Nä klart man skall se Bmw M Power loggan
Fick lev i morse på lite delar, nu kan jag sätta igång med göra klart bränslesystemet iallafall. Fattade lite delar som kommer senare men det tråkiga är att kolvarna är feltillverkade. Komphöjd, komp etc verkar stämma men ventilurtagen är på tok för små. Inte första gången det händer för mig =(.
Okej..
Men vad skulle skillnaden vara om du fick dom med djupare ventilurtag eller om någon fräser dom djupare i efterhand, det blir ju lika lite material kvar i begge fallen?
Jaha, Andreas hur djupa bör man ha då utan vanosen? Dessa är cirka 2.5-3mm grundare än org.
Bonje, tänkte mest att topringen är lite mer uppflyttade än org, så hade man gjort lika djupa ventilurtag som org hade säkerligen den vart nerflyttad. Men behövs det inte så djupa så skall nog dessa funka fint.
Har dragit alla soppa ledningar idag, jävligt smidigt med Earls kopplingar och slang men dyrt. Tog ner framvagnen idag, så nu blir det att byta alla bussningar och spindelleder. Började renovera bromsoken idag så dem ser fräscha ut. Funderar även på köpa en uppsättning coilover, får bli någon billig variant då pengarna börja sina isådannafall.
Tackar Thörn, det är fan inte mycket rum kvar nu. Det är så t.o.m motorbussningarna kommer ivägen för downpipen, så idag svarvade jag nya bussningar i delrin som är lite smalare än org. Återstår gänga i pinnbult på undersidan.
Nu är i princip allt byggt så snart bär det av till motorrenoveraren
Då var man iväg imorse hos motorrenoveraren och lämnade alla delar.
Tyvärr var det fullt upp där så får vänta 1 månad åtminstonde. Men har en del att göra med karossen nu så det blir nog bra.