Zwofurti wrote:Hehe ska bli kul att se hur eran sekventiella lådgrej funkar!
Är bara en grej som ska gnistas kvar, sen äre fräsning av hus samt lite små-skit. Själva principen vet jag funkar. dock så är det överföringen från spaken till axeln som jag är lite osäker på, tror att om de blir knas så är det med den delen.
Men det är en grej som det går att köra bilen utan, så det kommer nog inte läggas ner så mkt energi på den försen åtminstonde motorn är bromsad.
robbz wrote:satan, duktiga killar det där, fräck bil, men ack så tråkig motor....men den gör sig säkert kanon på bana, vilket målet kanske är?
det är kul att det finns fler som orkar lägga ner lika mycket enrgi på custom tillverkning som vi, istället för att klippa o klistra med gammalt originalskit ....
med nobbes hjälp ska ska vi nu köra stenhårt tills kärran är klar, idag skickades det mesta av elsystemet i sopen, samt så kapades torpeden upp ordentligt, så nu blir min förarplats nästan i baksätet med förlängd och sänkt rattstång, (känns ruskigt ovant att sitta så långt bak kan jag säga) motorn hamnar så långt in i bilen, så ska jag byta stift så får jag byta 5 och 6:ans stift innifrån bilen .... och då rök även original pedalerna, så nu håller jag på och bygger ett pedalställ med bromsvåg.
bilder på detta kommer snart. /mvh
Mer å mer, värre å värre..
Va det inte du som skulle ha ut bilen till sommarn??
Haha, men det blir tokgrymt..
Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm www.insanity.se
Fear This wrote:fyfaan de här e favvotråden nr 1, de enda som ja saknar e att ni har börjat snika på bilderna:)
tack fear, ska styra upp med bilder imorrn, just nu är det inte så mycket att fota, ett sönderkapat bilskrälle.....
stefan: du vet hur det är, man gör en grej, sen vill man ju såklart göra den bättre och gärna värre, sen bär det iväg ...
och nobbe, imorrn kör vi hårt, måste ligga i nu innan storken min kommer till augusti.....och som du säger, så är det mycket viktigare än en bil, så det gäller att hinna klart innan dess ......
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Som peppe skrevade, modertråden av all gaytillerkning
jag tror din bil kommer röra på sig sen också, sätt fart nu så vi får se lite breisladdfilmer 2007
kan medela att plenumet till insuget kommer bli delbart och i kolfiber... så jag hoppas att det kommer se bra ut och att det även ger lite pulver samtidigt...
/mvh
Åh fi fan va fint
kolla den här oscars audi TT, den slår nog eran i gaytillverkning, kolla på hans insug BTW, förbannat snyggt men DYRT!
Robbz va uppe i garaget och ja kika förbi mekar klädd för att hjälpa han lite nu när han börjar få de stressigt att få allt klart tills knodden landar.
Kommer upp lite bilder på det snart! Kan säga att de blev mkt mkt klippa av kablar och kapa med tidersågen. så nu hamnar både chafören och motorn lååångt bak Såpass långt bak så jag tror att det kommer behövas stöd-hjul i arslet.
Gallardo wrote:Men det är ju trots allt en liten frisörbil ändå
Agree!
BTW: skulle inte du ställa in IS:en i garaget hos in nu i vinter och bygga turbo?
då så, nu har vi fixat en hel del i garaget,
vi slet ur all äcklig el idag, bromssystemet (ABS) åkte oxå i soptunnan,även vindrutetorkarna har gjort sitt, sen satte vi i min slit o släng motor för att bygga nya motorfästen.
så nu hamnar motorn ca 25cm längre bak mot original, dvs att cyl 5 och 6 hamnar inne i kärran, nu ska vi bara sänka och förlänga rattstången så vi får plats med ett ordentligt insug, sen ska grenröret byggas.
här kommer lite bilder.
Här är mitt nyfrästa block med....
Här är min nysvetsade bakvagn för M5 3.91 diff, med justerbar camber
samt toe in vinklar..
Last edited by robbz on 04 Feb 2007, 23:08, edited 2 times in total.
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
se där, nu kom de eftertraktade bilderna! nu e ja skitnöjd bara ett litet tips, vet inte om ni köpt de "justerbara kitet" för hjulvinklarna eller tillverkat själv? jag köpte ett sånt tidigare till min förra bakvvagn och svetsade dit det så att ville jag kunde ja som minst ha samma camber som original.. anyway så räckte det inte på långa vägar att få raka hjulvinklar med det.. så när vi gjorde på polarns bil nu i vinter tillverkade han större exenter till bultarna och längre ovala hål så det räckte till för att få raka hjulvinklar.. känns som du kommer behöva raka vinklar med 900+ och vill åka på bakhjulen
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
jo
jag pratade med ärtan, och han sa samma sak, så jag flyttade upp plattorna ytterligare några mm än vad han hade på sin, och han åkte ju ganska snabba 60fots tider, får hoppas det räcker, annars blir det till att modda
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:jo jag pratade med ärtan, och han sa samma sak, så jag flyttade upp plattorna ytterligare några mm än vad han hade på sin, och han åkte ju ganska snabba 60fots tider, får hoppas det räcker, annars blir det till att modda
/mvh
oki bra där! tänkte de vore surt om de va fel och allt e på plats, lättare å modda nu när allt fortfarande e nere isf:)
Nobbe wrote:Robbz: Kikade på Fear This tråd nyss! Hmm..Håll garaget låst när du inte är där, så ja inte far illa åt din bil med kapen
haha sätt kapen du nobbe, gör de bara
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla