Page 24 of 26
Posted: 10 Nov 2009, 15:42
by m5micke
Sjuk effekt. Man får väl gratulera
Posted: 10 Nov 2009, 15:45
by Pimplaren
Snuskigt med M motorer
Posted: 10 Nov 2009, 15:58
by Pitbull
Trevligt. =)
Posted: 10 Nov 2009, 16:08
by Bäckis
Skulle varit evovev och 95mm borr nu
Posted: 10 Nov 2009, 16:13
by Grefven
Posted: 10 Nov 2009, 16:21
by Bäckis
bullen! wrote::D
Flina lagom du!
Har varit ute och spöat lite nu, och den går faaan så gött.
Posted: 10 Nov 2009, 16:50
by Grefven
jag är bara glad för din skull vet du väl =)
Posted: 10 Nov 2009, 19:33
by micke999
fin effekt i maskinen värkar va mycke trevliga maskiner dom där s14
Posted: 10 Nov 2009, 21:04
by Krillian
Hörre dudu bäckis. Din tvillingbror har ju mer hästar på hjulen.
Citerar:
vid 1.6 bar
Hästkrafter: 682 @ 7500 rpm
Vridmoment: 742 @ 5800 rpm
är de inte runt 43 hk för lite?
Posted: 10 Nov 2009, 22:54
by kimmit
Bäckis wrote:Skulle varit evovev och 95mm borr nu
tror du spm/kina råder ville hengt med like langt?
Posted: 10 Nov 2009, 22:56
by Bmwandreas
Det är några som kört 1000 hk med de utan problem.
Posted: 10 Nov 2009, 22:58
by Grefven
micke999 wrote:fin effekt i maskinen värkar va mycke trevliga maskiner dom där s14
snart kommer resten oxå fatta hur ball s14 är. det är ju inte lite fränt när det blir över 300hk per liter. det är nästan 1200hk i en s38b38
sen är det den maskin som vunnit flest mästerskap i världen om jag inte är fel på det. och det är ju lite kul kuriosa.
Posted: 10 Nov 2009, 23:01
by kimmit
Bmwandreas wrote:Det är några som kört 1000 hk med de utan problem.
godt og høre..skal bremse samme motor om 2 uker.
Spec:cp kolvar.Kina råder.pyramide ringer.stødgørdel.arp topp,bunn.Km cams kammer,portet topp.Sc6262 billet 82A/R,Vipec V44.4xmsd Ls1 coiler.1260cc dyser.
så det kan bli spennede og se hva den kan levere..har du noen formening om hvor man skal stoppe med den standard blokka?dere har jo prøvd dem på godt og vondt
Posted: 10 Nov 2009, 23:08
by Grefven
mer effekt än bäckis har i sin touring nu ska man väl inte ha i standardblocket om man inte vill leva farligt?
Posted: 10 Nov 2009, 23:13
by kimmit
bullen! wrote:mer effekt än bäckis har i sin touring nu ska man väl inte ha i standardblocket om man inte vill leva farligt?
det kan for skje at man drar strikken litt for langt når man har den i benken..men vi har satset på 600whp
Posted: 11 Nov 2009, 08:50
by Bmwandreas
kimmit wrote:Bmwandreas wrote:Det är några som kört 1000 hk med de utan problem.
godt og høre..skal bremse samme motor om 2 uker.
Spec:cp kolvar.Kina råder.pyramide ringer.stødgørdel.arp topp,bunn.Km cams kammer,portet topp.Sc6262 billet 82A/R,Vipec V44.4xmsd Ls1 coiler.1260cc dyser.
så det kan bli spennede og se hva den kan levere..har du noen formening om hvor man skal stoppe med den standard blokka?dere har jo prøvd dem på godt og vondt
Med 1260cc blir det inte så mycket effekt. Eller ska du köra racefuel?
Man måste plocka bort cylindertryck i botten om man ska köra standardblock verkar det som. För nu har ju Bäckis hållt en stund.
Posted: 11 Nov 2009, 10:40
by kimmit
skal kjøre på både e85 og 98 okt.blir en bruks motor..vi skal se hvor langt 1260 cc dysene holder.men vi satser på og få ut rundt 500+ med vanlig bensin