Page 26 of 202

Posted: 27 May 2008, 23:15
by SirSteve
Har du några kort på hur du löste bromsljuskontakten på pedalstället. Jag har nämligen ett likadant :)

Mvh

Posted: 28 May 2008, 22:03
by r.ivars
jävla kir..

iallafall här är oljestickan

Image

här är en coilover

Image

här är coil och bromsar monterade

Image

såhär jävla kul vart det.. recept med m3 3.2 länkarmar och e36 resten. jo tjena.. vem fan kom på det?

Image

började med slangarna till kylaren...

Image

en liten justering på slagnaran så är motorn klar för att koppa el iaf.. i princip..

Men det där med länkarmarna var ju ett nytt bekymmer nu igen.. fan ! Har en plan med exentriska bussningar bakåt och justera.. evenutellt kapa länkarmen skära ut en ost, och sen fetsvetsa igen hos typ nån som bränner igenom ordentligt... kul jul..

Posted: 28 May 2008, 22:13
by Micke johansson
Vilka är dom snygga fina armarna som ska till U town ? ;)

Posted: 29 May 2008, 09:05
by kristov
Du måste ha eksentriska bussningar i bakkant. Evt kan du sätta armarna i hydralpressen och böja dom lite.

Posted: 31 May 2008, 02:25
by r.ivars
puh, kört ifrån jobbet tills nu i garaget.. Det är lite pilligt med att koppla el.. Men nu ser det jävligt bra ut =)

öh?
Image

Image

robot

Image

Image

Image

feta pics för att ha jobbat nonstop nästan sen 18 00.. =) hehe, eftersom det är fredag så rundar jag av med lite chips och dipp till dom där jäklar nördfåglarna som är morgonpigga..

Posted: 31 May 2008, 11:02
by Johan_S
Det händer grejer! Hoppas det inte blir några problem senare, jag antar att det hinns åka lite nu i sommar? :wink:

Posted: 31 May 2008, 12:01
by dahmeer
Ett tips är att inte köpa powerflex till bärarmarna fram, dom spricker gärna vid lite hårdare körning. En vän till mig körde en banträff på Gelleråsen sen va dom skrot. Millway.se har stadigare grejer.

Posted: 31 May 2008, 13:56
by robbz
helvete ivars, inte kan du väl förstöra ett sånt fint projekt med gammal robotslang till kabelhärvan? :cry: volvo 240 varning ju!!

köp iställen vanlig svart nylonstrumpa för det ändamålet istället, och vanlig krympslang. blir så jäkla snyggt med det!

keep up!
/mvh

Posted: 31 May 2008, 17:32
by r.ivars
Johan_s: optimist som jag är så håller jag fortfarande på mitt mål =) malmby... hehe får se hur hårt det skiter sig...

dahmeer: redan beställt på millway =)

robbz: äh =) så jävla drygt att dra kabel för kabel i en nylonstrumpa =) Så jag är väl lite 240 freek även fast jag aldrig ägt någon, men jag gillar robotslangen! ;)


dagens:

hehe, en dag till avverkad i garaget, sebbe kom förbi och klämde lite + kablar med en specialtång, och fixade felet med fläktarna.. =)

svettig automatsäkring för batteriet :D

Image

oljerörsfäste

Image

elen ska skärmas av, men är klar sånär på att provköras, startmotorn är testkörd i luften iaf =)

Image

Image

diod jäveln på sprutet tändes inte när jag provkörde lite, undrar varför :/ nåt knas som säkert fixar sig smidishe imorgon eller när nästa repa blir...


SNART PROVSTART.. SNART !!!

Posted: 31 May 2008, 17:44
by r.ivars
nån som vet hur m30 svänghjul passar på m50? Måste man svarava av som på m20 svänghjul? Och vilken startmotor använder man?

MVH =)

Posted: 31 May 2008, 18:16
by pelko
r.ivars wrote:nån som vet hur m30 svänghjul passar på m50? Måste man svarava av som på m20 svänghjul? Och vilken startmotor använder man?

MVH =)


Det ska la vara samma skit som M20?

Mvh Mathias

Posted: 01 Jun 2008, 23:03
by r.ivars
vad ska man säga, dagen var kanon, och allt gick som det skulle.. tills jag fyllde i soppan i cellen..

ALLA slangar LÄCKER!!!!!!!!

Det roliga är att oljeslagnar, bromsslangar, soppa.. allt kommer ifrån samma "leverans"....

Lite smått halvgrovt problem altså...

Men bilen har gått på starten och resten med motorn är typ klart...

Posted: 03 Jun 2008, 23:29
by r.ivars
idag prickade jag tillslut av mycket på min att göra lista..

länkarmar uppe hjulen i mitt, check.

ner med soppaslagnar

lufta koppling

dra klart bromssystemet

dra ström till cigguttaget

ner med kylare, ic och triggerhjul (3 piggars funkar bara på 6a om man har kamgivare också för att sätta nollan) kul att inte mitt ms har nåt sånt fränt...

den vart lite strippad

Image

nån med autronic som vill köpa? =)

Image

enda i koppar i mitt bromssystem finns i skarverna.. eftersom jag råkade beställa nipplar utan snurr på..

Image

klockan 12 såg de ut såhär fram istället =) runade av med att montera höger länkarm =)

Image

puh,

Image

på torsdag blir det ett djävulspass igen.. förhoppningsvis har jag fått tag på hela slangar, och ett orginaltriggerhjul... nån som har?

M50 TRIGGER KÖPES OMG, 2.0, 2.3, 2.5, 2.8 3 eller 5 serie kvittar givetvis =)

Posted: 03 Jun 2008, 23:54
by r.ivars
hupp =)

målet här

http://www.youtube.com/watch?v=EfrY1nNQ ... re=related

må bäckis vara snabbast med touring änsålänge?

Posted: 04 Jun 2008, 06:32
by AndersJ
Bra att du fick ordning på hjulens position till slut :)

Posted: 04 Jun 2008, 19:56
by Bäckis
Uhhh, första försöket med toksurge.

Andra gången kunde gått fort om jag inte kör av tre kardaner på 4 starter. Gick ju iaf skitlåg elva med 221 blås med mjukstart enda repan kardanen höll :)

Posted: 05 Jun 2008, 11:44
by r.ivars
Bäckis wrote:Uhhh, första försöket med toksurge.

Andra gången kunde gått fort om jag inte kör av tre kardaner på 4 starter. Gick ju iaf skitlåg elva med 221 blås med mjukstart enda repan kardanen höll :)


jofyfan =) känner igen surgeljudet ifrån en nissan 200a med gt35r i stan =)

221 blås!!! :shock:

Hoppas min kardan håller lite längre, ringde och skulle höra pris med svea och då sa dom att fixa sviktstålsaxlar och polyruthean fyll stödlagret så kommer du nog långt, det är de tipsen vi ger till dom som köper våra kardaner.. !?

så det blir väl att fixa en ny kardan i högsäsong =) tur att man har en 328 som bruksbil :twisted: