Page 25 of 66
Posted: 22 Feb 2009, 16:48
by Bmwandreas
Tingsdalsracer wrote:Nu får du se till o skaffa dig nåt riktigt ekipage att frakta den på, på tiden ni skaffar en riktig PPF racebuss som ni kan kuska runt med. Ingen trailer härk som halva bilen håller på att trilla av:)
Skitskoj att du är klar tidigt och att det blev en bra kurva, sjukt med effekt tidigt
/P
Nu är ju laddet sänkt i botten. Kan ladda 1.8 bar från 4000 rpm om jag vill. Men då blir det fruktansvärt vrid
Posted: 22 Feb 2009, 19:43
by wuffee
Har en Buss du kan få köpa som ännu inte är ombyggd, va tänkt att bli servicebuss till rallycross bilen, men brorsan sadlade om till rally..
Motorn ligger i mitten av bussen så de är ju bara lasta in där bak å köra
Mvh
Uffe
Posted: 22 Feb 2009, 19:49
by Bmwandreas
Buss är inte aktuellt får våran del. Ingen har körkort eller pengar till något dylikt. Vi åker vagn och hoppas vi kan grilla istället för att skruva
Posted: 22 Feb 2009, 20:05
by Magnaten
Bmwandreas wrote:Buss är inte aktuellt får våran del. Ingen har körkort eller pengar till något dylikt. Vi åker vagn och hoppas vi kan grilla istället för att skruva
annars så sköter jag grillningen å ni skruvar
Posted: 22 Feb 2009, 20:10
by Tingsdalsracer
Bmwandreas wrote:Buss är inte aktuellt får våran del. Ingen har körkort eller pengar till något dylikt. Vi åker vagn och hoppas vi kan grilla istället för att skruva
Hahaha,, den var bra. Hoppas du får rätt, tycker annars buss är stuprätt:)
Posted: 22 Feb 2009, 20:53
by Krigh
Grattis. Vad blev det för vridmoment?
Posted: 22 Feb 2009, 21:40
by Bmwandreas
Nerställt till en bit över 1400 nm. Räcker det inte kan det ökas markant. Men som det är nu spar man på turbin/låda.
Posted: 23 Feb 2009, 09:18
by swedrift
Bmwandreas wrote:Nerställt till en bit över 1400 nm. Räcker det inte kan det ökas markant. Men som det är nu spar man på turbin/låda.
Skall jag spara lencolådan på hyllan åt dig ?
Det kommer att spruta delar från den där th400 :an, he he
Grattis till en bra körbar motor !
Mvh Micke
Posted: 25 Feb 2009, 00:06
by woken
Grattis till en fjärdeplats på DTE's top tio lista över vassaste motorer som bromsats där!
http://www.dteracing.se/
Syns på kjula.
Posted: 25 Feb 2009, 00:12
by Nisse Järnet
COOLT
Posted: 25 Feb 2009, 09:46
by Bmwandreas
Haha 4:e plats med en nästan standard motor är fränt
Posted: 25 Feb 2009, 10:31
by Nisse Järnet
SB dessutom, kolla top 3 dom har ju baffemaskiner
Posted: 25 Feb 2009, 18:38
by Martin Lundkvist
Fan va fränt!! Fint med register fick du med! Visst är det trivsammt med stora avgashus!?
Coolt med så mkt standard prylar i maskin!
I min sb så är det endast termostatpackningen som är standard...
MVH
Posted: 25 Feb 2009, 18:50
by Bmwandreas
Martin Lundkvist wrote:Fan va fränt!! Fint med register fick du med! Visst är det trivsammt med stora avgashus!?
Coolt med så mkt standard prylar i maskin!
I min sb så är det endast termostatpackningen som är standard...
MVH
Jag tycker det är helt sjukt att det kan ladda så tidigt med 110 mm turbin. Men man är ju inte van med V8
Posted: 25 Feb 2009, 18:58
by Martin Lundkvist
Ja kanske lite sjukt men motorn är ju typ nästan dubbelt så stor som en bmw 6a och det sitter ju fina toppar på dem dära ls1.
Ska bli intressant o se i sommar hur det tar sig fram på bananen!
Posted: 25 Feb 2009, 19:00
by Bmwandreas
Bara jag får bra hjälp med bakvagnen så ska man kunna köra lite 7 sec repor. Vi har inge koll alls på 4-länk
Posted: 25 Feb 2009, 19:03
by larsson
finns nåt program man kan köpa som heter 4-link wizard tror jag det var.. men annars prata lite med pro-mille han kan nog ha gansak bra koll på det tror jag ..
M V H larsson