Page 26 of 29

Re: Precision SC62

Posted: 11 Feb 2013, 21:33
by Bmwandreas
Exakt

Re: Precision SC62

Posted: 12 Feb 2013, 11:43
by Nisse977
Gött, då var det inte bara svammel :D

Men när man väljer större avgashus på en större motor, räcker det då med större AR eller är en större diameter på exducern att föredra?
Finns det något sätt att räkna ut detta?

Re: Precision SC62

Posted: 12 Feb 2013, 20:48
by Bmwandreas
Man kan göra endera eller både. Nej räkna blir svårt, man lär testa och anteckna.

Re: Precision SC62

Posted: 21 Feb 2013, 15:30
by Nitro
tur att man har köpt en precision turbooo =)

Re: Precision SC62

Posted: 21 Feb 2013, 17:25
by Bullen!
Lufsen wrote:Bromsade min Escort Cosworth igår med en sc6262 T4 0,68 till 747 awhp, helt okej för en tvåliters pluttmotor. :D

http://www.youtube.com/watch?v=glxz9T_0tGE" onclick="window.open(this.href);return false;

MER INFO!!

Gärna fullständig maskinspec :-)

Re: Precision SC62

Posted: 24 Feb 2013, 18:11
by Napstar
Va skulle en 6765 t3 med största avgashuset ar0.82 (om jag inte har fel) lämna på en s5b32?? Khils lämnade 750whp men det va väl spridarna som bottnade o han hade t4 o större avgashus eller??

Kör ju en 6265 T3 ar0.82 nu o den bottna vid 603whp :(

Re: Precision SC62

Posted: 24 Feb 2013, 19:32
by Bmwandreas
Jag har kört samma grenrör och turbo på en 3.3 liters till 730 whp. Din hade gett med vanos eller andra kammar med 6265an.

Re: Precision SC62

Posted: 24 Feb 2013, 20:08
by Napstar
Skulle de räcka o slipa om kammarna?? Va tror du vi hamnar på för effekt då? Vanos går bort då de blir för mycke pill :)

Re: Precision SC62

Posted: 24 Feb 2013, 21:04
by Nisse Järnet
Jag kör iof t4 1.09 singel men min är inte i botten :)

Re: Precision SC62

Posted: 24 Feb 2013, 22:10
by Bmwandreas
Napstar wrote:Skulle de räcka o slipa om kammarna?? Va tror du vi hamnar på för effekt då? Vanos går bort då de blir för mycke pill :)
Ja det skulle bli bättre, 650 borde vara rimligt.

Re: Precision SC62

Posted: 25 Feb 2013, 11:45
by Lufsen
Bullen! wrote:
Lufsen wrote:Bromsade min Escort Cosworth igår med en sc6262 T4 0,68 till 747 awhp, helt okej för en tvåliters pluttmotor. :D

http://www.youtube.com/watch?v=glxz9T_0tGE" onclick="window.open(this.href);return false;

MER INFO!!

Gärna fullständig maskinspec :-)

Varsågod! Här kommer hela specen på bilen:

Exteriör:
Omlackerad i originalkulören Mallardgrön
Frontläpp med hockeysticks
Mörktonade baklysen
Morette dubbelljussats
Cupspeglar
100+ Motorsport aluminiumfälgar med 225-40/18 Dunlop SP9000 däck
Aluminium tanklock
Alla lysen på bilen är nya.


Interiör:
Helt rensad på inredning
Alla skarvar rensade på karosserikit och uppstyvningssvetsade
Dragracingbur
Hembyggd säkerhetslåda till fuelcell och bränslepump.
Corbeau Pro series Excel kevlar/kolfiber stolar med Corbeau sidofästen
Sabelt 3" fyrpunktsbälten
Sparco pedaler
Sparco 325 ratt i mocka moddad med launchknapp
Flockad instrumentbräda, dörrsidor och diverse smågrejor
All övrig inredning är i kolfiber
Startknapp
Ford racing 5" varvräknare med shiftlight
Autometer 2,5bar laddtrycksmätare
Autometer bränslenivåmätare
Autometer avgastempmätare
Autometer oljetrycksmätare
Innovative LC-1 bredbandslambdamätare


