Page 25 of 26

Posted: 11 Nov 2009, 11:00
by Bmwandreas
1260 räcker till ca 500-550 whp på E85. Fast man kan ju köra 4-5 bar grundtryck också.

Posted: 11 Nov 2009, 11:14
by kimmit
Bmwandreas wrote:1260 räcker till ca 500-550 whp på E85. Fast man kan ju köra 4-5 bar grundtryck också.



takker:-)synd at blokkene er dårlige.var det 6262 med 82A/R du har på den?
dem er utrolig bra dem nye Billet turboene til presicion.du fikk en nydelig effekt kurve på den :D

Posted: 11 Nov 2009, 11:47
by Bmwandreas
kimmit wrote:
Bmwandreas wrote:1260 räcker till ca 500-550 whp på E85. Fast man kan ju köra 4-5 bar grundtryck också.



takker:-)synd at blokkene er dårlige.var det 6262 med 82A/R du har på den?
dem er utrolig bra dem nye Billet turboene til presicion.du fikk en nydelig effekt kurve på den :D


Japp det är en SC6262 0.82 och de funkar förjävla bra!

Posted: 11 Nov 2009, 14:05
by Grefven
kimmit wrote:takker:-)synd at blokkene er dårlige.



är dom verkligen så värst dåliga? det är ju inga små effektuttag heller.

många 4cyl som ligger nära gränserna med 700hk oavsett fabrikat. man kan väl knappt begära mer heller. är ju 190hk original och det håller de bra för =)

evo-blocket ser bättre ut om man vill ha bäst utgångspunkt iaf.

EVO

Image

standard.
Image

Posted: 11 Nov 2009, 14:28
by kimmit
bullen! wrote:
kimmit wrote:takker:-)synd at blokkene er dårlige./quote]


är dom verkligen så värst dåliga? det är ju inga små effektuttag heller.

många 4cyl som ligger nära gränserna med 700hk oavsett fabrikat. man kan väl knappt begära mer heller. är ju 190hk original och det håller de bra för =)

evo-blocket ser bättre ut om man vill ha bäst utgångspunkt iaf.

EVO

Image

standard.
Image


klart det er mye med 700hk..men jeg tror at vi har blitt bitt av bassillen og 700hk er omtrent blitt dagligdags for motor trimmere..det var en del forskjell på lager bukkene på evo og standard...

Posted: 11 Nov 2009, 17:22
by micke999
hur är registret jämnfört med bullens maskin?han har mindre avgashus väl?

Posted: 11 Nov 2009, 17:29
by Bmwandreas
Skiljer nog 1000 rpm tack vare evovevaxlen och mindre avgashus/BB option. Men det är sjukt vad mer volym gör för effekten.

Posted: 12 Nov 2009, 02:10
by micke999
okej

Posted: 15 Nov 2009, 23:11
by Bäckis
Vill någon betala 175000kr så är de till salu så jag kan bygga en monsterpuffra direkt till min Chevelle, annars står den race ready och väntar på våren.

Är så sugen på en riktigt fin LS smälla till Chevellen och sen börja bygga en dragracebil när de är klart :)

Posted: 15 Nov 2009, 23:33
by Andy_b
jag kan ta den på räntefri avbetalning i 175månader bäckis
så du blir av med den menar jag .. :lol:

Posted: 15 Nov 2009, 23:37
by Bäckis
Ha ha ha, du är inte klok :) Jag vill inte heller bli av med den, den är grym men utrymmes och pengaskäl gör att jag överväger det.

För att klargöra för att undvika frågeställningar: All info finns i denna tråd, priset är helt fast och diskuteras inte. Bilen är 100% turn key.

Bilen säljes endast för att möjligöra monsterpuffra i min Chevelle redan 2010 vilket annars blir först 2011 då pengarna inte räcker till.

Blir den såld blir den såld, blir den det inte ligger jag inte sömnlös för jag gillar den som fan.

Posted: 16 Nov 2009, 12:30
by Andy_b
hahaha försöka duger ju

Posted: 16 Nov 2009, 22:54
by jimpa
sälj bort nu och skaffa en racebil din gamle stofil :lol:

Posted: 21 Nov 2009, 13:20
by Bäckis
Idag har jag tagit ut henne och tvättat in finvädret. Hon är bra fin :)

Kan även byta den mot fint racechassie och pengar alt turn key racebil.

Posted: 22 Nov 2009, 10:49
by Tingsdalsracer
Den är för djävla fin den touringen,, helt klart bland de snyggare jag har sett.

Posted: 22 Nov 2009, 15:03
by Grefven
den är lika fin under skalet som på utsidan oxå. finns inte rost på den bilen.

bilen rullande utan maskin osv är fan värd stora pengar bara det. den har ju allt det värsta från ppf hyllorna.

Posted: 14 Dec 2009, 10:05
by Bäckis
Jag kan ta en standard M3 E30 i inbyte om någon har en som de tröttnat på att fisa ikring i.