Page 26 of 35

Posted: 16 Jun 2010, 21:24
by emil

Posted: 16 Jun 2010, 21:38
by Ronnie AVR
Thats the way to do it :wink:

Posted: 16 Jun 2010, 22:34
by ippe
Var och gasade lite med nya motorn igår. Hade ett litet oljeläckage från oljereturen, men inte så allvarligt att jag var tvungen att plocka ner turbon innan fortsätt mappning. Tror vi vred kranen till 1.8 bar när tändstiften sa ifrån..

En jävla skillnad med 2.5 liter gentemot 2.8. Eller om det är kamaxlarna som är Helrätt ställda denna gång.. Den riktigt gooa svaret från botten är inte liika gott längre!



Idag gick det bara fint!

Var kallad som vittne till en rättegång och var tvungen att ta ledigt från nya jobbet. Halvkul att ringa på morgon och säga det. Rättegången har f.ö blivit flyttad för 4e gången, blev påmind mitt i natten därför jag inte hunnit klämma ur mig det i tid till bossen....

Nog om det, blev lite smygmek mellan förhören. Oljereturen blev efter lite mek lika tät som vilken Oljeshejker som hellst. Avgastempmätare blev inkopplad och bilen var redo för näsduken!

Image

Åker en kilometer från garaget med datorn i passagerarstolen. Känner lite på gasen samtidigt som det smäller till. Huven ligger klistrad på framrutan för att sedan lossna från det ena fästet och fladdra lite vid sidan av bilen....

Resultat!




Image

Image

Posted: 16 Jun 2010, 23:36
by mbma
usch så där vet jag flöer som gjort med huven på e36.. =/
slutsats utav detta ;) e30 öppnas rätt och e36 fel.

hade ni glömt trycka ne rhuven helt så den va låst eller vad orskade detta ?

Posted: 17 Jun 2010, 14:02
by ippe
mbma wrote:usch så där vet jag flöer som gjort med huven på e36.. =/
slutsats utav detta ;) e30 öppnas rätt och e36 fel.

hade ni glömt trycka ne rhuven helt så den va låst eller vad orskade detta ?
Jag måste ha gjort det, är presspassning på huven med fuelrailen som den står nu! Måste glömt sista klicket helt enkelt. Känns riktigt surt atm

Posted: 18 Jun 2010, 07:42
by Klangen
shit.

Trist som fan...

Posted: 18 Jun 2010, 17:24
by Strandholm
Känner igen det där. :)
fick även taket intryckt och takluckan blev en banan :D
Image

Posted: 18 Jun 2010, 18:16
by Grefven
tjejens bror fick oxå taket knäckt när huven for upp. det hände när han lämnat bilen på service och mekanikern skulle prova den. snopet.

Posted: 18 Jun 2010, 19:27
by ramberg
Trodde du hade rasat först med tanke på smileyn.
Trist likt nog, väntat på lite filmer från när du vart ute och snytit lite. :/

Vart med om att tappa huven med, glömde sätta i sprintarna till huvlåsen.
Tur nog så flög huven bara över bilen och landa fint på vägen långt bakom :lol:

Posted: 20 Jun 2010, 21:36
by ippe
Tack för lite medlidande, det värmer.
Känns skönt att man inte är den enda som lyckas iaf, konstigt nog! :)

Nya tag.. Känns som att en annan kaross skulle vara på sin plats :o dock kommer jag åka med denna sommaren ut iaf.

Har fått flyttat in i skellefteå elitens garage för ett tag, då farsan ska göra om lite i sitt.. Stort tack till Erik och Emil.

Röda vassa e36or, vad är det ? ;)

Image

Skruvar för fullt mellan skiften ! Bilder kommer senare

Har fått endel pm om hur orginalrailen såg ut efter modsen. Här är några bilder. Denna eller Nuke railen är tillsalu, skicka ett PM.

Dubbla An6 matningar, en på vardera sida och en An6 retur i mitten. Samt att orginal BTR är borttagen. Lite lack så blir den riktigt fin tror jag

Image

Image

Image

Posted: 20 Jun 2010, 22:46
by HenrikF
Grefven wrote:tjejens bror fick oxå taket knäckt när huven for upp. det hände när han lämnat bilen på service och mekanikern skulle prova den. snopet.
Det är inte så att det var en röd porsche 944 turbo :oops: ?

Posted: 24 Jun 2010, 08:06
by ippe
HenrikF wrote:
Grefven wrote:tjejens bror fick oxå taket knäckt när huven for upp. det hände när han lämnat bilen på service och mekanikern skulle prova den. snopet.
Det är inte så att det var en röd porsche 944 turbo :oops: ?
Någon som känner sig träffad? :o

Posted: 24 Jun 2010, 09:24
by ippe
Skruvas på förfullt fortfarande :)

Hade problem med lite oljeläckage utöver oljereturen tidigare(no shit!).
Med tron att det ska komma från bakre vevtätningen så blev vlådan med koppling riven igår. Återstå att se om problemet låg där.
Tror aldrig denna motor varit 100% tät, och det gör mig riktigt illamående :@

Sen lite goda nyheter för en gångs skull.
www.828engineering.com hjälpt mig med ett kalaspris på en billetinsugsfläns och pumpfäste.

Image

Image

Image

Image

Sjuukt välgjort! Färdiga hål för fäste mot fuelrail. Bockade ihop ett par simpla fästen i alu mot nukerailen på några min..

Image

Mer skruvning idag!

Posted: 24 Jun 2010, 10:18
by MHansson
Malmgren kan göra fina saker å priser han :)

Ser kanon bra ut :D

Posted: 24 Jun 2010, 10:24
by wuffee
De där va fan den snyggate insugsflänsen jag sett :).. Riktigt bra när de är utfräst för oringarna också.. funkar fan inge vidare med vanlig packning alltså..

Posted: 24 Jun 2010, 10:37
by Bmwandreas
Synd att det inte är inbyggd övergång till runt rör. Då skulle den vara perfekt :wink:

Posted: 24 Jun 2010, 11:12
by silverryggen
Snacka om att måla in sig i ett hörn... men det blänkte ju fint om flänsen annars...

mvh