Page 24 of 31

Posted: 15 Feb 2009, 23:35
by Insanity
Får kolla det där, kanske e dags att byta ut mot nå värre.. Förslag?

Va ju bara uppe i 2,15 sist så det borde ju ge endel till tycker man..

Posted: 15 Feb 2009, 23:38
by Bmwandreas
2st A1000 funkar också.

Posted: 15 Feb 2009, 23:41
by Cruelty
kul att se dig bygga vidare stefan!

Posted: 15 Feb 2009, 23:41
by s2_i_e30
ja kör med en weldon luring.. inte billig men specad till 1200 metanol ar ja för mig.. riktigt ass..

Posted: 16 Feb 2009, 07:02
by r.ivars
kör hårt =) men skit i pelkos 900.2, 900.8 är det du ska över då är du i mål igen sen 8)

Posted: 16 Feb 2009, 08:10
by vectramicke
Kul att du e på gång igen! Den e sjukt fin dendär E36an!

Men allvarligt talat, när har ni tänkt att ni ska ha användning för era 900+hk på hjulen?? :lol: efter att ha sett bäckis 10.18 repa med 150hk mindre på hjulen :?

Posted: 16 Feb 2009, 09:11
by Insanity
Det handlar inte om det.. Men jag förstår hur ni tänker..

Det är de här jag tycker är kul, bygga och se resultatet!

Att köra nån bra tid är mer ett stort plus! :wink:

Posted: 16 Feb 2009, 09:40
by vectramicke
nä, de e klart det är kul när det man bygger ger resultat! Är ju roligare å ligga i garaget å pula än å köra. Tänker du komma över till åland å köra iår?

Posted: 01 Mar 2009, 22:13
by Insanity
Har nu rivit ur motorn och plockat isär den..


Visste redan innan bromsningen förra året att den va otät i avgas ventilerna men tänkte köra den sommarn för att sen plocka av toppen å mira den då det inte är så kul att lyfta den i onödan med pyramid ringar..

Men nu fick jag svar på varför när jag lyfte toppen..
Ventilerna har tagit i pyramidringen och krökt talriken och med det tagit i kolvarna lite då å då!! Hmm, jätte kul!

Image

Image

Samma ventil bara snurrat den 180grader

Image

Image

Och samlingen avgasventiler..

Image

Image

Måste ha tag på en ny topp.. Tom eller komplett, vanos eller ej hör av er om ni har nåt..

Posted: 01 Mar 2009, 22:17
by birro
fan va tråkigt! Hur mycket grejjer blir det att byta?

Posted: 01 Mar 2009, 22:20
by M3JONAS
Surt :(

Men hur kan ventilerna ha tagit i pyramidringarna? :?

Posted: 01 Mar 2009, 22:23
by Bmwandreas
Ventilflyt ?

Posted: 01 Mar 2009, 22:23
by Nobbe
M3JONAS wrote:Surt :(

Men hur kan ventilerna ha tagit i pyramidringarna? :?


Satt precis å klura på samam sak. :?
Kortade/slitna styrningar?

Posted: 01 Mar 2009, 22:23
by pelko
Du har PM ang topp.

Mvh

Posted: 01 Mar 2009, 22:24
by Insanity
Sista planingen efter toppen vart svetsat vart tydligen för mycket.. Innan hade inget tagit i så det va väl nån hundradel för mycket nu.. :cry:

Posted: 01 Mar 2009, 22:27
by Nobbe
Såpass. Men du borde kanske märkt att dom tog i när du monterade? Eller ni kanske aldrig drar runt motorerna för hand "down there"?

(inge illa ment)

Posted: 01 Mar 2009, 22:29
by Bmwandreas
Jag tror mer på ventilflyt. Orig fjädrarna är inte mycket att ha vid dessa laddtryck och varv..