Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
oddis wrote:Hahaha, du lever upp til ditt navn Chrille
Jajjemän.
Jag försökte attt snåla in på den viktigaste delen.
Själv hjärtat i byggget så att säga...
Trodde den skulle starta men icke...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Snart händer det grejor...
Incoming.....
Incoming.....
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Amplify wrote:Härligt å se att du dricker saften direkt ur flaskan. blanda ut med vatten e bara för veklingar
Helvete va slut du e
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Nu behöver jag ha lite hjälp med snabba svar!
Kommer använda mig av en M50B25 samt tillhörande låda från en 525 -93
1. Vad skall jag köra med för främrekardan? funkar det med E34ans?
2. Vilka motorkuddar skall jag ha? eller måste jag byta motorfästerna?
3. Vad gör jag med Vanosen?
4. Kommer 480cc Spridare räcka till 1,2 bar i ladd.
5. Duger orginal tändspolarna (går det få de att lira med MS:et)
6. Vad skall jag göra åt kopplingen? (räcker det med att sätta dit en kralligare lamell)
Många frågor och det kommer garanterat komma fler, men hoppas ni kan hjälpa mig med de första.
Tack på förhand.
Kommer använda mig av en M50B25 samt tillhörande låda från en 525 -93
1. Vad skall jag köra med för främrekardan? funkar det med E34ans?
2. Vilka motorkuddar skall jag ha? eller måste jag byta motorfästerna?
3. Vad gör jag med Vanosen?
4. Kommer 480cc Spridare räcka till 1,2 bar i ladd.
5. Duger orginal tändspolarna (går det få de att lira med MS:et)
6. Vad skall jag göra åt kopplingen? (räcker det med att sätta dit en kralligare lamell)
Många frågor och det kommer garanterat komma fler, men hoppas ni kan hjälpa mig med de första.
Tack på förhand.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
1. Du ska ha en 328 eller 325 tds kardan från e36
2. Motorfästen byts väl bara om du ska ändra lutning. Tror det ska funka med orginal kuddar, annars e28 kuddar.
3. Vanosen tar du bort och monterar dubbla insugskammar från
4. De bör räcka ja, iaf. med högre tryck
5. Byt spolar till tex. vagspolar med inbyggda steg.
6. M20 svänghjul, 618 tryckis och organisk lamell eller sinter
2. Motorfästen byts väl bara om du ska ändra lutning. Tror det ska funka med orginal kuddar, annars e28 kuddar.
3. Vanosen tar du bort och monterar dubbla insugskammar från
4. De bör räcka ja, iaf. med högre tryck
5. Byt spolar till tex. vagspolar med inbyggda steg.
6. M20 svänghjul, 618 tryckis och organisk lamell eller sinter
Tysken wrote:1. Du ska ha en 328 eller 325 tds kardan från e36
Måste den vara från 328 eller 325td?? Funkar inte en vanlg 325 E36 kardan?
2. Motorfästen byts väl bara om du ska ändra lutning. Tror det ska funka med orginal kuddar, annars e28 kuddar.
Nån som kan bekräfta hur det ska vara?
3. Vanosen tar du bort och monterar dubbla insugskammar från
ok.
4. De bör räcka ja, iaf. med högre tryck
bra
5. Byt spolar till tex. vagspolar med inbyggda steg.
Borde det inte funka med orginal spolarna?
6. M20 svänghjul, 618 tryckis och organisk lamell eller sinter
Räcker det inte med en stöddigare lamell?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Brådis.. vilken kardan skall jag ha?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Nähä.. gör en egentråd som syns bättre då
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Nu har projektet stått still allt för länge.
Dags att hämta spisen.
Jag och Dille for iväg i nya bruks kombin och hämtade en M50 spis.
Tyvärr glömde jag ju att fota under resans gång men efter att fällt sätena på bilen fick vi in motorpaketet med lätthet.
Tror nästan det hade fått plats 2st M50 motorer med tillbehör
Väl i garaget och uppe i lyften:
Varför ser dille så nöjd ut?
Pierre var också med och agerade arbetsledare, Han gjorde ett mycket bra jobb :clap:
Alltid bra att ha med några extra hjärnor.
Så där jag nere på pallen... puh.
Denna ZF-lådan borde väl tåla en hel del mos
Nu ska det tvättas rent och sen provmonteras för att se hur mycket som måste göras för att den skall passa.
Stort tack till Dille och Pierre för hjälpen.
Dags att hämta spisen.
Jag och Dille for iväg i nya bruks kombin och hämtade en M50 spis.
Tyvärr glömde jag ju att fota under resans gång men efter att fällt sätena på bilen fick vi in motorpaketet med lätthet.
Tror nästan det hade fått plats 2st M50 motorer med tillbehör
Väl i garaget och uppe i lyften:
Varför ser dille så nöjd ut?
Pierre var också med och agerade arbetsledare, Han gjorde ett mycket bra jobb :clap:
Alltid bra att ha med några extra hjärnor.
Så där jag nere på pallen... puh.
Denna ZF-lådan borde väl tåla en hel del mos
Nu ska det tvättas rent och sen provmonteras för att se hur mycket som måste göras för att den skall passa.
Stort tack till Dille och Pierre för hjälpen.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 960
- Joined: 19 Sep 2006, 00:08
- Location: Varberg