e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

ippe wrote:Det känns ju så.. Tur man har bra polare :) Var just och skruvade av ett m30 hjul från en e30! stort tack till joel!

Jag och toby krigar vidare nu!


Du menade m20 va tröttmössa ? 8)
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Nej :) Nu är det 240mm som gäller med 765 platta!
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

Aha du ska vara med bigboysen effekt mässigt ! Najs då...

Live uppdatering i garaget ? :)
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Är ensam nu så då blir det genast tyngre... Lådan och koppling sitter på plats iaf.. Har fintliret på insuget kvar och lite soppadragning
sen tänkte jag vevaigång om jag är vaken :)
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

ippe wrote:Är ensam nu så då blir det genast tyngre... Lådan och koppling sitter på plats iaf.. Har fintliret på insuget kvar och lite soppadragning
sen tänkte jag vevaigång om jag är vaken :)


Fan det var inte mkt det...
Du borde vara klar när solljuset börjar komma snart vid 03:30-04:00 ca :wink:
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Får hoppas det, var dock en rejäl underdrift på arbetet som är kvar, men kortfattat! Orkar inte stressa ihop något heller när jag lagt sån stor energi på få allt bra.

Kul att någon följer mig iaf :)
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

ippe wrote:Får hoppas det, var dock en rejäl underdrift på arbetet som är kvar, men kortfattat! Orkar inte stressa ihop något heller när jag lagt sån stor energi på få allt bra.

Kul att någon följer mig iaf :)


Så klart... :)
Jobbar man natt så måste man hålla sig uppdaterad !
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Liknar ju en blogg...

Flöt på fint inatt 26h konstant mek ;), sket sig dock med m20 startmotorn, sitter en moddad m30 där nu och det ville ändå inte lira.. tålamodet började sina och i samma veva blir jag medsliten till piteå av polarna.

Allt annat verkar stämma tät på bränsle och olja, blir faktiskt riktigt fint! bilder kommer!

tack fredde för sällskap utan whine!
User avatar
ToTTeN
Posts: 1806
Joined: 07 Aug 2008, 21:09
Location: Töreboda

Post by ToTTeN »

Duktig du är
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

ToTTeN wrote:Duktig du är


Det värmer :)
Last edited by ippe on 07 Jun 2010, 09:29, edited 1 time in total.
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

ToTTeN wrote:Duktig du är


Det värmer :)

Det här kan sammanfatta kvällen\natten rätt bra.....

Image

Image
Image

Var ett jävla strul innan jag fick startmotorn att lira på m30 hjulet. Har i stort sett hållt på hela natten m20 m50 och m30 ja allt vad det heter.. Tillslut fick jag trots helt förstörd med broders hjälp ihop allt sådet det lirar med startmotorn och är TYST.

Med Emils hjälp startar den säkert också, nu måste jag sova någon timme sen fara och montera lite bränsle matning , Känns sådär att fara och bromsa med en 255 intank....

Mappning hos ppf imorgon 8)
Last edited by ippe on 07 Jun 2010, 09:33, edited 1 time in total.
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Ingen som råkar sitta på en 044 tillsalu, hellst mellan skellefteå - avesta?!

PM eller ring\sms 0730970524
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Först av allt stort tack till Emil och Erik.. För trött för att kunna tänka rakt och med händerna blödandes har det sista plocket gjorts idag.. hinner inte få ihop allt inför imorgon. Fattas fortfarande en bränslepump... En 255 intank motiverar inte en resa till avesta helt enkelt..

Bilen är startad och puttrar fint efter att Erik har hjälpt till med kamaxeljustering, blev riktigt bra!

Image


Sen en sammanfattning av dessa rätt intensiva dagar, mest för min egen skull!

Det hela startade ju rätt dumt när jag insåg att jag inte kommer hinna få tillbaka min Nukerail och runners från modifiering hos SKR. Började genast knåpa ihop ett eget i svartstål.

Ronny ställde upp som vanligt och ordnade orginalrailen, bort med btr och dit dubbla an6 matningar med en an6 retur i mitten. Blev riktigt bra, tror jag ska åka med den istället för Nuken..

Image

Image

På lördag morgon när sista finliret med insuget ska blir klart ringer det från posten, dom är hos mig med ett expresspaket från SKR?!

Jaha, mäkta förvånad, första paketet som har anlänt till mig på en lördag, det händer helt enkelt inte.

Ett antal timmar i onödan med andra ord..

Observera spridarvinkeln...

Image

Har blivit mycket fara runt med e30in

Image

40mil på 55mil endast full mutter, lite skillnad från e36an ;)


Planeringen sket sig dock rejält redan i fredags natt när jag insåg att jag fått fel svänghjul, hämtade det fredag eftermiddag efter har varit på planing och balansering. Tur att Jolle ställer upp som vanligt och släppte in oss i hans garage mitt i natten för att riva hans m30 och plocka svänghjulet med startmotor.

Image

Image
Image

Image

Natten mot idag blev det somsagt skruvning med startmotorn i för många timmar, som tillslut löste sig.


Tack alla som ställt upp ni vet vilka ni är.
Löjligt vad man kan lägga ner energi på en biljävel.. All stress känns gjord i onödan, dock är jag glad att jag varit nogrann som aldrig förr. Fattas väl bara ett rejält ras nu när den är ihop ;)



Image

Image

Image

Image
Last edited by ippe on 08 Jun 2010, 03:29, edited 1 time in total.
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Glömde ju det viktigaste. Film från uppstart!

Startade direkt på gamla mappen från 2.8an, blev även rätt fint gassvar i maskineriet lite senare när emil fingrat på mappen!

http://www.youtube.com/watch?v=BGaJ8lMak5w
User avatar
TobyMontana
Posts: 79
Joined: 04 Dec 2007, 21:06
Location: Umeå

Post by TobyMontana »

Snyggt filmat :wink:
Fd 4wd åkare!
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

gott iallafall att du har fått ihop det, iaf lite plåster på såren att det inte blev bromsat, skönt att ha massa slit bakom sig istället för framför sig :)
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Thörn wrote:gott iallafall att du har fått ihop det, iaf lite plåster på såren att det inte blev bromsat, skönt att ha massa slit bakom sig istället för framför sig :)


Ja det känns riktigt skönt! Blev flyg nu istället för slirande e36 till norge :) Kanske lika bra det iofs.

Planen är nu att leta upp en till 044 sen mappa det som går på gatan (emil tror dock vi klarar av att bottna 1200cc spridarna) sen ta den till en bänk och kolla läget!
Post Reply