list: (inför bes)
Koppla Vipec på B20 motorn
Lägga igen takluckahålet , ev sätta dit en annan taklucka så länge.
Montera dit tanken och bränsleslangar och pumpar.
Sätta i m50b20 med m3 låda och lamelldiff
Hitta ett par vettiga 17-18" fälgar
montera i en orginalstol, resten behövs inte inför besiktning sålänge bältena finns där.
Sätta i lite inredningsdetaljer.
montera på brembo skivorna + belägg.
Lufta koppling
Hjulinställning
Eventuellt montera dit servon igen.
Kapa bort rosten under höger framskärm och svetsa dit en ny plåt.
För övrigt är den fin i lacken, finns någon bula här och där som skall fixas men det är inte prio 1.
Minus: Motor, låda, kardan och diff samt fälgar på bild.
(listerna fram finns).
Kw benen:
Några bilder när den va ihop:
(ratten köpte jag inte).
Info:
Kw w2 coilisar runt om, 100mil.
Powerflex i bakvagn och difffäste, 100mil.
Förstärkt golv till bakvagnens infästningar.
nästan helt rostfri. Enda rosten är under höger framskärm.
12mm bränsleledningar dragna fram till motorn
M3 speglar
nya motorkuddar
röktonade lampor fram/bak
Röktonade blinkes.
Zender front.
TOORA sportstol.
3" rör med rostfri dämp.
Brembo slitsade skivor fram
Nya bromsbelägg
Vikt: ~1100kg med drivlina och turbo.
To do list: (inför bes)
Koppla Vipec på B20 motorn
Lägga igen takluckahålet , ev sätta dit en annan taklucka så länge.
Montera dit tanken och bränsleslangar och pumpar.
Sätta i m50b20 med m3 låda och lamelldiff
Hitta ett par vettiga 17-18" fälgar
montera i en orginalstol, resten behövs inte inför besiktning sålänge bältena finns där.
Sätta i lite inredningsdetaljer.
montera på brembo skivorna + belägg.
Lufta koppling
Hjulinställning
Eventuellt montera dit servon igen.
Kapa bort rosten under höger framskärm och svetsa dit en ny plåt.
För övrigt är den fin i lacken, finns någon bula här och där som skall fixas men det är inte prio 1.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Nice med 4 dörrars! coupen bygger alla på.....
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Panelerna skall flockas grefven
pimplaren: jag bryr mig inte jätte mycket om de är 4dr eller coupé. Eftersom att det är fast monterade sportstolar så är det smidigt om polare eller fjortisar ska hoppa in där bak om helgerna
(givetvis får de sitta på plåten).
bakdelen på 4dr gillar jag mer än coupé på något sätt, annars är väl coupé lite sportigare!
pimplaren: jag bryr mig inte jätte mycket om de är 4dr eller coupé. Eftersom att det är fast monterade sportstolar så är det smidigt om polare eller fjortisar ska hoppa in där bak om helgerna
(givetvis får de sitta på plåten).
bakdelen på 4dr gillar jag mer än coupé på något sätt, annars är väl coupé lite sportigare!
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Grefven wrote:4 dörr är typ 40kg lättare. eller möjlighet att få 40kg lättare va det kanske. läst om det när jag undrade varför i helvete alla supertouring e36 är 4 dörrade.
ofan, ja det är ju positivt, trodde nästan det va tvärt om. I skrivande stund skall bilen väga cirka 1100kg med motor och drivlina + turboinstallation.
just nu söker jag:
M3 lister till sedan
328/m3 låda
328 kardan
Lamelldiff, 188 huset!
Krilian: Bilen skall få behålla sitt stenhårda stuk, skall inte bli något museé föremål "tyvärr" Motorhuven kommer nog få en seriös svart lack hos min lackerare, inte mer än så. Baklamporna får nog stanna, gillar dem
Turboinstallationen och detta kommer såklart bli seriöst gjord =)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,