Chassi och bromsar:
GAZ Gold coilovers
Hårdare bussningar till främre stötdämpartornen
Röda polyuretanbussningar till chassiet
Camber shims för rakare hjulvinklar bak
Original bromsar med gröna EBC bromsbelägg



Drivlina:
Fixit växellåda med billet spakställ/växelspak
Original diffar
Vibratech växellådsfäste
Planat och moddat svänghjul
Sachs treskivig sinterkoppling specad till 1000+ vridmoment
Original kardan och drivaxlar (distansbrickor på drivaxlarna)


Motor osv:
Original 200 block, borrat och planat
Original oslipad vevaxel, polerade ramlager- och vevaxel-tappar, naturligtvis balanserad
Verdi vevstakar, långa modellen
CP kolvar
Blocket moddat med långa topplocksbultar
Ny oljepump med högtryckskit
WRC topplockspackning
Planad topp med sänkta ventilfjäderbrunnar, nya ventilltallrikar, tätningar, styrningar och hydrauliska lyftare. Dubbla ventilfjädrar
Gatportad med matchportade insugningsrör.
BD16+ insugningskamaxel
BD16 avgaskamaxel
Kent cams blåa ställbara kamdrev
TG racing plenum
3" spjällhuskit
Rostfritt pulssplit grenrör av Peter G med Autometer avgastemp i kollektorn, lindat med avgasbandage
Turbosmart Progate 45mm wastegate
Precision SC6262 a/r0,68 T4
Värmeskydd till avgashuset på turbon
BMC dubbelkon luftfilter
Forge 70mm intercooler med 3" anslutningar
Pro alloy vevhusventilationsburk
3,5" avgassystem med sidepipe, v-bandsklammor överallt, coatat och lindat med avgasbandage
Turbosmart Vee-port dumpventil
16 gallon fuelcell med tankmätare
Aeromotive Eliminator bränslepump och filter
AN8 bränsleledning fram till Y-kors, dubbla AN6 till fuelrail och AN6 retur till tanken
Aeromotive AN6 bränsletrycksregulator
Bosch 1700cc bränslespridare
Autronic SM2 styrsystem med CDI500R tändning
M&W CDI tändspolar
Magnecor 8,5mm tändkablar
Escort Cosworth T25 fördelare
Extern oljekylare med tillhörande AN12 stålomspunnen slang och kopplingar


Säkert en massa mer också som är bortglömt!


Den är till salu.... Köpa? :wink:

Re: Precision SC62

Posted: 27 Feb 2013, 22:20
by Bullen!
Jag har nåt liknande, därför jag ville kika på motorspecen :-)

Re: Precision SC62

Posted: 28 Feb 2013, 08:16
by Bmwandreas
Körde en Audi 2.2 med en 6262 v-band 0.82 igår till 739 whp vid 2.5 bar. Ylar på fint :D

Re: Precision SC62

Posted: 28 Feb 2013, 14:43
by Aleex
Fattar inte hur ni får ut så mycket med en sån liten turbo. Vet folk som kör de på 4:or och får inte ut mer än strax över 600 whp vid 3 bar. Kanske för motor är så oeffektiv.

Re: Precision SC62

Posted: 28 Feb 2013, 16:27
by Bmwandreas
Ja motorn lär ju hänga med också annars spelar det ingen roll vad man har för turbo.

Re: Precision SC62

Posted: 28 Feb 2013, 23:58
by Bmwandreas
Aleex wrote:Fattar inte hur ni får ut så mycket med en sån liten turbo. Vet folk som kör de på 4:or och får inte ut mer än strax över 600 whp vid 3 bar. Kanske för motor är så oeffektiv.
De här lyckas också: http://www.youtube.com/watch?v=xuT3P5Sb2us" onclick="window.open(this.href);return false;

8.75 med en Evo med full inredning med en liten 6262. Och 750 whp va? :wink:

Precision SC62

Posted: 01 Mar 2013, 07:14
by Ronnie AVR
Ööö vad väger en Evo standard???