Page 25 of 80
Posted: 30 Aug 2007, 10:46
by Bäckis
Herregud, nu är botten nådd
Posted: 30 Aug 2007, 10:55
by Zwofurti
oh shit!
Kan nån fara hem till jonas å se hur han mår?
Posted: 30 Aug 2007, 19:32
by Nisse Järnet
Hahaha
Posted: 30 Aug 2007, 20:02
by wuffee
Jag, bara jag som tycker de är stenhårt iaf
..
Så de "ska" se ut
..
Mvh
Posted: 30 Aug 2007, 23:02
by M3JONAS
Haha, man känner sig nästan lite utmobbad...
Fast det är klart, man ska väl vara glad att man inte blir bannad från bmw turbo forumet när man åker kompressor eller sugmotor...
Posted: 06 Sep 2007, 15:29
by M3JONAS
Nu har kompressorn skruvats isär. Såg ingen direkt solklar anledning till att det rasat men det har ju gått varmt och rotorerna har gått emot varandra. En oklar sak är hur det kommer sig att jag har haft så lågt laddtryck.
Teoretiskt sett så ska laddtrycket ligga på ca 2,0bar men i insuget har det varit ca 1,5bar. Frågan är då om det varit någon form av strypning före eller efter kompressorn.
Fick iaf ett riktigt bra pris från JM Tech på en sprillans ny kompressor som dessutom är lite större än den nuvarande
Får se hur det blir om någon månad eller så när det känns färdigåkt för säsongen...
Posted: 06 Sep 2007, 15:32
by HULTA
turbo turbo turbo
Posted: 06 Sep 2007, 15:38
by ScratcH
Härligt att kompressor planerna lever kvar.
Lite nyfiken på hur skruvarna ser ut, kan man besvära att fråga om en bild?
Mvh
/Jonas
Posted: 06 Sep 2007, 15:48
by Blown M5
M3JONAS wrote:Nu har kompressorn skruvats isär. Såg ingen direkt solklar anledning till att det rasat men det har ju gått varmt och rotorerna har gått emot varandra. En oklar sak är hur det kommer sig att jag har haft så lågt laddtryck.
Teoretiskt sett så ska laddtrycket ligga på ca 2,0bar men i insuget har det varit ca 1,5bar. Frågan är då om det varit någon form av strypning före eller efter kompressorn.
Fick iaf ett riktigt bra pris från JM Tech på en sprillans ny kompressor som dessutom är lite större än den nuvarande
Får se hur det blir om någon månad eller så när det känns färdigåkt för säsongen...
Hur stort spjäll har du? Har du mätt vacuumet mellan spjäll & kompressor på fulllast/maxvarv? för litet spjäll kan sabba mycket ..
Posted: 06 Sep 2007, 16:57
by M3JONAS
Blown M5 wrote:Hur stort spjäll har du? Har du mätt vacuumet mellan spjäll & kompressor på fulllast/maxvarv? för litet spjäll kan sabba mycket ..
Har faktiskt gjort det och det har inte varit något undertryck där, mao bör det inte vara någon strypning där.
Spjället är från bmw 740 och är på 80 eller 82mm.
Posted: 06 Sep 2007, 17:29
by M3JONAS
ScratcH wrote:Härligt att kompressor planerna lever kvar.
Lite nyfiken på hur skruvarna ser ut, kan man besvära att fråga om en bild?
Mvh
/Jonas
Visst kan du få se dem:
Posted: 06 Sep 2007, 17:39
by Magnaten
eeeooouuuhhhhh satans va det ser ut
Posted: 06 Sep 2007, 18:13
by Blown M5
ojoj
... Men angående laddtrycket där så försvinner väl nog en del genom IC:en oxå? En turbomaskin kan man väl inte se på samma sätt hur tryckfallet blir, om man inte mäter före & efter Ic? En kompressor är ju växlad som man räknat så då blir ju tryckfallet ganska uppenbart i jämförelse.
Posted: 06 Sep 2007, 19:59
by ScratcH
De där skruvarna har sett bättre dagar
Finns det risk att det kommit metallspån i motorn
Posted: 07 Sep 2007, 09:26
by M3JONAS
Magnaten wrote:eeeooouuuhhhhh satans va det ser ut
Ja de är lite smådåliga.
Men jag kan väl räkna med att du fräser ett par nya till mig innan helgen?
Posted: 07 Sep 2007, 09:28
by M3JONAS
ScratcH wrote:De där skruvarna har sett bättre dagar
Finns det risk att det kommit metallspån i motorn
Visst kan det ha kommit in men turligt nog är det alu i skruvarna så det borde inte ställa till alltför mycket.
Posted: 07 Sep 2007, 10:31
by Fido85
inte så najs preecis
skippa kompressorn och läggg turbo
låta kompressorn vara för v8 pojkarna