Idag fick jag hem bakfälgarna som jag har haft till Sverige på breddning, blev riktigt bra måste jag säga!
Skickade dom med brorsan så han fick svarva till dom lite, firman som bredda hade svarvat av de värsta men var en hel den kvar för att få de att likna något.
Nya 265/35-18" däck på.
Dammig som fan på bilderna, skulle behöva tvättas lite
E24 wrote:och nu när den är "klar" ska du sälja den visst blir ingen projektbil aldrig riktig klar men kör med den en sommar till =)
Fälgarna blev riktig snygga dom för övrigt!
Skulle som sagt faktiskt velat pröva den på bana men de blev aldrig så nu, Men Magnus (som ska ha den) har lovat att jag ska få pröva den på bana i sommar
Måsta backa ut M5an idag och ta några sista bilder, imorgon ska den lastas på släp och lördag morgon bär de iväg till sverige med den och hämtar hem Evon istället
Men fin är den
Xanadu wrote:Vad ska sonen nu säga..? Fast han kanske blir nöjd med den nya räsern också : )
Sonen har varit med på bytet hela tiden. Jag frågade ju givetvis vad han tyckte om ett byte och han svarade:
Pappa.. Vill du vinna flera pokaler? (som vi gjorde med E30in några gånger). Då måste vi skaffa oss en lättare bil sa sa han
Så nu ska vi lätta och försöka bli snabbaste fyrhjulsdrivna bilen på ön
Är i Nyköping och sovit en stund efter att ha varit ner till Skåne igår och bytit bil.
Om några timmar ska vi vidare ner til båten och sen hem och lasta av.
Kommer väl lite bilder och ny projekt tråd senare
En sak jag undrar över med kylningen på denna bil.
På de första bilderna hade du vatten slangarna vända andra vägen än på dom nyare bilderna. Allstå först som dom är typ orginal men utan termostatet då förståss då du har en elektrisk vattenpump.
Var det problem med kylningen eller varför ändrade du cirkulationen?
Funderar själv på att köra elektrisk vatten pump på en S38.
Tony Johansson
+35840-7293337
e30 M-Tech2 M50B30 6266gen2 804hk/967nm
(2015) 731hk/1000+nm. 1mile(1609m) @ 317,23km/h. 1/4 11,46sek/222.73km/h med 17" däck
^Tonix^ wrote:En sak jag undrar över med kylningen på denna bil. På de första bilderna hade du vatten slangarna vända andra vägen än på dom nyare bilderna. Allstå först som dom är typ orginal men utan termostatet då förståss då du har en elektrisk vattenpump. Var det problem med kylningen eller varför ändrade du cirkulationen? Funderar själv på att köra elektrisk vatten pump på en S38.
Stämmer bra de, flera som har frågat om de
Körde vattnet andra vägen först men de fungerade inte lika bra!