Först av allt stort tack till Emil och Erik.. För trött för att kunna tänka rakt och med händerna blödandes har det sista plocket gjorts idag.. hinner inte få ihop allt inför imorgon. Fattas fortfarande en bränslepump... En 255 intank motiverar inte en resa till avesta helt enkelt..
Bilen är startad och puttrar fint efter att Erik har hjälpt till med kamaxeljustering, blev riktigt bra!
Sen en sammanfattning av dessa rätt intensiva dagar, mest för min egen skull!
Det hela startade ju rätt dumt när jag insåg att jag inte kommer hinna få tillbaka min Nukerail och runners från modifiering hos SKR. Började genast knåpa ihop ett eget i svartstål.
Ronny ställde upp som vanligt och ordnade orginalrailen, bort med btr och dit dubbla an6 matningar med en an6 retur i mitten. Blev riktigt bra, tror jag ska åka med den istället för Nuken..
På lördag morgon när sista finliret med insuget ska blir klart ringer det från posten, dom är hos mig med ett expresspaket från SKR?!
Jaha, mäkta förvånad, första paketet som har anlänt till mig på en lördag, det händer helt enkelt inte.
Ett antal timmar i onödan med andra ord..
Observera spridarvinkeln...
Har blivit
mycket fara runt med e30in
40mil på 55mil endast full mutter, lite skillnad från e36an
Planeringen sket sig dock rejält redan i fredags natt när jag insåg att jag fått fel svänghjul, hämtade det fredag eftermiddag efter har varit på planing och balansering. Tur att Jolle ställer upp som vanligt och släppte in oss i hans garage mitt i natten för att riva hans m30 och plocka svänghjulet med startmotor.
Natten mot idag blev det somsagt skruvning med startmotorn i för många timmar, som tillslut löste sig.
Tack alla som ställt upp ni vet vilka ni är.
Löjligt vad man kan lägga ner energi på en biljävel.. All stress känns gjord i onödan, dock är jag glad att jag varit nogrann som aldrig förr. Fattas väl bara ett rejält ras nu när den är ihop