Page 24 of 195
Posted: 13 Mar 2010, 19:06
by Andy_b
r.ivars wrote:Andy_b wrote:m5micke wrote:
Ha ha ne du. Den kan du kränga till någon ungdom eller något. Får bli Alpina front i år igen för min del
haha är inte du ungdom då?
bra val att skippa fronten och köra orginal delar ivars
nu vart den ju så tjock och o-orginal i utseendet oavsett front så då kan man lika gärna köra lite orginalstuk
annars är det ju smart med techno för att sticka ut bilen lite =) "smakfullt eller inte" =)
hehe joo det är sant .. men denna bilen sticker ut rätt mycket bara du startar den så hehe
jag menar jag har sätt en väldigt massa maskiner med både mer och mindre power en du har i din .. men jag stog endå och glodde som ett dumt fån ner i ditt maskinrum uppe i orsa
Posted: 14 Mar 2010, 19:33
by r.ivars
var förbi avesta en sväng, fyfan va bra det ser ut!!!
gillar ormen!
ärtan mäter kolvar och fixar, mäter man en halvtum ner blir det 9 hundringar = perfekt! Så det är bara slipa in ringarna, balansera vev mm och dunka ihop pjäsen!!!! så fint!
invägning
insug under construction
adapterplattan klar till svänghjul, ska stiftas och balanseras
tog med fronten till avesta... den lär masseras innan den passar så det hinns nog inte innan elmia, får tyvärr ligga lite efter på prioriteringslistan..
Posted: 14 Mar 2010, 20:19
by Pimplaren
WOHOW en snygg front
Effekt och utseende går snart hand i hand
Porriga saker som PPF styr också.. vassa! skulle aldrig lämna bort till oseriösa muppar när man ser detta.
Posted: 14 Mar 2010, 20:46
by arnold
kommer nog att ryta bra den här maskin... Är det en variant på tvåkammar-audi-insug som är på gång?
Posted: 14 Mar 2010, 21:01
by Bmwandreas
arnold wrote:kommer nog att ryta bra den här maskin... Är det en variant på tvåkammar-audi-insug som är på gång?
Nix något ännu värre. Bilder kommer nog på tisdag när det är klart
Posted: 14 Mar 2010, 21:05
by MHansson
Super snyggt
Posted: 14 Mar 2010, 22:04
by JohanH
Bmwandreas wrote:arnold wrote:kommer nog att ryta bra den här maskin... Är det en variant på tvåkammar-audi-insug som är på gång?
Nix något ännu värre. Bilder kommer nog på tisdag när det är klart
Jag tror jag vet hur det kommer bli på ett ungefär
- FRÄNT
Posted: 14 Mar 2010, 23:54
by Jag Heter Jimmy
Oj ojoj Så jäkla fint de blir Ni pojkar gör ett jävla fint jobb me bilen må ja säga.
Jäkla snygg front du fixat med flugor å allt
man kanske skulla tvättat av den lite innan man gav bort den
Posted: 15 Mar 2010, 06:43
by r.ivars
Jag Heter Jimmy wrote:Oj ojoj Så jäkla fint de blir Ni pojkar gör ett jävla fint jobb me bilen må ja säga.
Jäkla snygg front du fixat med flugor å allt
man kanske skulla tvättat av den lite innan man gav bort den
det var ju flugorna jag betalade för =) inte passformen iallafall
Posted: 15 Mar 2010, 12:56
by Jag Heter Jimmy
Hahhahahha xD men de fixar du ^^
Posted: 16 Mar 2010, 10:58
by r.ivars
gillar ni nya "ämnet"? =)
Posted: 16 Mar 2010, 11:17
by Jag Heter Jimmy
haha bra king
Fast borde va 1000hp is soo 2009
Posted: 16 Mar 2010, 11:19
by M3JONAS
r.ivars wrote:ärtan mäter kolvar och fixar, mäter man en halvtum ner blir det 9 hundringar = perfekt! Så det är bara slipa in ringarna, balansera vev mm och dunka ihop pjäsen!!!! så fint!
Mäter du kolvringsgapet med tumstocken?
Posted: 16 Mar 2010, 11:47
by Bmwandreas
Japp, det ser man direkt
Posted: 16 Mar 2010, 13:06
by r.ivars
först tog herrn tumstocken och mätte en halvtum upp från kolvens botten... där gjorde han ett streck..... samma procedur på andra sidan kolven.. sen mäter han med micrometer som synes på bilden, exakt en halv tum upp
Nu vet trådläsaren hur man mäter en CP kolv!
Posted: 16 Mar 2010, 13:12
by jimpa
Haha 9or och 1000hk e bara så förra året
Posted: 16 Mar 2010, 15:38
by Nicke Blom
r.ivars wrote:först tog herrn tumstocken och mätte en halvtum upp från kolvens botten... där gjorde han ett streck..... samma procedur på andra sidan kolven.. sen mäter han med micrometer som synes på bilden, exakt en halv tum upp
Nu vet trådläsaren hur man mäter en CP kolv!
Han kör bara med Tumstock!!!