Page 24 of 42
Posted: 08 Jan 2008, 09:56
by moonzhine
sånt pyssel för att dölja nå så fint
kör utan plastkåpa istället
Posted: 08 Jan 2008, 12:09
by AndreasT
Nä klart man skall se Bmw M Power loggan
Fick lev i morse på lite delar, nu kan jag sätta igång med göra klart bränslesystemet iallafall. Fattade lite delar som kommer senare men det tråkiga är att kolvarna är feltillverkade. Komphöjd, komp etc verkar stämma men ventilurtagen är på tok för små. Inte första gången det händer för mig =(.
Posted: 08 Jan 2008, 12:56
by pelko
Surt att du fick fel kolvar
Det kommer la dröja ett par månader nu igen tills du får hem rätt?
mvh Mathias
Posted: 08 Jan 2008, 13:00
by AndreasT
Får köpa av PPF om dom inte vill fixa det snabbt, så jag får ihop maskinen
Posted: 08 Jan 2008, 14:11
by moonzhine
hehe jo de är klart..
fan va surt med kolvarna då,nu vågar då inte en annan beställa heller
vart köpte du alla Earl´s kopplingar?
Posted: 08 Jan 2008, 14:21
by AndreasT
Köpte alla kopplingar hos summit.
Posted: 08 Jan 2008, 15:09
by wuffee
Du kan inte bara lämna iväg kolvarna till någon mekanisk verkstad som gör biffigare ventil urtag då?
Mvh
UFfe
Posted: 08 Jan 2008, 15:42
by AndreasT
Jag undersöker detta, men vet inte om det finns tillräckligt med material ovanför topringen.
Här är en bild:
Posted: 08 Jan 2008, 15:43
by Bmwandreas
Du behöver inte ha djupa ventilurtag när man inte kör vanos.
Posted: 08 Jan 2008, 15:46
by Bonje
Okej..
Men vad skulle skillnaden vara om du fick dom med djupare ventilurtag eller om någon fräser dom djupare i efterhand, det blir ju lika lite material kvar i begge fallen?
Posted: 08 Jan 2008, 15:51
by AndreasT
Jaha, Andreas hur djupa bör man ha då utan vanosen? Dessa är cirka 2.5-3mm grundare än org.
Bonje, tänkte mest att topringen är lite mer uppflyttade än org, så hade man gjort lika djupa ventilurtag som org hade säkerligen den vart nerflyttad. Men behövs det inte så djupa så skall nog dessa funka fint.
Posted: 08 Jan 2008, 16:56
by Bmwandreas
Inte alls djupa, insugskammen ska bara vara öppen 1mm i öd. Den är säkert öppen 5mm med vanos..
Posted: 08 Jan 2008, 17:27
by AndreasT
Jaha, det var trevligt att höra. Tackar!
Posted: 09 Jan 2008, 23:07
by AndreasT
Har dragit alla soppa ledningar idag, jävligt smidigt med Earls kopplingar och slang men dyrt. Tog ner framvagnen idag, så nu blir det att byta alla bussningar och spindelleder. Började renovera bromsoken idag så dem ser fräscha ut. Funderar även på köpa en uppsättning coilover, får bli någon billig variant då pengarna börja sina isådannafall.
Posted: 11 Jan 2008, 09:40
by Thörn
Fasen vad snyggt du fick grenrör/motorfästet!
falsverktyg finns på eminenta CMK
Posted: 11 Jan 2008, 21:16
by AndreasT
Tackar Thörn, det är fan inte mycket rum kvar nu. Det är så t.o.m motorbussningarna kommer ivägen för downpipen, så idag svarvade jag nya bussningar i delrin som är lite smalare än org. Återstår gänga i pinnbult på undersidan.
Nu är i princip allt byggt så snart bär det av till motorrenoveraren
Posted: 13 Jan 2008, 11:57
by AndreasT
Då var man iväg imorse hos motorrenoveraren och lämnade alla delar.
Tyvärr var det fullt upp där så får vänta 1 månad åtminstonde. Men har en del att göra med karossen nu så det blir nog bra.