Page 24 of 42

Posted: 05 Jul 2007, 19:12
by Chrille
Bakvagnen är nere:

Image



Läge o måla lite... Är för snål för att lämna in på blästring.
Stålborste och svart hammarlack duger fint:

Image
Image




Tanken läcker lite i skarven mellan över och underdel. För att inte mista min titel som sveriges snålaste biltrimmare gör jag ett försök att laga skiten i stället för att köpa en ny.

På med en jävla massa kemisk metall, vet inte exakt var det läcker så det var lika bra att kleta hela vägen runt om:

Image
Image
Image

Sen på med en jävla massa färg :)

Image

Posted: 05 Jul 2007, 23:02
by Porris
ja du lär ju inte mista din titel än på långa vägar i alla fall :lol:

Posted: 06 Jul 2007, 07:21
by Nisse977
Intressant bygge! :D

En fråga efter att ha läst igenom tråden ang originalmotor Vs moddad när man överladdar :!:
Jag hade uppfattningen att man kunde ladda ca 1bar när motorn är helt orörd. Självklart förutsätter jag att ingen detonation sker för då pajar saker rätt fort....

Min motor ska väl få sig lite överladdning en vacker dag också. Hade tänkt 0,75bar. Den är helt original när det gäller förstärkningar. (sen att den är trimmad är en annan sak) Toppen är planad och ny originalpackning monterad. Ska detta eventuellt inte hålla till 0,75bar då menar ni?

Jag kör nästan bara bana med bilen, så den går på max hela den tiden. Då vill man inte blåsa toppackningen osv. Hade tänkt överladda med kompressor.

:roll:

Posted: 06 Jul 2007, 07:45
by JaJsEn
den kommer nog allt att hålla, så länge du har dig ett programerbart sprut o tendning.

mvh Erik

Posted: 06 Jul 2007, 07:57
by Nisse977
JaJsEn wrote:den kommer nog allt att hålla, så länge du har dig ett programerbart sprut o tendning.

mvh Erik

Har DTA E48 så det är lungt :)

Tackar för svaret! :wink:

Posted: 06 Jul 2007, 09:29
by Chrille
Porris wrote:ja du lär ju inte mista din titel än på långa vägar i alla fall :lol:


Hehe, Jag hade ingen annan färg än silver, och jag hade ingen lust att åka o köpa mer svart så det fick bli som det blev med tanken.

Visst, den ser förjävlig ut men är förhoppningsvis tät och lär nog inte rosta utifrån ialla fall :)

Posted: 10 Jul 2007, 20:42
by Krillian
Hur fick du av den Handbroms vajern????

nån har kapat ex så som på din bild men jag vet inte hur man får av den :?: :?:

Mvh Kristian



Chrille wrote:Bakvagnen är nere:

Image


Posted: 11 Jul 2007, 18:35
by Svintoleffe
Krillian wrote:Hur fick du av den Handbroms vajern????

nån har kapat ex så som på din bild men jag vet inte hur man får av den :?: :?:

Mvh Kristian



Chrille wrote:Bakvagnen är nere:

Image




Du tar en stor polygrip försöker snurra på vajerhöljet går inte det då tar du o trycker kraftigt neråt o åt sidorna då deformerar du vajerhöljet så får du loss den så gjorde ialalf all jag.

Posted: 11 Jul 2007, 19:42
by Krillian
tacktack..

:roll:

Posted: 12 Jul 2007, 08:49
by Chrille
xtiz wrote:Skippar du bara den där tanken så kan ja sponsra dig med en nästan ny 60l tank. Bmw orginal:D

Mvh


Redan försent.. Monterat o klart :)

Skulle det visa sig den läcker så hör jag av mig :D

Posted: 12 Jul 2007, 08:51
by Chrille
Svintoleffe wrote:
Du tar en stor polygrip försöker snurra på vajerhöljet går inte det då tar du o trycker kraftigt neråt o åt sidorna då deformerar du vajerhöljet så får du loss den så gjorde ialalf all jag.



Det funkade inte för mig...
De satt som fan de där asen.

Fick borra ur dem.

Gå stegvis uppåt i borrdimenson.. Tillslut så släppte hyllsan och följde med borret ut :)

Posted: 12 Jul 2007, 10:22
by Nisse Järnet
Jag hade också problem med handromsskiten! mycket 5-56 och inte ha för bråttom så gick det dock fint med hammare och mejsel utifrån så att säga och slå ut den :) Var nära att klippa den också, men nu slapp man byta :wink:

Posted: 12 Jul 2007, 11:12
by Krillian
Nisse Järnet wrote:Jag hade också problem med handromsskiten! mycket 5-56 och inte ha för bråttom så gick det dock fint med hammare och mejsel utifrån så att säga och slå ut den :) Var nära att klippa den också, men nu slapp man byta :wink:



sorry för OT:

men om man nu måste byta hela handbroms "kablaget" hur fick man loss den där uppe vid handbroms spaken?

Posted: 12 Jul 2007, 22:45
by Chrille
Lossa damasken så ser du...

Posted: 12 Jul 2007, 22:46
by Chrille
I dag vart det långdag i garaget.
Fick lite gjort...


Börjar med en bild på Lunchen...
Macka o saft :)

Image



Bakvagnen och tanken är ialla fall monterad...
Blev ganska porrigt... Bättre bilder kommer

Image





Nu vart det tomt på platsen...
Image



Äntligen nere på egna hjul... dags för provkörning:

http://www.youtube.com/watch?v=u0qhPmKi-s4

Posted: 12 Jul 2007, 23:29
by RoDe
Chrille wrote:
Äntligen nere på egna hjul... dags för provkörning:

http://www.youtube.com/v/u0qhPmKi-s4


Det där gick undan. Vilken kärra :wink: .