Page 25 of 116
Posted: 14 Nov 2006, 18:33
by DanneE
Hur fett som helst!!
Har du beställt EVO-III kitet eller ?
Är riktigt sugen på de också, har hittat ett grymt H&R chassi för 12k beg. men känns roligare med nytt, samt inställningsmöjligheterna.
SÅfall kan man ju vänta och se hur prylarna passar/ser ut
Posted: 15 Nov 2006, 18:11
by bmw_fredde
japp evo3 kittet är beställt! ska bli kul med riktigt bra väghållning så man kan köra lite mer bana med bilen
Posted: 15 Nov 2006, 21:18
by DanneE
bmw_fredde wrote:japp evo3 kittet är beställt! ska bli kul med riktigt bra väghållning så man kan köra lite mer bana med bilen
Ser fram imot bilder både innan och efter montering.
Ska till 99% beställa mig ett sådant snart!!
Posted: 15 Nov 2006, 21:46
by bmw_fredde
det blir nog inte monterat förrns i vår mycket annat som ska fixas först..
Posted: 15 Nov 2006, 22:18
by DanneE
bmw_fredde wrote:det blir nog inte monterat förrns i vår mycket annat som ska fixas först..
Okej, då kanske jag hinner före.
Dock vore det skoj att se bilder på en likadan sats innan man lägger beställning.
Posted: 17 Nov 2006, 21:18
by Bernis
bmw_fredde wrote:
kommer inte få mer toppeffekt eftersom kompressorn bara ska gå innan turbon kommer igång! men ja SKA ha över 800hk annars ska jag trycka i den massa gas!!
skulle vilja komma upp i 900 utan gas...
Racesoppa mao....
Lägg på ett kol så du bromsar före mig så jag vet var gränsen går!
Posted: 17 Nov 2006, 21:21
by bmw_fredde
Bernis wrote:bmw_fredde wrote:
kommer inte få mer toppeffekt eftersom kompressorn bara ska gå innan turbon kommer igång! men ja SKA ha över 800hk annars ska jag trycka i den massa gas!!
skulle vilja komma upp i 900 utan gas...
Racesoppa mao....
Lägg på ett kol så du bromsar före mig så jag vet var gränsen går!
helst inte racesoppa.. men räcker det inte med v power eller etanol får det väl bli det
du blir nog klar före mig ja har ju massor å göra..
Posted: 17 Nov 2006, 21:36
by Bernis
bmw_fredde wrote:Bernis wrote:bmw_fredde wrote:
kommer inte få mer toppeffekt eftersom kompressorn bara ska gå innan turbon kommer igång! men ja SKA ha över 800hk annars ska jag trycka i den massa gas!!
skulle vilja komma upp i 900 utan gas...
Racesoppa mao....
Lägg på ett kol så du bromsar före mig så jag vet var gränsen går!
helst inte racesoppa.. men räcker det inte med v power eller etanol får det väl bli det
du blir nog klar före mig ja har ju massor å göra..
900hk kan nog bli tufft med v-power, 900hk med etanol = nytt bränslesystem.
Bara att öppna den bottenlösa plånboken o köpa några fat csp.
Posted: 17 Nov 2006, 22:06
by bmw_fredde
får se hur det blir
Posted: 24 Nov 2006, 22:20
by bmw_fredde
Sådär ja! då satt botten delen ihop igen
nu ska toppen plockas isär och köras i flödesbänk, planas och eventuellt portas lite till!
Posted: 28 Nov 2006, 23:07
by bmw_fredde
Tog bort diffen idag! nu ska den in till mobimech för att gås igenom och ändra diffbromsen till 40% och byta utväxling
Posted: 29 Nov 2006, 02:52
by wuffee
Vad blir de för utväxling dÅ?
Mvh
Posted: 29 Nov 2006, 09:14
by bmw_fredde
eventuellt 4.27 har inte bestämmt mig än..
Posted: 30 Nov 2006, 00:17
by wuffee
Låter nice... ban utväxling med andra ord..
fast.. eller.. ja.. din tremec låda har väl något sjukt som 0.6 på 5:an eller?
...
Mvh
Uffe
Posted: 30 Nov 2006, 13:56
by bmw_fredde
japp den har ju rätt hög utväxling.. men när ja räknade på det å skulle den göra ca 75 på ettan och sen när man soppar i nästa växel landar den alltid på strax över 5000varv å där finns det ju alltid massa ladtryck som skuter på
tanken med 4.27 är också att den ska bli hyfsad på bana!
Posted: 05 Dec 2006, 06:49
by wuffee
Ja, anade att du va sugen på banräsing me den utväxlingen.. men.. Vad ska du med kompressorn till om du nästintill alltid ligger över 5000?;)..
Btw, testat nya adapterplattan? behöver man bygga om filterhuset med den ?
Mvh
Uffe
Posted: 08 Dec 2006, 14:53
by bmw_fredde
japp bana ska det bli
kompressorn sitter ju där för å föra lite ojud och se frän ut
man ligger ju inte alltid på full gas så då kommer den till användning.