Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 31 May 2013, 13:09
wuffee wrote: Exact vart fegade du? 2,9bar är ju inte sviinfegt
..
haha
o kliva över 3bars sträcket..
vi gjorde de sist, men denna gång så hade vi problem med att den tryckte vatten på 3bars pullet.
Förmodligen så är de mina orginar som inte är helt 100, och jag vet att jag vände gapen mot cylinder loppen av någon dum anledning..
jag tänkte låta de vara, och byta topp packning och orginar efter gatebil, Kör jag på grund tryck så trycker den inte en droppe vatten.
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 31 May 2013, 13:11
lelleal wrote: fin men lite vel mkt dekaler på den
Jag har fått mycket hjälp.. så de känns viktigt att dessa som har hjälpt ska synnas.
Ripper
Posts: 1196 Joined: 25 Nov 2005, 21:50
Post
by Ripper » 10 Jun 2013, 22:33
gött att få åka lite, han kommer snabbt på insidan
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 10 Jun 2013, 22:35
Ripper wrote: gött att få åka lite, han kommer snabbt på insidan
haha japp som fan.. va lite mer väghållning i dom slicksen och det chassit än mitt med kina däck
men på rakan fick han åka
iaf lite till tröst
xelerator
Posts: 2604 Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm
Post
by xelerator » 11 Jun 2013, 15:58
Hur känns bromsbalansen med din setup? Låser du inte framhjulen rätt fort?
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
CarpeDiem
Posts: 214 Joined: 14 Aug 2012, 21:32
Post
by CarpeDiem » 11 Jun 2013, 18:29
Härlig film, Karel
I live my life a quarter mile at a time
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 11 Jun 2013, 22:05
xelerator wrote: Hur känns bromsbalansen med din setup? Låser du inte framhjulen rätt fort?
känns bra faktiskt
ställde mig på bromsen en gång men då ville den inte låsa.. men de går om jag vill, men inte speciellt känslig
cerveza
Posts: 1763 Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp
Post
by cerveza » 21 Jun 2013, 00:33
Coolt
Verkar inte vara mer än 1500rpm register i den?
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Fernis1
Posts: 2406 Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta
Post
by Fernis1 » 21 Jun 2013, 06:23
cerveza wrote: Coolt
Verkar inte vara mer än 1500rpm register i den?
Ne håller med lät som den kom vid typ 6000rpm eller något :S
Fan karel du kan ju inte låta ivars köra hårdare med din bil än vad du själv gör, ut och våldta den nu
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
wuffee
Posts: 1564 Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:
Post
by wuffee » 21 Jun 2013, 11:21
Man kan ju inte äta kakan å samtidigt ha kakan kvar
.. Går ju inte mosa 1000+ hästar å sedan ha brett register.. Med cbb går de väl..
Svetsare
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 21 Jun 2013, 12:20
Som wuffe säger.
Sen kan man ha i åtanke att de sitter en 2.56 diff med en m3 låda dvs 296kmh på 4an och 440 på 6an
Detta gör att de kan uppfattas som seg
cerveza
Posts: 1763 Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp
Post
by cerveza » 21 Jun 2013, 12:32
Karel021 wrote: Som wuffe säger.
Sen kan man ha i åtanke att de sitter en 2.56 diff med en m3 låda dvs 296kmh på 4an och 440 på 6an
Detta gör att de kan uppfattas som seg
Det gör skit mycket med utväxling, hade inte en 3,43-3,73 varit perfa? =)
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 21 Jun 2013, 12:35
cerveza wrote: Karel021 wrote: Som wuffe säger.
Sen kan man ha i åtanke att de sitter en 2.56 diff med en m3 låda dvs 296kmh på 4an och 440 på 6an
Detta gör att de kan uppfattas som seg
Det gör skit mycket med utväxling, hade inte en 3,43-3,73 varit perfa? =)
jo de skulle nog bli bättre.
men jag tror på denna utväxling på strippen, så jag provar.. funkar de inte så får ja gskaffa nån lägre utväxling
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 21 Jun 2013, 15:45
Kommer inte gå bra. Skulle funka om den gjorde varvstopp på 4:an över mål men den kommer inte orka med 3 växlar. 3.07 eller 3.15 hade nog jag testat med.
Blir det Kjula nästa helg?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 21 Jun 2013, 17:35
Bmwandreas wrote: Kommer inte gå bra. Skulle funka om den gjorde varvstopp på 4:an över mål men den kommer inte orka med 3 växlar. 3.07 eller 3.15 hade nog jag testat med.
Blir det Kjula nästa helg?
Mm jag befarar det jag med :/ värt att prova.
Hade hellre haft lite fort kort slutfört nu och ökat upp den med skyddet.
Jag funderar på att köra på söndag. Du då ?