Läge o måla lite... Är för snål för att lämna in på blästring.
Stålborste och svart hammarlack duger fint:
Tanken läcker lite i skarven mellan över och underdel. För att inte mista min titel som sveriges snålaste biltrimmare gör jag ett försök att laga skiten i stället för att köpa en ny.
På med en jävla massa kemisk metall, vet inte exakt var det läcker så det var lika bra att kleta hela vägen runt om:
En fråga efter att ha läst igenom tråden ang originalmotor Vs moddad när man överladdar
Jag hade uppfattningen att man kunde ladda ca 1bar när motorn är helt orörd. Självklart förutsätter jag att ingen detonation sker för då pajar saker rätt fort....
Min motor ska väl få sig lite överladdning en vacker dag också. Hade tänkt 0,75bar. Den är helt original när det gäller förstärkningar. (sen att den är trimmad är en annan sak) Toppen är planad och ny originalpackning monterad. Ska detta eventuellt inte hålla till 0,75bar då menar ni?
Jag kör nästan bara bana med bilen, så den går på max hela den tiden. Då vill man inte blåsa toppackningen osv. Hade tänkt överladda med kompressor.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Krillian wrote:Hur fick du av den Handbroms vajern????
nån har kapat ex så som på din bild men jag vet inte hur man får av den
Mvh Kristian
Chrille wrote:Bakvagnen är nere:
Du tar en stor polygrip försöker snurra på vajerhöljet går inte det då tar du o trycker kraftigt neråt o åt sidorna då deformerar du vajerhöljet så får du loss den så gjorde ialalf all jag.
Svintoleffe wrote:
Du tar en stor polygrip försöker snurra på vajerhöljet går inte det då tar du o trycker kraftigt neråt o åt sidorna då deformerar du vajerhöljet så får du loss den så gjorde ialalf all jag.
Det funkade inte för mig...
De satt som fan de där asen.
Fick borra ur dem.
Gå stegvis uppåt i borrdimenson.. Tillslut så släppte hyllsan och följde med borret ut
Jag hade också problem med handromsskiten! mycket 5-56 och inte ha för bråttom så gick det dock fint med hammare och mejsel utifrån så att säga och slå ut den Var nära att klippa den också, men nu slapp man byta
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nisse Järnet wrote:Jag hade också problem med handromsskiten! mycket 5-56 och inte ha för bråttom så gick det dock fint med hammare och mejsel utifrån så att säga och slå ut den Var nära att klippa den också, men nu slapp man byta
sorry för OT:
men om man nu måste byta hela handbroms "kablaget" hur fick man loss den där uppe vid handbroms spaken?