Page 25 of 57

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 27 Jun 2011, 21:42
by erikjakan
Doktorn wrote:
erikjakan wrote:
Doktorn wrote:Vad hade du för ok/skivor/belägg innan?


Volvo 240 ok och preludeskivor 261x21mm

MVH Erik



vad var det för belägg? Lät inte som svensson-belägg med det skriket?!


Jo mekonomen piss mintex belägg...

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 28 Jun 2011, 09:19
by erikjakan
robert wrote:Hur blev det med incarfilmen som utlovades?


Det finns lite på tuben men båda filmarna har Parkinsons så kvalitén kan diskuteras..

Ska ta en ordentlig rulle den 9/7 på mantorp igen. :)

Mvh Erik

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 29 Jun 2011, 06:29
by erikjakan
robert wrote:jaha, trodde du hade kamera i bilen på gatebil...


Hann aldrig montera den innan så dem som åkte med fick filma efter bästa förmåga. :p

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 29 Jun 2011, 13:06
by Blöjan
Om du kör asconan på lördag så kan jag sitta bredvid o filma :mrgreen:

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 29 Jun 2011, 22:04
by Pimplaren
Passagerarsidan är lätt bokad av mig, iallafall nåra varv :)

Fan det var lattjo idag... synd att "den ybderfeta 765" plattan inte orkar hålla emot mer än 20 mil........ lär plocka ned lådan och schimsa in tryckis med ny lamell.
Pittbullll och fernis? äger 765? ja.. om den är bra inspännd från början :o

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 29 Jun 2011, 22:16
by BusE
Pimplaren wrote:Passagerarsidan är lätt bokad av mig, iallafall nåra varv :)

Fan det var lattjo idag... synd att "den ybderfeta 765" plattan inte orkar hålla emot mer än 20 mil........ lär plocka ned lådan och schimsa in tryckis med ny lamell.
Pittbullll och fernis? äger 765? ja.. om den är bra inspännd från början :o


Jag har inte schimsat in min tryckplatta och funkar fint fortvarande :mrgreen:

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 29 Jun 2011, 22:24
by Pimplaren
Tror det beror på fler faktorer, snabb växling mellan 2 3 började den ge sig på 3an.. men den orkade hålla fullt ut på 4an.
Sen vet jag att din e28 väger många kilon mindre än min m5, skattevikt på 1800 nånting och min gamla e28 med full inredning vägde 1500 med halvtank och turbogrejer!

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 30 Jun 2011, 06:38
by Lukas.
Sen så behöver du inte alltid schimsa, i vissa fall kan den ge fullt tryck från början. Har väl som sagt med många faktorer att göra! Finns en tråd på savar tror jag!

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 30 Jun 2011, 06:43
by Bmwandreas
Brukar bli mellan 0.5 som du har nu Pimplaren och 1mm försänkt.

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 30 Jun 2011, 08:32
by erikjakan
Hur som så lär vi plocka ner lådan inom en snar framtid. Sen skicka tp o ny lamell till nån som kan provtrycka tillsammans med svänghjul.

Mvh Erik

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 30 Jun 2011, 11:25
by Pimplaren
Hell yeah! klart mysko.. man får ta o kolla upp inspänningen extra denna gång! alt köpa dendär rallykopplingen.

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 05 Jul 2011, 22:50
by Blöjan
Jag har en instruktionsmanual hemma om hur man mäter tryckplattan och vilka verktyg osv man ska använda samt alla beräkningar.

Bara att du tar den börjar mäta :)

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 06 Jul 2011, 19:22
by hockne
Tänkte höra går det inte att kapa så som du har gjort och bara korta av hela in suget och ha 2" silikonslangar i mellan?
Image


Eller tänker jag helt fel?

Snart är det dax för dig att komma till garaget igen ;)

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 06 Jul 2011, 19:36
by Pimplaren
Exakt så Erik har gjort, kortat ned ett 2.5L insug för att få plats!

Verkar fungera bra. :mrgreen:

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 06 Jul 2011, 19:42
by hockne
Pimplaren wrote:Exakt så Erik har gjort, kortat ned ett 2.5L insug för att få plats!

Verkar fungera bra. :mrgreen:


Jo men han har ju byggt om helt, jag tänkte bara korta ner det sen 2" slangar i mellan bara.
Erik har ju byggt helt nytt insug.

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 06 Jul 2011, 19:46
by Pimplaren
Ja juste! glömde att han pundade ihop ett alu insug pga spjäll positionen.

Men såklart kan du korta av det, bara slipa i fixa så slangen ligger bra och tätar.
Valenti har gjort så på sin 2.5 m50 i e30 pga platsbrist :mrgreen: dock har inte han laddat något än för han är så seg!

Re: Ascona A m50b20 turbo, 420whp/470wnm

Posted: 06 Jul 2011, 20:05
by hockne
Tackar för svaret m8 :)
Då blir det att fixa ett m50b25 insug, efter som jag har ett cp 2.8 insug.



Pimplaren wrote:Ja juste! glömde att han pundade ihop ett alu insug pga spjäll positionen.

Men såklart kan du korta av det, bara slipa i fixa så slangen ligger bra och tätar.
Valenti har gjort så på sin 2.5 m50 i e30 pga platsbrist :mrgreen: dock har inte han laddat något än för han är så seg!